Skocz do zawartości

G30 540ix - turbodziura


lwo

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, chciałbym zapytać czy też zaobserwowaliście dość długą reakcję auta na gaz?

Porównując z moim poprzednim autem (f10 528ix) z czterogarowym silnikiem, tam reakcja na gaz była bardzo szybka, dziura była praktycznie niezauważalna.

Tymczasem tutaj mocne wdepnięcie gazu (nawet w trybie sport) powoduje i tak jakieś dwusekundowe zawahanie. Również zrzucenie biegu manetką nie pomaga.

Dopiero w trybie sport+ gdzie obroty trzymane są w okolicy 2.3-3k obrotów, problem nie występuje.

Raz się nawet spociłem przy wyprzedzaniu gdy z nogą w podłodze czekałem "wieczność" aż auto "pójdzie". Stało się tak dopiero po zrzuceniu dwóch (!) biegów manetką.

Zastanawiam się czy nie zgłosić tego do serwisu bo to moje w sumie już piąte auto z turbiną a tak źle jeszcze nie było. Czy to może być jakaś usterka auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zauwazylem w x6 taki myk ze jesli chcesz wyprzedzic na juz to sa dwie opcje albo walisz w podloge i wciskasz przycisk redukcji ktory jest ukryty pod pedalem gazu albo wciskasz gaze ale nigdy nie do oporu tylko na tyle aby zredukowac jeden bieg bo inaczej auto faktycznie redukuje nie jeden bieg a dwa lib trzy i zajmuje to strasznie dluuuuzo czasu wtedy..skrzynia zaczyna wtedy mysle o kij mi chodzi skoro jedziesz jak dziad a tu nagle wciskasz prawie w opor. moze kwestia dopracowabia techniki obslugi 3litrowki lub jakis blad w oprogramowaniu skrzyni, bo jalos ciezko uwierzyc aby 3 litrowka miala wieksze dziursko niz 2 patrzac chociazby na moment obrotowg ktory sam w sobie pcha auto. A po 3 mowisz o turbodiurze czy redukcji skrzyni bo to sa dwie rozne slrawy w sumie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że źle się wyraziłem - chodzi mi po prostu o słaba reakcję na gaz, po prostu silnik nie wkręca się na obroty.

Czyżby technika używania pedału gazu była inna w przypadku r6 i ja tego nie potrafię?

Jeździłem poprzednio uturbiona r4 i wolnossaca v8 i nie było tego problemu. Teraz gazem operuje tak samo i jest różnica.

A może problemem jest to, że w trybie sport obroty trzymane są nisko bo ok. 1.4-1.5k (w 528 f10) było to ok. 2k?

Sam już nie wiem co może być powodem, ktoś z użytkowników 540 zauważył coś podobnego u siebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Jak miałem problem w drugą stronę, jak kupiłem M5 po kilkuletnim jeżdzeniu twinscrollem z AT. Dwa razy mało wyprzedzanemu w tyłek nie wjechałem bo z przyzwyczajenia jak w serii 1 gaz wciskałem wcześniej, żeby sobie skrzynia zredukowała biegi, żeby wyoełnić turbodziurę itp. Dziwne, źe w trybie sport skrzynia trzyma tak niskie obroty. Piszesz też, że redukcja manualna nie pomaga?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwny objaw. Ja u siebie mam wyczuwalną dziurę, ale zabiera ona tyle czasu ile turbo potrzebuje dopompować i skrzynia zrzucić bieg. Na pewno nie trwa to „wieczne 2s” ;). Przy kickdown schodzi o 2 biegi i rwie do przodu. Ogolnie auto reaguje szybko i mocno, ale oczywiście nie tak szybko jak wolnossący motor. To akurat ich cecha, że reagują momentalnie, turbo zawsze będzie „opóźnione”. Fakt faktem zauważyłem, że ogólnie komputer stara się trzymać nisko obroty, co podejrzewam jest efektem wyśrubowanych norm spalania, ekonomii zużycia paliwa oraz ogólnego zestrojenia auta przez producenta. Dopiero sport+ trzyma wyżej rpm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyprzedzałem jeszcze w trybie sport, ale w trybie adaptive i comfort, faktycznie samochód chwilkę się zastanawia, " czy na pewno chcesz przyspieszyć?" i dopiero katapulta. Myślę, że to elektronika robi jakieś tam ustawienia w tym czasie. Ale muszę spróbować jeszcze w sport i sport plus. Porównując do np. Forda S-Max 2.0 Ecoboost, tam reakcja była bardziej agresywna na kickdown, w BMW mam wrażenie jakiejś takiej ociężałości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trybie komfort przy gwałtownym wściśnięciu gazu redukcja to ok 1 s. Potem samochód idzie jak rakieta. Ja przesiadając się z 2.0d musiałem zmienić nawyki - pierwsza zmiana pasa ruchu - potem gaz. W sport u mnie reakcja natychmiastowa, lekkie dotknięcie gazu a samochód rwie do przodu. Odczucia z jazdy są trochę "niesportowe" bo samochód jest mega wyciszony. Nie mamy odczucia prędkosci z jaką jedziemy. Ostatnio wiozłem znajomych co na co dzień jeżdżą Toyotą 2.0 d. Przyspieszałem spokojnie do 160 , a oni do mnie co tak wolno jadę na autostradzie. Myśleli że mam max 100.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem 30d i też mnie to uderzyło - nie były to może dwie sekundy, a sekunda, ale jednak. Było to strasznie irytujące, ale myślałem, że właśnie kwestia adaptacji etc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 30d to samo, poza tym czesto nieprzewidywalne reakcje na gaz w trybie comfort, czasami potrzebuje do dwoch sekund namyslu, czasami wyrywa momentalnie do przodu. Ogolnie jesli przez dluzszy czas jedzie sie spokojnie plynac w ruchu miejskim, a potem jest potrzeba zdecydowanego przyspieszenia, potrzebuje sporo czasu by sie ogrnac i nabrac wigoru.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.