Skocz do zawartości

Dołożenie lusterka z pilotem


luk_byd

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Hej.


Mam lusterko z pilotem z USA.


Dwa pytania.


Czy częstotliwości będą poprawne?

Czy wystarczy wymienić 1:1 i kodowanie czy coś jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

twoje pytanie nie do końca jest zrozumiałe.


Chcesz wymieniać lusterko z USA na polskie żeby ci dzialał pilot do bram ?

Jak tak to raczej nie wymienisz. W europie z tego co kojarze nie ma wersji lusterka z pilotem do bramy. To szło tylko do USA.

Czy będzie ci działać z daną bramą to organoleptycznie albo porównac częstotliwości - producent ori pilota do bramy powinien ci takie dane udostepnić. No i trzeba poszukać specyfikację z BMW.

Ale małe szanse że będzie ci działać. Dostawca tych pilotów dla branży motoryzacyjnej juz chyba od dawna nie rozbudowuje tego produktu (to jest chyba ten sam dostawca dla innych marek również). Działa to chyba z częścią bram Hormanna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jest w Europie jak najbardziej dostępna wersja lusterka z pilotem.

Natomiast nie wiem czy częstotliwości się różnią w stosunku do USA.


Generalnie pilot wbudowany w lusterku BMW obsługuje tzw. standard HomeLink, więc wszystkie urządzenia które są zgodne z tym standardem powinny bezproblemowo działać.

U mnie bez najmniejszych problemów działają napędy Normstahl i Beninca.

Zerknij sobie jeszcze tu: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=254724


Co do zmiany lusterka - kodowanie nie jest potrzebne, pilot wbudowany w lusterko dostaje tylko zasilanie, nie jest logicznie połączony z resztą auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem f10 z USA i działało bez problemu.

Teraz w f11 nie mam tego i chciałem sobie doposażyć. Można było zamówić nowe auto z salonu z tym dodatkiem.

Większość lusterek na rynku wtórnym jest właśnie z USA i zdaniem mojego znajomego elektronika jest to problem.

Samochody z USA mają inną elektronikę a lusterko może się gryźć z europejskim autem.

Na upartego można zrobić wszystko wiec i pewnie to Ci ktoś dołoży i zakoduje.

Odpuściłem sobie i wożę piloty w schowku....ale było przydatne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Miałem możliwość kupna E61 z pełnym wyposażeniem i tam też był universal remote Control.


Unikam słowa pełnym w BMW ale tam było wszystko. Od wyposażenia bagażnika przez tv i night vision po wentylowane i usztywniające sie fotele komfortowe


Lusterko oprócz tego ma kompas. Ja niestety mam kafas albo na szczęście.

Nie chcę z jednego rezygnować na rzecz drugiego.

Rozbierałem lusterko i nie jest to takie hop siup przełożyć tylko moduł do bram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

KAFAS jest niezależny od pilota. Kamera jest w stopce lusterka, pilot w obudowie.


Kompas w lusterku to cecha charakterystyczna dla rynku US/CA.

Wersje europejskie nie maja kompasu.


A’propos tego co pisał kolega @Yarwa i F30 - faktycznie na rynku EU pilot jest dostepny dopiero od serii 5, w US/CA od „samego dołu”.

Tak samo jest z serią X, za wielką wodą jest dostępne nawet dla X1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
KAFAS jest niezależny od pilota. Kamera jest w stopce lusterka, pilot w obudowie.


Kompas w lusterku to cecha charakterystyczna dla rynku US/CA.

Wersje europejskie nie maja kompasu.


A’propos tego co pisał kolega @Yarwa i F30 - faktycznie na rynku EU pilot jest dostepny dopiero od serii 5, w US/CA od „samego dołu”.

Tak samo jest z serią X, za wielką wodą jest dostępne nawet dla X1.

A kafas nie jest zasilany z lusterka jak w E61?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kamera znajdująca się w stopce lusterka jest połączona z modułem KAFAS (który z kolei znajduje się pod deską rozdzielczą, w okolicy przestrzeni na nogi) za pomocą 10- lub 12-pinowego przewodu. Zasilanie kamery jest realizowane przez dwie spośród tych żył.


attachment.php?s=dda69b9b993728f92a58d3964bd3d9cc&attachmentid=1802958&stc=1&d=1523342952

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie wiem czy lusterko z US/CA ma takie same wtyczki/ilość pinów i czy da się je podmienić 1:1.

Na pewno hardware'owo jest to inne lusterko niż europejska wersja lusterka z pilotem, choćby z uwagi na obecność kompasu.

Jeśli masz takowe, to pozostaje Ci sprawdzić to organoleptycznie.


Powyżej odniosłem się jedynie do kwestii zasilania KAFAS, które jest niezależne od innych układów wbudowanych w lusterko - więc obecność kamery w tym wypadku nie powinna mieć wpływu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.