Skocz do zawartości

[e61] Opony czy mozna zalozyc nie run flat?


ogurwa

Rekomendowane odpowiedzi

Temat rzeka szeroko opisywany. Często również podnoszony aspekt zestrojenia niby zawieszenia pod ten typ opon. Tyle teorii. W praktyce powiedzialbym, że bardzo często wymiana na zwykłe opony. Można by stwierdzić, że to wynika z naszej natury bo po co przepłacać za ROF ale na zachodzie też często spotykane.

Zimowe mam ROF, letnie zwykłe fakt, że innej średnicy i profilu ale nie czuję jakiejś wielkiej różnicy w prowadzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
czesc


czy mozna zalozyc normalne opony do e61 (nie run flat) czy koniecznie musi byc runflat?

 

Jeśli będziesz zakładał zwykłe to kup opony XL (wzmacniane).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle poprostu nad nie run flatami ale akurat cena nie jest moim kryterium ( kupujac zwykle i tak musze kupic jeszcze dojazdowke a to tez koszta )


stad moje pyt czy mozna, a skoro wiadomo ze mozna to pyt czy warto kupowac nie run flat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze mi ktos polecic jaki rozmiar najlepiej dac tych opon?


aktualnie mam 245/40/r18 z przodu i z tylu, ale myslalem nad czyms szerszym, tylko nie wiem czy wejdzie cos szerszego niz 255/40/r18



kola to styling 135

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam zima 225/50/17 i ten sam rozmiar na lato tyle ze zima to runflat a lato zwykle i jest ogromna różnica na runflatach jest lepsze prowadzenie na zakrętach przy większej prędkości, na autostradach przy dużych prędkościach i bocznym wietrze nie nosi tak autem na boki letnie mam ostatni sezon następne bd runflaty już
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
a moze mi ktos polecic jaki rozmiar najlepiej dac tych opon?


aktualnie mam 245/40/r18 z przodu i z tylu, ale myslalem nad czyms szerszym, tylko nie wiem czy wejdzie cos szerszego niz 255/40/r18



kola to styling 135

 

Lepiej pozostań przy tym rozmiarze bo zakładając szersze opony na tą samą felgę pogorszą się właściwości jezdne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

jak masz felgę styling 135 18 cali to optymalny i najlepszy rozmiar będzie 255/40/18, lub 245/45/18 (rozmiar z f10)

Moim zdaniem 1 rozmiar jest najlepszy (mimo, że seryjnie na tych felgach są opony 245/40/18)

Miałem ten sam dylemat i chciałem zamontować rozmiar 275/40/18, taka opona wejdzie na felgę 8 cali ale będzie zbyt napięta i nie będzie pracować optymalnie więc pozostaw 255 lub szukaj felgi min 8,5 jeżeli chcesz 275 lub 9 cali.


a co do tematu zestrojenia zawieszenia pod run flat, a niby co ma się zestrajać pod runflaty ? przecież zawieszenie ma śrubę, nakrętkę, jeden otwór i jeden moment do zakręcenia i inaczej nie da się tego zrobić ? to samo opony i felgi są różne rodzaje do tego samego modelu samochodu od 16 cali do 19 cali od rozmiaru 225 do rozmiaru 285. Ktoś chyba puścił bzdurę lub zażartował o "zestrajaniu zawieszenia czy tam aktualizacji softu dla runflatów" i ktoś powiela...


A i co do runflatów, to masz jedynie możliwość dojechania do warsztatu, bez wymiany koła. Ale ile razy złapiesz tak zwaną gumę ? raz lub w ogóle ?

gdzie w 99% przypadków jak złapiesz gumę to jest przez gwóźdź lub wkręt, który siedzi w oponie gdzie w tej sytuacji i tak możesz jechać dalej na zwykłych oponach, ale jak rozerwie runflata to Ci on nie pomoże i musisz stać lub zmienić na dojazdówkę, której pewnie się nie ma. Runflaty to chyba taki pozorny komfort psychiczny a oprócz tego o wiele szybciej zużywają zawieszenie bo nie resorują i nie absorbują nierówności tylko 100% idzie na sworzeń i amortyzator, a zwykła opona w większym stopniu amortyzuje w pierwszej kolejności a zawieszenie ma plażę :)


Jak wymieniałem amortyzatory z tyłu rok temu w e60, tego samego dnia miałem przegląd (opony zwykłe 255/45/17) i stan nowych amorów na stacji wykazał 87%, Tego samego dnia rónież zmieniałem koła na letnie (225/55/17 run flat) i z ciekawości zajechałem na stację na sprawdzenie amorów na innych oponach i ku zdziwieniu wypadło to bardzo słabo na poziomie około 65% lub mniej i zrobiliśmy dwa podejścia i ponownie wyszło sporo poniżej 70% taka ogromna różnica była w absorbowaniu. A w tym rok na przeglądzie na zimowych zwykłych też w okolicach 87% stan amorów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koła muszą mieć tą samą średnice (różnica kilku mm np 2 jest dopuszczalna bez problemu) ale trzeba robić reset ustawienia ciśnienia


Ale 245 czy 255 to prawie żadna różnica w średnicy czy nawet wizualna więc to jest bezsens


Albo przód 245/45/18 a tył 275/40/18

Albo przód 255/40/18 a tył 285/35/18 (tutaj na tył przy feldze min 9 cali ewent opona 295/35/18 mogła by być alternatywnie)

Albo seryjnie z e60 przód 245/40/18 a tył 275/35/18

I takie są możliwe zestawy różnej szerokości opon dla BMW inne rozmiary albo nie mają sensu albo tylko na felgach tuningowych pamiętając o zachowaniu tej samej średnicy kół.

Niektóre X5M mają opony tył 325 szerokości :) a przód 275

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.