Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Potrzebne mi są informacje jak ustawić rozrząd w BMW E39 2.0l do stanu takiego w jaki posiada nowy samochód.
Opublikowano
a co to jest ten vanos? a co do rozrządu to tak mi powiedział mechanik po robieniu silnika że mogę mieć przestawiony rozrząd bo wałki są zakończone jakimiś kwadratami a one nie są do siebie równo ustawione (nie potrafię tego tak dokładnie wytłumaczyć jak to powiedział mechanik), poza tym samochód ciężko odpala i gaśnie przy pełnym skręcie kierownicą.
Opublikowano

robertbmw trzeba najpierw wymienic łańcuch czy można próbować ustawiać bez wymiany (przejechane mam jakieś 230000 km).

Co to jest ten vanos?

Opublikowano

Vanos to jest taki podzespół mechaniczno-hydrauliczny służący do zmiany faz położenia wałka ssącego. O ile masz pojedyńczego vanosa - tak przypuszczam, ale rocznika auta nie podałeś.

 

Co do wymiany łańcucha z powodu odchyłek. Wszystko zależy od tego w wyniku czego wałki są przestawione. Albo ktoś rozbierał coś i przy składaniu popełnił gachę, albo faktycznie łańcuch jest wyciągnięty i to jest powodem cofniętych wałków.

Żeby dotrzeć do prawdy należałoby zwrócić uwagę na to jak te wałki są cofnięte. Tylko w przypadku gdy wałki są równomiernie cofnięte wytłumaczeniem jest łańcuch, w innych sytuacjach podejrzewam ingerencję kogoś niepowołanego.

Opublikowano
Samochód jest z 96 roku z grudnia. Ja go przywiozłem z Niemiec i teraz wymieniałem uszczelniacze i pierścienie, po zdjęciu głowicy okazało się że już ktoś w nim grzebał, mechanik złożył samochód do znaków jakie były zrobione wcześniej (przez osobę co grzebała w silniku) ale mówi że coś nie bardzo to chodzi jak ma być.
Opublikowano
Z tego co wiem to jest specjalny przyrząd do ustawiania vanosa - chyba ze się myle
BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
Opublikowano
nie chce byc niemily ale wydaje mi sie conajmniej durne grzebanie przy rozrzadzie w BMW, jesli kompletnie nie ma sie o nim pojecia, nawet nie wie sie co to jest vanos.

pozdrawiam

t.

Opublikowano
nie chce byc niemily ale wydaje mi sie conajmniej durne grzebanie przy rozrzadzie w BMW, jesli kompletnie nie ma sie o nim pojecia, nawet nie wie sie co to jest vanos

 

Takie stwierdzenie może padac z ust obywatela innych krajów gdzie zarobki sa na tyle wystarczające, aby nie babrać się w mechanice tylko skorzystać z serwisu.

My polacy niestety zdani jesteśmy na samych siebie, bo na specjalistyczne warsztaty, czyli serwisy nas nie stać, a fachowców z drugorzędnych warsztatów jest nie wiele. Po za tym na nich również trzeba mieć co nieco odłozone, a tego mozliwe akurat nie ma.

To, co my wszyscy opisujemy na forum, ma nie tylko charakter wyjasniający, ale także nauczający i wiele osób może się tym posługiwać jako wzór.

Ja również kilka lat wstecz nie wiedziałem co to jest vanos i do czego on służy i nigdzie nie mozna było zdobyć żadnych informacji na ten temat. Konstrukcja vanosa naprzykład liczy sobie już 15 lat i wciąż jest wielką niewiadomą dla wielu użytkowników auta. Dzięki dzieleniem się cennych informacji nie pozbywamy się jedynie problemu z własnym autem ale także zdobywamy wiedzę na dany temat.

Jaka masz pewnosć, czy autor tego tematu nie jest młodym mechanikiem tuż po szkole pragnącym dowiedzieć się najpierw czegoś o problemie a nastepnie podjąć naprawy co pozostanie w jego głowie już na dalsze lata.

Dzięki własnie temu jesteśmy fachowcami cenionymi za granicą, mogącymi pracować w róznych dziedzinach. Niestety taka jest prawda. Iluż z nas pracuje w swiom wyuczonym zawodzie - nie bedzie nawet 5% wszystkich zarejestrowanych tu użytkowników.

Nasza władza nie potrafi tego docenić i dlatego zdani jestesmy tylko na siebie samych. To my musimy się trzymać w kupie bo ona nam już nie pomoże.

Rozmawiamy tu o wszystkim - nawet o olejach, bo nie są tanie i każda wymiana oleju w samochodzie które jest nam potrzebne do przemieszczania się tworzy wir w porfelu. A chcemy jak najlepiej dla silnika bo na naprawę mało kogo stać. Tu w irlandii nikt nie patrzy nawet na jakość oleju, leją to co mają i to coś kosztuje 4,30€ /litr dla zarobków średnio 2000€ miesięcznie, albo i więcej. Myślisz że mają powód do zmartwień? Jak coś padnie to idą kupować następne, a tego się pozbywają. Dobry olej również jest tu drogi i na bańkę 4l trzeba wydać do 150€, ale z zarobkami i tak jest to nieporównywalnie mało w stosunku do nas.

Opublikowano

typson a gdzie ja napisałem że sam się za to biorę? Ja tylko chciałem się dowiedzieć coś więcej na ten temat żeby zebrane informacje pokazać mechanikowi którym jest mój kuzyn. On sam (kuzyn) zorientował się że coś jest nie tak z ustawieniem rozrządu, wyszło to przy małym remoncie silnika (okazało się że ktoś w nim grzebał i nie umiejętnie poskładał zanim ja zostałem właścicielem tego samochodu), a ja chiałem mu pomóc zbierając pewne informacje na ten temat.

 

Wielkie dzięki dla robertbmw za pomoc, twoje rady drukuje i pokazuje mechanikowi.

Opublikowano

Az miło czytac wypowiedzi Pana Roberta :)))))) masakra jak by tu sami tacy ludzie siedzieli to niepotrzebn by nam byli mechanicy tzn tym ktorzy wolą sami sie wziasc za swoje autko bo z mechanikami to tez bardzo roznie bywa , ja tam niemam pojecia ale jesli tylko widze ze sam moge cos zrobic to robie bo boje sie oddawac auto w czyjes łapska juz nieraz sie zawiodłem :(((((((( jesli umiecie to teraz stworze nowego posta i prosil bym o odpowiedz bo mnie trapi :((((

 

Powodzenia z rozrządem -tez chyba mam cos nietak

Opublikowano

robert, zgadzam sie z tym co napisałes w 100%. Moje obawy odtyczyly tego, ze Fuxx zacznie to robic na wlasna reke. Oczywiscie jest to w koncu urzadzenie mechaniczne (vanos, rozrzad, silnik) wiec mozna je badac, macac i dotykac tak dlugo az wszystko sie zrozumie i zlozy sie je poprawnie. Pisalem tak tylko po to, by zaznaczyc, ze troche respektu i rozwagi jest potrzebne. Przy takich robotach trzeba po prostu uzyc glowy, bo pozniej jest jeden maly obrot silnika i wileki placz ;)

 

Zycze powodzenia w naprawie, sam, gdybym mial warunki i czas to byc moze podjalbym sie takiej roboty. Po prostu chcialem zalecic dużą ostroznosc. W swojej karierze "niemechanika" na kilkanascie aut, z ktorymi mialem blizszy kontakt w dwoch kola pasowe od paska rozrzadu byly od innych modeli lub zle przykrecone przez jakiegos geniusza. I gdyby tak ksiazkowo zdjac pasek, zalozyc nowy, ustawic znaki na przeciw siebie lub odpowiednich punktach to bylaby wielka kaszana.

 

jeszcze raz zycze powodzenia, Fuxx

robert - pozwolisz, ze nie bede Cie wychwalał, bo chyba wszyscy zrobili juz to za mnie po sto korć ;)

pozdrawiam

t.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Moi drodzy

Trafiłem tu przypadkiem poszukując sposobu ustawienia rozrządu w mim M70 (750 z 88 roku). Z wielkim zainteresowaniem zapoznałem się z dyskusją. Jeśli kolega "mający pojęcie" o vanosie wie wszystko, zatem czego tu szuka?

To jest forum dla pasjonatów którzy CHCĄ COŚ ZROBIĆ SAMI, i bardzo słusznie poszukują informacji, by zrobić to dobrze. Nasze auta przeważnie są leciwe w leciech, chocby to świadczy o pasji i zainteresowaniu tematem.

Do jeżdzenia na co dzień i do warsztatu niech pozostaną Reno Thalie i słuzbowe. Nasze Beemki niech nam miło wypełniają czas wolny.

Kolegów wiedzących więcej niż my, jeśli nie chcą nam pomóc, a tylko skrytykować, zapraszamy na inne strony i fora...

Pozdrawiam wszystkich pasjonatów, majsterkowiczów, oraz wszystich którym po żyłach krąży kropla benzyny

Michał 750

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.