Skocz do zawartości

Czujnik ABS DTC, 318i


blckki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

proszę o pomoc i wyjaśnienie, gdyż jestem nowa w temacie.

W październiku zeszłego roku były wymieniane tarcze i klocki tylne wraz ze szczękami hamulca ręcznego. W drodze powrotnej parę razy pojawiła się kontrolka DSC aż samochód odmówił dalszej jazdy, 5 minut stania na poboczu i wszystko wróciło do normy dalszych problemów nie było.

W marcu tego roku wymiana tarcz i klocków przednich, usunięcie sondy NOx oraz po raz kolejny podciągnięcie ręcznego. Po drodze do domu kolejny raz wtrącenia DSC, auto nie mogło nawet jechać na 1 plus dziwne stuki z kół, po wyłączeniu przyciskiem DTC dojechałam do domu.

Telefon do warsztatu kolejna u nich wizyta i tłumaczenia szefa najpierw co do ręcznego, że te modele tak mają w jednych ten ręczny trzyma w innych nie (przez pierwsze 2 lata z ręcznym było wszystko ok), co do DTC mechanik stwierdził, że koło koronowe spuchło na szczęście czujnik nie jest uszkodzony i podłożyli podkładkę, żeby zwiększyć odległość czujnika jeszcze dodał, że w innym przypadku to już trzeba wymieniać całą półoś w cenie 2800 zł.

Proszę o wypowiedzenie się, bo troszkę mi to nie pasuje, że tak nagle wyskoczyły problemy z czujnikiem po wizycie w warsztacie czy mogli oni coś spartolić? :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Proszę o wypowiedzenie się, bo troszkę mi to nie pasuje, że tak nagle wyskoczyły problemy z czujnikiem po wizycie w warsztacie czy mogli oni coś spartolić?

Nic nie spartolili poza tymi podkladkami pod czujnikiem...

Powiem Ci co nalezy zrobic zeby Ci ten system nie dokuczal...

Wez szczotke druciana i porzadnie wyczysc to kolo koronowe ( impulsowe ) i sprawdz czy ktoryz zab nie jest uszczerbiony czy tez nadjedzony przez rdze,usun ta nieszczesna podkladke i obracajac kolem luknij czy zeby kola impulsowego na calym obwodzie maja jednakowy odstep od czujnika ( jesli nie maja do sprawdzenia lozyska )nastepnie uzywajac smar w spreyu ( tylko nie miedziany ) popsikaj dokladnie to kolo koronowe -czynnosc smarowania powtarzaj gdy wymieniasz kola letnie/zimowe-ta czynnosc to dwie minuty

Luknij na realom czy to kolo impulsowe jest dostepne ( a pewny jestem ze tak ) i mozesz uswiadomic mechanika ze ten element jest wymienny i sama jego wymiana nie powinna zajac wiecej niz godzinke...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no troszkę więcej niż godzinę (prawa) lewa trochę dłużej bo trzeba tłumik rozpinać. Koronka jest jak najbardziej wymienialna (sam to robiłem).


http://allegro.pl/koronka-pierscien-abs-48-bmw-3-e36-e46-e90-nowa-i6842972501.html?reco_id=4ac27310-3649-11e8-8469-246e964e3280&bi_m=reco&bi_c=Product&bi_s=archiwum_allegro&

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.