Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

proszę o pomoc i wyjaśnienie, gdyż jestem nowa w temacie.

W październiku zeszłego roku były wymieniane tarcze i klocki tylne wraz ze szczękami hamulca ręcznego. W drodze powrotnej parę razy pojawiła się kontrolka DSC aż samochód odmówił dalszej jazdy, 5 minut stania na poboczu i wszystko wróciło do normy dalszych problemów nie było.

W marcu tego roku wymiana tarcz i klocków przednich, usunięcie sondy NOx oraz po raz kolejny podciągnięcie ręcznego. Po drodze do domu kolejny raz wtrącenia DSC, auto nie mogło nawet jechać na 1 plus dziwne stuki z kół, po wyłączeniu przyciskiem DTC dojechałam do domu.

Telefon do warsztatu kolejna u nich wizyta i tłumaczenia szefa najpierw co do ręcznego, że te modele tak mają w jednych ten ręczny trzyma w innych nie (przez pierwsze 2 lata z ręcznym było wszystko ok), co do DTC mechanik stwierdził, że koło koronowe spuchło na szczęście czujnik nie jest uszkodzony i podłożyli podkładkę, żeby zwiększyć odległość czujnika jeszcze dodał, że w innym przypadku to już trzeba wymieniać całą półoś w cenie 2800 zł.

Proszę o wypowiedzenie się, bo troszkę mi to nie pasuje, że tak nagle wyskoczyły problemy z czujnikiem po wizycie w warsztacie czy mogli oni coś spartolić? :oops:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Proszę o wypowiedzenie się, bo troszkę mi to nie pasuje, że tak nagle wyskoczyły problemy z czujnikiem po wizycie w warsztacie czy mogli oni coś spartolić?

Nic nie spartolili poza tymi podkladkami pod czujnikiem...

Powiem Ci co nalezy zrobic zeby Ci ten system nie dokuczal...

Wez szczotke druciana i porzadnie wyczysc to kolo koronowe ( impulsowe ) i sprawdz czy ktoryz zab nie jest uszczerbiony czy tez nadjedzony przez rdze,usun ta nieszczesna podkladke i obracajac kolem luknij czy zeby kola impulsowego na calym obwodzie maja jednakowy odstep od czujnika ( jesli nie maja do sprawdzenia lozyska )nastepnie uzywajac smar w spreyu ( tylko nie miedziany ) popsikaj dokladnie to kolo koronowe -czynnosc smarowania powtarzaj gdy wymieniasz kola letnie/zimowe-ta czynnosc to dwie minuty

Luknij na realom czy to kolo impulsowe jest dostepne ( a pewny jestem ze tak ) i mozesz uswiadomic mechanika ze ten element jest wymienny i sama jego wymiana nie powinna zajac wiecej niz godzinke...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.