Skocz do zawartości

<t>Ja bym wybrał....</t>  

14 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czym przede wszystkim kierować się przy zakupie E36?

W gre wchodzą 1,6 benz [coupe] oraz 318 diesel [sedan]

 

Przede wszystkim prosiłbym o fachowe porównanie tych dwóch aut....

Która ma lepszego kopa, ale jednoczesnie jest ekonomiczna (jedna względem drugiej i ogólnie...?) itd itp

 

a druga rzecz, na co przede wszystkim zwrócić uwagę przy kupnie któregokolwiek z tych modeli.

 

Dodam ze mam 22 lata i dotychczas miałem słabe pojęcie o autach ale uczę się ekspresowo takze 'cos juz kumam'.

 

Mile widziane baaardzo obszerne odpowiedzi ;]

jesli ktos ma czas oczywiscie.

 

Wazne: proszę nie pisać postów w stylu: wpisz na google, poszukaj na forach internetowych - potraktuję te odpowiedzi oczywiscie niezbyt poważnie... bo prosze mi zaufac... juz szukałem....

i nie satysfakcjonują mnie takie posty w stylu 'patrz na kierownice, czy zjechana, po niej poznasz zbliżony przebieg...'

 

Jaki bedzie kolor - jest juz wiadome od dawna : ))) jak widac po zdjeciach ;]]]

 

http://img144.imageshack.us/img144/9527/ktorexh3.jpg

Opublikowano

jeśli chcesz mieć przysłowiowego "kopa" to brałbym becie przynajmniej z silnikiem 2.0.

318 w dieslu raczej do takiej jazdy odpada - nie mówiąc juz o tym że diselki nie przepadają za ciężką nogą :nienie:

Tak samo z ekonomią - można brać pod uwagę części zamienne, awaryjność oraz ceny paliwa - o ile w 316i mamy droższe paliwo to występuje mniejsze prawdopodobnieństwo awarii jaki i części mamy tańsze.

Opublikowano

ok dzięki super jak na początek zawsze coś :)

 

 

aha dodam jeszcze pytanie - co sie najcześciej w psuje w tych dwoch modelach

Opublikowano
Generalnie kupując samochód trzeba się kierować przede wszystkim rozsądkiem i możliwościami finansowymi. Wymienione przez Ciebie modele są porównywalne a jeżeli chodzi o to na co zwracać uwagę przy zakupie to jest to dokładnie opisane w odzielnym wątku.
"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Zalezy jaki styl zycia i jazdy preferujesz bo koszty sa podobne - wszystkie koszty. Jezeli lubisz sobie pogazowac i poruszasz sie raczej na krotkich dystansach to benzynka, natomiast jak jezdzisz na troche dluzszych trasach, przy okazji cenisz sobie wygode (nikt przez plecy nie wsiada do auta) to dieselek.

 

Na co patrzec przy kupnie - kierownica :lol: i inne o ktorych pewnie juz wiesz, na benzynkach sie nie znam wiec inni niech cos napisza, a w dieselku tak poza ogolnym stanem to na silnik (pompa wtr., rozrząd).

 

To tyle - ja poniewaz preferuje dlugie trasy i wygode - biore 318tds sedan :D

 

Pozdro - Krzysiek :D

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano

Witam

 

A na jakim silniku to 316? Ja mam u siebie 1.8i m40 i pwiem, ze mam do niego troche zastrzezen (glownie slynne popychacze :duh: ). Ogolnie podoba mi sie bardziej sedan (ale to kwestia gustu). Tak jak juz napisano oba silniki na szybka jazde sie nie nadaja (1.6 okolo 100km, 1.8d 90 km). Wiec tym kryterium sie bym nie kierowal bo znajdzie sie wiele osob, ktore maja kilka km wiecej pod maska ;). Co do czesci zamiennych to jak juz powiedziano taniej bedzie w benzynie. Disel z kolei tanszy do jazdy. No i duzo zalezy od stanu poszczegolnych egzemplarzy, nic o nich nie mowisz (bo rozumiem, ze masz juz dwa konkretne upatrzone). Wyposazenie rowniez jest nie bez znaczenie (glupio miec BMW "golasa" :( ). Mimo, ze to coupe to chyba jednak zdecydowalbym sie na nie - tak jak nie lubie lpg tak samo wole benzyne od ropy (chodziaz nowa 330d albo i 320d to z przyjemnoscia bym sobie kupil :cool2: )

 

pzdr

maciejkiner

http://www.oneclick.pl/bmw/bmw_baner.jpg
Opublikowano

no wlasnie dobrze ze poruszyliscie te kwestię - jesli chodzi o wycieczki to raczej tylko czasami, parę razy razy w roku zapewne do Kra, Wrocka, Wawy, żeby pozwiedzać, i wakacyjne, np Zamość albo Morze Baltyckie. Ale głownie bede poruszal sie po Gornym Sląsku i Zagłębiu - od mojego miasta [sosnowiec] do Katowic do pracy czy do kobiety do Bytomia, generalnie wlasnie po to mi autko.

 

Czasami dla relaksu jakieś nocne jazdy po mieście (hej spokojnie ;] nie kozackie-burackie) przy miłej muzyce, (czy też wyskok do Katowic zeby pooglądać prostytutki) :lol: :lol: :lol:

 

Z Waszych postów wynika w takim wypadku że 316 pasuje mi tu idealnie... a tak pomyślałem nagle (opcja byla juz wczesniej) 1,8 coupe + LPG... bo diesli z tego co sie orientuje to nie ma coupe, przynajmniej ja nie widziałem.

 

Mysle o wielu rzeczach, przez cały czas wszystko to mnie męczy az do przesady - np. trzeba wziasc tez pod uwage oplaty 1,6 czy 1,8 a 2,5 jaka roznica...

 

Ale najbardziej interesuje mnie teraz to o co pytam na Waszym forum.

 

Nie mam jeszcze konkretnie upatrzonych egzemplarzy, caly czas sie rozglądam, no ale generalnie potrzebowalbym przy tym specjalisty najlepiej kogoś z kryminalnej z samochodówki (ech), albo złodzieja samochodów (ech nr2), albo konkret-mechanika a nie mam nikogo znajomego ktory w tym siedzi tak głęboko, stad tez moj temat na tym forum.

 

Wyposażenie - to raczej jestem juz ukierunkowany - szyberdach, elekt.szyby, klima - te podstawowe rzeczy zdecydowanie na TAK.

Reszta 'bajerów' które da się montować w miarę łatwo w pozniejszym czasie - to juz sie pomyśli... alumy, może jakieś światla w typie lexus itd prosta rzecz ale bez przesadnego tuningu, to ma byc auto uliczne i nie bede nim sie ścigał ani też wyrywał blachar.

 

Cena oczywiscie tez tu bedzie grała dobrą role, bo chcialbym procz tego ze kupie to autko to miec odlozone od razu na wahę przynajmniej na 2 miesiace jeżdzenia, zapowiada się około 12-13 tys, mysle ze powinno wystarczyc.

 

Jeśli chodzi o 'kopa' - pytam ktora ma lepszego - raczej mysle tu o jezdzie po miescie, wyprzedzanie rowniez wchodzi w gre - moze głupie porównanie ale na pewno kazdy slyszal jakie przyspieszenie ma Fiat C-C, a właściwie jakiego nie ma. Lepszych przykladow nie podam, bo jak juz mowilem, nie znam sie na furkach i malo kto jest mi w stanie cos tlumaczyc, ale caly czas sie szybko ucze ;]

Wiadomo że ruszając na światłach też chcialbym jakos przyzwoicie zeby nie było sytuacji że jakis burak w pseudo-aucie, z muzą dance na full podjedzie i będzie chciał przykozaczyć przy swojej panience itd - generalnie może moje myślenie być może jest tutaj jeszcze niedojrzałe, na etapie młodego gówniarza ale zaufajcie mi - przy wielu rzeczach w przypadku kupna tego auta kieruję się zdrowym rozsądkiem a nie emocjami.

(...) bo znajdzie sie wiele osob, ktore maja kilka km wiecej pod maska
bardzo dobre zdanie mówiące chyba wszystko jeśli chodzi o ostatnie moje zdanie powyżej.

 

Co by nie mówić, chce uniknac takich sytuacji - sam jestem spokojnym czlowiekiem i nie starałbym sie takich rzeczy prowokować, ale gdyby juz doszlo do takiego czegos chcialbym wyjsc z twarzą ;]]]

 

Na dluzsze trasy do wymienionych przeze mnie miast, zarówno 1,6 jak i 2,5 diesel nie powinny byc zle, raczej w zupelnosci by mi wystarczaly.

 

Powiem szczerze - to powyżej to juz zbyt duże rozdrabnianie się ale chyba Wam wszystkim, którzy próbujecie mi pomóc w wyborze - SERDECZNIE DZIĘKI - trochę zasugeruję do jakiej jazdy ma być autko, czego od niego sam wymagam (bo to chyba najwazniejsze) i co jestem w stanie w nim tylko 'tolerować'

 

 

No to jedziemy dalej - porównanie obydwu szczegolowo - co jesli chodzi o silnik , elektryke....?

 

Weźmy jeszcze pod uwage 1,8 coupe...

 

aha zapomnialem o roczniku... myślę że cos około 1993 plus minus jeden rok.

Opublikowano
Czasami dla relaksu jakieś nocne jazdy po mieście (hej spokojnie ;] nie kozackie-burackie) przy miłej muzyce, (czy też wyskok do Katowic zeby pooglądać prostytutki) :lol: :lol: :lol:

 

Do takich rzeczy lepszy będzie MB SLR (tylko że jest trochę droższy) :P

 

Z Waszych postów wynika w takim wypadku że 316 pasuje mi tu idealnie... a tak pomyślałem nagle (opcja byla juz wczesniej) 1,8 coupe + LPG... bo diesli z tego co sie orientuje to nie ma coupe, przynajmniej ja nie widziałem.

 

Obawiam się że po tygodniu będziesz płakał że brakuje mocy. Pomyśl może nad opcją 318 is (+ ew. LPG) w coupe. Wybór jest spory w E36 więc jeżeli nie potrzebujesz samochodu "na już" to znajdziesz coś ciekawego.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano

Silnik 1.6 mocą nie powala, a tym bardziej 1.8d - ja bym się raczej skupił na 1.8 - ale zwykłym, nie iS jeżeli ci bardzo na spalaniu zależy.

 

Sedan, czy Coupe, to kwestia gustu, ale dla mnie oba są ładne, a sedan praktyczniejszy, no i chyba łatwiej znaleźć coś zadbanego.

Opublikowano

Kieruj sie przede wszystkim BEZWYPADKOWOSCIA i STANEM TECHNICZNYM konkretnego egzemplarza, a nie silnikiem czy wyposazeniem.

Co prawda teraz mozna bardziej 'przebierac' wsrod samochodow uzywanych, ale i tak ostroznosc bardzo wskazana.

Jezeli juz znajdziesz samochod, ktory Ci sie podoba, jedz z nim do ASO na przeglad przed kupnem, popros o sprawdzenie bezwypadkowosci, ogolnego stanu zawieszenia, silnika, skrzyni biegow, elektroniki itd.

Taka usluga powinna kosztowac ok 200 PLN (najpierw zapytaj, ile w konkretnym ASO chca za cos takiego).

Jezeli nie masz w poblizu ASO, to jedz do jakiegos polecanego przez znajomych/rodzine mechanika, albo w ostatecznosci na stacje diagnostyczna.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.