Skocz do zawartości

F25 z silnikiem benzynowym + LPG


TAndreas

Rekomendowane odpowiedzi

Uprzejmie proszę o opinie w kwestii zamontowania instalacji gazowej do f25.

Poszukuję F25; dotychczas myślałem jedynie o dieslu ze względu na koszty eksploatacji. Jednak zastanawiam się czy nie warto kupić auto z silnikiem benzynowym i zamontować instalację gazową... Kto mógłby coś na ten temat powiedzieć - proszę jednak o opinie użytkowników mających takie instalacje w swoich samochodach.

Dziękuję wszystkim miłośnikom silników benzynowych, którzy nie wyobrażają sobie profanacji gazowej - ich opinie raczej mi się nie przydadzą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ciekawy temat, dużo już słyszałem, ale o F25 z gazem jeszcze nie... chętnie usłyszę...


Wg mnie ciężko będzie sensownie umieścić butle z gazem, bo nie ma za bardzo miejsca w bagażniku (pod klapą za mało, bo jest akumulator).

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam


https://de.wikipedia.org/wiki/BMW_F25

http://fs1.directupload.net/images/180325/rlbdx6q9.jpg


Jedynym silnikiem benzynowym wolnossącym w BMW X3 F25 który można zagazować jest N52B30 - 258 KM :D


pozostałe silniki benzynowe maja bezpośredni wtrysk paliwa i nie można ich zagazować.


BMW X3 F25 28i xDrive 258 KM z tym silnikiem jest bardzo mało ! ! ! W latach 2014 i 2015 bylo w Niemczech zarejestrowanych max. 950 pojazdow z tym silnikiem.


Pozostałych wersji benzynowych i dieslowych było ponad 120.000 pojazdów ..... tj. niecałe 0,8 % :duh:


Ja osobiście szukałem w Niemczech bardzo intensywnie ponad dwa lata :duh:


Moje kryteria to: Xenon, "duża" nawigacja , kierownica multifunkcjonalna, "ciemna" tapicerka , max. przebieg 75.000 km ( udokumentowany ) i to wszystko za rozsądne pieniądze .

 

Wg mnie ciężko będzie sensownie umieścić butle z gazem, bo nie ma za bardzo miejsca w bagażniku
:cool2:
Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Zafi za wyczerpującą i bardzo rzeczową odpowiedź.

Dla mnie niestety jest to jednak nie najlepsza informacja, gdyż muszę dalej poszukiwać diesla. Na rynku jest jednak niewiele rozsądnych ofert (rocznik 2011-2012, przebieg do 120k).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 tygodnie później...

Zamontowałem zbiornik LPG 42L w tej wnęce w podłodze w bagażniku (podnosząc o kilka centymetrów podłogę).

Zrobiłem 35 tyś km i póki co jestem zadowolony, spalanie po mieście 15l.

Edytowane przez Zaryll
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Zamontowałem zbiornik LPG 42L w tej wnęce w podłodze w bagażniku (podnosząc o kilka centymetrów podłogę).

 

Czekamy na zdjęcia i informacje o rozmiarach zbiornika :D

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
STAG lub BRC to tylko systemy/marki - ważny jest tylko dobór komputera, parownika (lub parowników) i wtrysków pod moc i komputer silnika. Obydwa systemy są dobre i bezproblemowe - o ile zostaną poprawnie dobrane, zamontowane i skalibrowane. Na pewno masz w okolicy dobrego gazownika, który jest polecany - kolejki mogą być i na miesiąc do przodu, ceny pewnie nie najniższe, ale będziesz miał spokój i tylko filtry wymieniał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej


Dzięki za nakierowanie, dzwoniłem do polecanych miejśc w mojej okolicy i wszędzie wołają w okolicy 4tyś. Dopytam teraz o szczegóły co planują tam wrzucić? Czy ktoś ma taką instalację w takim autku? Jestem ciekaw jak ze spalaniem będzie w takim autku z napędem X-drive 2.8I

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Montaż gazu w F25 jest bardzo rzadki:


1. Wszystkie nowe silniki nie najlepiej współpracują z instalacją gazową (ostatnim odpowiednim do gazu silnikiem był 3.0i (3L bez turbo, ale był dostępny tylko na początku produckcji F25 i większość aut z tym silnikiem pochodzi z rynku US)


2. W F25 ma miejsca na umieszczenie butli z gazem pod podłogą tylko bezpośrednio w bagażniku, co zmniejsza znacząco jego pojemność i walor użytkowy auta


3. Większość instalatorów robi instalacje na "oko" (pod popularne zagazowane marki), nie zważając na dopasowanie instalacji do charakterystyki auta - o ile nie ma to znaczenia w przypadku Dacii to w przypadku BMW to zupełnie inna bajka.


Konkludując, jak bym się na Twoim miejscu dobrze dwa razy zastanowił czy "skóra jest warta wyprawki". Koszty mogą Cię zaskoczyć (szczególnie te przyszłe: związane z obsługą i potencjalnymi awariami osprzętu / czy wyeksploatowaniem).

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Tak jak pisałem w moim wcześniejszym poście mam autko z 3.0 z silnikiem N52B30 (auto import usa). Z opinii ludzi z tym silnikiem wnioskuję że auto idealnie nadaje się do instalacji gazowej. Co do cen obdzwoniłem wczoraj kilka firm zajmujących się montażem instalacji gazowych i średnia cena to 4tys zł. Przy obecnych cenach benzyny, które rosną bez końca i spalaniu autka średnio 15l po mieście sporo pieniążków zostanie w kieszeni po każdym tankowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny LPG też rosną już nawet po 3 zł jest. Sporo pieniążków na czysto to zostanie po 2 latach eksploatacji przy jeździe 12-15tkm rocznie i dodanej różnicy w spalaniu LPG. Ale zawsze na dłuższą metę jest to opłacalne, prawie zawsze bo różnie bywa z LPG. Przelicz w kalkulatorze LPG jak to wygląda. I częstsze przeglądy - wymiana świec etc. Jeździłem na LPG kilkanaście lat, stwierdziłem że diesel najlepszy bo najmniej zamieszania (też kwestia jak się dba tak się ma).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel jest fajny do póki nie trzeba wyskoczyć z kilku tysięcy na dwumasę, egr albo turbinę. Jak nie kupujesz nowego lub prawie nowego (do 5 lat), to prędzej czy później Diesel się zemści. To nie są już czasy 1.9TDI. Nowoczesne Diesle są bezproblemowe tak do 10 lat. Potem trzeba wszystko przy nich zrobić, by znów cieszyć się bezproblemową jazdą kilka lat. No i trzeba mieć lekką nogę, bo jak ktoś ma ciężką, to taki Diesel w większym aucie z automatem też będzie 10 litrów palił. Prawie każdy mój samochód był na LPG i najbardziej opłacalny jest właśnie zakup auta z LPG lub wsadzenie LPG samemu, jeśli zamierza się użytkować auto kilka lat. Ostatnie ceny LPG nie zachwycają, ale to nadal prawie 2 razy taniej, niż benzyna. Dobra instalacja jest praktycznie bezobsługowa - wymiana filtrów i tyle, bo regulacja jest automatyczna (to nie czasy LPG na śrubkę). Świece nie lecą jakoś dramatycznie szybciej, niż w przypadku jazdy na benzynie, nie są też jeszcze jakoś bardzo drogie (miesiąc temu płaciłem po 36 zł na NGK). Instalacja kosztuje, gdy padną wtryski albo skończy się homologacja na butle, ale to nadal kropla w morzu, jeśli jeździ się dużo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.