Skocz do zawartości

[E70][4.8i][LPG] Katalizator do wymiany po 130kkm?


Lechu_125p

Rekomendowane odpowiedzi

Hej Wszystkim


od niedawna posiadam E70 4.8i. Jestem na etapie doprowadzania auta do stanu tip-top.


Została mi praktycznie 1 usterka. Chodzi o zapalający się check engine.


Najpierw sprawdzałem błąd przy użyciu prostego testera Viaken:

P2098 Dostrajanie paliwa za katalizatorem - Mieszanka za uboga (blok 2)


Po skasowaniu i przejechaniu ok 50km błąd powrócił. Podjechałem do osoby która dysponuje lepszym sprzętem z narzędziem diagnostycznym i zczytała mi następujący błąd:

002C32 DME: Oxygen sensor before catalytic converter 2, trim control


Jak dla mnie 2 powyższe błędy trochę się gryzą, bo jeden mówi o błedzie za katalizatorem, drugi przed. Ale wypowiadam się jako laik.


Dzisiaj odstawiłem auto na przegląd do Adama Kunca (ACS z Raszyna k.Warszawy).

Wg Adama sondy lambda są sprawne i jego zdaniem do wymiany jest katalizator.


Ponieważ koszt wymiany katalizatorów w tym aucie jest dość spory chciałbym się upewnić w jakiś sposób czy to faktycznie jest przyczyną zanim wydam kasę na nowe katalizatory.


Jakieś pomysły jak potwierdzić tą diagnozę?


Auto jest z 2007. Przebieg 130kkm. Jeździ na LPG od 40kkm.

Błąd wyskakuje zarówno przy jeździe na LPG jak i na benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Silniki n62 cierpialy na uszkodzenia uszczelniaczy zaworowych. Zwiekszona ilosc oleju w wydechu powoduje zapchanie katalizatora i blad 2c32. Jakies dokumenty potwierdzajace tak niski przebieg?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej kkx5. Przebieg autentyczny. Sprawdzany w ASO dokładnie przed zakupem.


Odnosnie uszczelniaczy zaworowych - obiło mi się o uszy ze to jedna z niedoróbek fabrycznych w tych silnikach. Natomiast z tego co mi wiadomo uszczelniacze nie były dotychczas robione + na ten moment auto nie zdradza (brak dymienia) aby uszczelniacze miały paść.


1. Pytanie czy nadal może być tak, że katalizator już padł, a uszczelniacze jeszcze nie? Czy raczej to powinno iść w parze?


2. Czy jakoś można na 100% potwiedzić że katalizator jest padnięty? Jeszcze przed wymontowaniem z auta?


3. Jeśli wymieniać to rozumiem, że od razu parę katalizatorów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok moze wypowiem sie na temat troszke innego silnika ale jednak.... e60 545i czyli silnik praktycznie ten sam... 110 tys km uszczelniacze do wymiany ... przejezdzilem na cwaniaka jeszcze 12 tys km i mi sie czkawka odbilo... czytaj katy do wymiany nie tylko uszczelniacze..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Lechu, zostaw x5 na wolnych obrotach po rozgrzaniu silnika na jakies 20min po czym dodaj gazu i obserwuj czy puszcza dymek z rury. Uszczelniacze to nie wada silnika n62 a jedynie natura silnikow z valvetronic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Zrobiłem wspomniany test w poszukiwaniu 'białego dymu'. Nic organoleptycznie nie stwierdziłem.


Natomiast nie daje mi spokoju kod błedu. Na chłopski rozum nie mogę zrozumieć dlaczego błąd sondy PRZED katalizatorem miałby świadczyć o padniętym katalizatorze?


2C32 Oxygen sensor BEFORE catalytic converter 2, trim control.


Zacząłem przeglądać anglojęzyczne fora i tam, jeśli dobrze zrozumiałem, sugerują najczęściej wymianę samej sondy lambda lub zrobienie 'vacuum test'. Pytanie co znaczy ten 'vacuum test'?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie chodzi o bialy a niebieski dym:) Jak nic nie ma to super. Moze wystarczy wymienic sama sade? Nie bardzo to wszystko wyglada aby n62 ze sprawnymi uszczelniaczami zapchal katalizatory...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio miałem podobny przypadek w swoim drugim aucie, w Mercedesie. Sondy sprawne A błąd cały czas się pojawiał. Czasami po skasowaniu pojezdzilem z 2 tygodnie i byl spokój ale po czasie powracal. Wymienilem kat i spokoj. . . Rowniez się dziwilem ze przy przebiegu 170tyś pada katalizator. Mechanik który go wymieniał stwierdził że wystarczy że poprzedni właściciel jeździł jakiś czas z wypadajacym zapłonem na jednym cylindrze i to go dobilo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 8 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
może w e70 n62 są gorszej jakości bo to nie te same katy co w e60 i e65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam uszczelniacze można zdjagnozować najczęściej po postoju po odpaleniu puści dymka i koniec a jak auto się nagrzeje i puszcza dymka to wina pierścieni.

Sąda Lambda według producenta wytrzyma do 160 tyś. i wolniej odczytują ilość tlenu i tym samym nie spełniają swojego zadania jedź na stację diagnostyczną niech sprawdzą spaliny coś ci to da do myślenia pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam uszczelniacze można zdjagnozować najczęściej po postoju po odpaleniu puści dymka i koniec a jak auto się nagrzeje i puszcza dymka to wina pierścieni.

W przypadku silników serii N ta metoda się nie sprawdza.

Dobry sposób sprawdzenia uszczelniaczy podał kolega kkx5

zostaw x5 na wolnych obrotach po rozgrzaniu silnika na jakies 20min po czym dodaj gazu i obserwuj czy puszcza dymek z rury.

 

Uszczelniacze to nie wada silnika n62 a jedynie natura silnikow z valvetronic.

Dla mnie to nie natura, tylko bubel projektowy lub polityka / celowe działania konstruktorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Hej. Zrobiłem wspomniany test w poszukiwaniu 'białego dymu'. Nic organoleptycznie nie stwierdziłem.


Natomiast nie daje mi spokoju kod błedu. Na chłopski rozum nie mogę zrozumieć dlaczego błąd sondy PRZED katalizatorem miałby świadczyć o padniętym katalizatorze?


2C32 Oxygen sensor BEFORE catalytic converter 2, trim control.


Zacząłem przeglądać anglojęzyczne fora i tam, jeśli dobrze zrozumiałem, sugerują najczęściej wymianę samej sondy lambda lub zrobienie 'vacuum test'. Pytanie co znaczy ten 'vacuum test'?

 


Czy ktoś z Was wykonał vacum test i jest w stanie wyjaśnić jak?

Czy uporaliście się z tymi katami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.