Skocz do zawartości

M57 D30 T2 TOP spadki napięcia przy elektrycznym dogrzewaczu


bartekm1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od dłuższego czasu borykam się z problemem ładowania. Mianowicie gdy silnik jest nagrzany napięcie ładowania trzyma stabilnie 14,8V. W momencie gdy uruchamia się elektryczny dogrzewacz silnika napięcie spada do 12V sterownik wyłącza grzanie i tak w kółko do momentu aż silnik złapie temperature. Dogrzewacz w czasie pracy pobiera w granicach 108A wiec raczej w normie. Alternator zregenerowany, wymienione łożyska, pierścienie ślizgowe, regulator napięcia ori. Valeo. Jeżdżę głównie po mieście na krótkich trasach wiec akumulator wiecznie niedoladowany. Brak mi już pomysłów. Dołączam wykres z chamowni alternatorac284e115ac3d90833155757cdac95bcb.jpg

Może e83 ładowaniem steruje coś jeszcze oprócz regulatora napięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to nie odpinalem, ale pobór prądu mierzony na przewodzie masowym dogrzewacza wskazuje w granicach 108A. Wiec nie rozumiem sensu odłączania go. Jeżeli ktoś jest w stanie zmierzyć pobór swojego dogrzewacza i podzielić się spostrzezeniami to byłbym wdzięczny. Ciekawy jestem jakie są obroty alternatora na biegu jałowym. Może jednak mój wykres z chamowni nie spełnia wymagań zapotrzebowania na prąd BMW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to nie odpinalem, ale pobór prądu mierzony na przewodzie masowym dogrzewacza wskazuje w granicach 108A.

 

108A prąd w obwodzie? To ten dogrzewacz ma 1296W mocy?

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Miałem podobnie. Napięcie spadało poniżej 12v, aż kontrolka ładowanie się zapalała.

Rozebrałem dogrzewacz i wylutowałem tranzystory by sprawdzić - wszystkie sprawne. Dolałem trochę płynu chłodniczego . Zregenerowałem alternator w którym wymieniłem szczotki które się już skończyły a także uzwojenie stojana ( było przegrzane ).

Teraz napięcie waha się 13,2 - 14v gdy zatrzymam się na światłach, a przy wyższych obrotach 13.9-14.3v. Jak wyłączy się ogrzewanie to dogrzewacz nie pracuje i napięcie jest 14,3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykres alternatora jest już po regeneracji, wymieniłem dogrzewacz na sprawny używany. Zawór i pompę cieczy także. Nie mam już pomysłów. Może firma zajmująca się regeneracja jest mało kompetentna? Wymienił bym alternator na nowy ale nie chce niepotrzebnie inwestować. Dodam ze firma zajmująca się regeneracja ma wieloletnia tradycje i naprawdę dobry sprzęt. Regulator jest nowy ori valeo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.