Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Planuję zakupić BMW e90 w wersji sedan. Nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z tą marką więc stąd moje pytanie jaki silnik wybrać? Wiem, że tego typu tematów jest wiele, wiele wątków przejrzałem, ale zależy mi na najświeższych informacjach.

Dodam, że

- planuje robić ok. 20 tys rocznie.

-Interesuje mnie silnik głównie benzynowy. -

Zastanawiam sie również nad zagazowaniem (warto?) lub kupnem egzemplarza już z założona butlą. -

Silnik najlepiej 2.0

 

Na auto mam przygotowane 30 tys. . Nie będzie ono służyło do upalania a do zwykłej jazdy.

 

Jaką jednostkę mi polecacie pod względem małej awaryjności, niewysokich kosztów eksploatacji oraz małej zawodności?

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

Opublikowano
N47 :twisted: u mnie przejchała już 404tys km bez żadnej awarii :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ważne co kupisz, tylko w jakim stanie. Jak coś upolujesz, obadaj historię serwisową, jedz podłączyć pod kompa tylko do kogoś obeznanego w BMW. Kolega seler, jak widzisz kupił najmniej polecany silnik i nic się z nim nie dzieje. Ja mam ten sam od prawie dwóch lat i złego słowa nie powiem. Nie ma złych silników, są tylko kiepscy użytkownicy, którzy nie serwisują aut jak trzeba. Tyle w temacie, bo i tak go zaraz zamkną:)
Opublikowano

Nie wiem czy zauważyliście ale kolega chce benzyne a N47 "raczej" nie spełni tych oczekiwań. Tak w ogóle to pod lpg za dużego wyboru nie masz. Zostaje 318i 129KM lub 320i 150KM tyle z silników o poj. 2 l. Nowsze po 2007 to już wtrysk bezpośredni i instalacja lpg możliwa ale mało opłacalna.

Te pierwsze które wymieniłem to silniki N46 i uważam, że spełniają oczekiwania mniej wymagajacych. Mają swoje wady ale i zalety. Kupisz dobry egzemplarz i bedziesz zadowolony. Na pewno nie obejdzie się bez dolegliwości typu różne uszczelki ale taki to już urok tego silnika.

Opublikowano

Tak jak koledzy zauważyli kwestia na co akurat trafisz fizycznie. W BMW każdy motor ma tyle samo wad i zalet. Tyle samo zwolenników jak i krytyków itp. Jeżdżę benzynką 2.0 N43 w tej słabszej wersji i jestem ogromnie zadowolony, wszystko śmiga wyśmienicie, choć na forum ten motor ma zrobiony strasznie czarny PR.

 

Dużego wyboru nie ma, wg Twoich wymagań albo prawie 20-letnia konstrukcja N46 ze swoimi przypadłościami albo bezpośredni wtrysk i brak lpg w N43 ze swoimi przypadłościami.

 

p.s.

Za chwilę i tak ktoś napisze: BMW w r4 to padaczka. Kup lepiej prawdziwe r6.

www.kancelariaturowski.pl
Opublikowano

Każdy silnik ma swoje wady i zalety.

Kupujesz auto na jakie cię stać, zdrowe, serwisowane i powinno być ok. A jak się coś sypnie, to trudno, życie.

Z benzyn 2.0 potencjalnie więcej możliwości usterek w n43.

Opublikowano

Jeżeli chodzi o bezpośredni wtrysk a lpg, piszcie że jest możliwy, ale mało opłacalny. Tutaj moje pytanie. Nie opłaca się ze względu na koszty założenia instalacji czy przez małe spalanie nowszych silników?

Pozdrawiam

Opublikowano

Silniki z bezpośrednim wtryskiem spalają jednocześnie LPG i benzynę. Spalanie musiał byś liczyć np 12l lpg i 2l benzyny.

Benzyna w głównej mierze wykorzystywana jest do smarowania wtrysków. Jako że są bezpośrednio w komorze spalania, bardzo szybko by się bez niej upaliły.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.