Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

problem dotyczy głośnej pracy silnika w zakresie obrotów 2000-3000 szczególnie przy przyśpieszaniu. Jest to buczenie które dochodzi z silnika przy czym samochód z zewnątrz nie jest głośny, wydech wygląda na szczelny.

Chodzi jak stary Opel co skutecznie psuje przyjemność z jazdy :mad2:

Sugerowano mi że może to być spowodowane tym, że może mam założony filtr stożkowy ale sprawdziłem puszkę filtra i jest tam standardowy filtr.

Macie może pomysły gdzie szukać przyczyny, od czego zacząć poszukiwania?

Bedę wdzięczny za wszelkie pomysły i sugestie.

Opublikowano

Będę śledził temat :norty:

Znajomego 320i również buczy przy przyspieszaniu a wszystko z silnikiem, osprzętem i układem wydechowym, teoretycznie jest w najlepszym porządku :|

Moje 318i w porównaniu do tego 320i przyspiesza bezgłośnie jak meleks :D

Opublikowano
Z tego co wiem to 318 i 320 mają różne kolektory wydechowe może tu gdzieś szukać problemu? Czy inni użytkownicy 320 mogą się wypowiedzieć jak to u nich wygląda? Czy silnik w tym zakresie obrotów chodzi jakoś wyraźnie inaczej?
Opublikowano
W 320i (ale M52TUB20) nie jest zauważalna jakoś bardzo głośniejsza praca w tym zakresie obrotów. Na biegu jałowym jest cicho? Jeżeli też jest głośniej na luzie i przy dodawaniu gazu w zakresie 1000-3000 obrotów to może być popękany katalizator. Skoro w silniku na tyle starszym jest cicho to w o tyle nowszej konstrukcji IMO tym bardziej nie powinno być to zauważalne.
DSC_3573c_mini.png
Opublikowano

Ja również słyszę dziwny dźwięk, który cichnie po wciśnięciu sprzęgła.

Stawiam na łożysko w podporze wału. Jedyny filmik, który znalazłem z podobnym "zjawiskiem"

Graty już mam, w sobotę będę wymieniał. Trochę z tym jest roboty, bo trzeba zrzucić osłony, wydech i rozpiąć sam wał po środku.

 

A tutaj jest filmik poglądowy w jakim stanie może być same łożysko :-)

Opublikowano
W moim przypadku to zdecydownie nie wina przeniesienia napędu a raczej układu wydechowego, dolotowego nie wiem ale zaczyna mnie to drażnić :evil:
Opublikowano
Jeżeli też jest głośniej na luzie i przy dodawaniu gazu w zakresie 1000-3000 obrotów to może być popękany katalizator.

 

Na wolnych obrotach chodzi cichutko jak myszka w sumie to od 2000 do 3000 jest najgłosniej ale potem nie jest też za wesoło, najgorzej jest przy 6000 bolą aż uszy i serce pęka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaki tam jest kolektor wydechowy? Te świeższe blaszane lubią pękać w środku i teoretycznie z zewnątrz dopóki go nie wyjmiesz nic nie widać.
3A0jS9b.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.