Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

mam dwa pytania:

 

próbowałem dziś samzmienić olej i filtr od silnika - noj zerwałem chyba część gwintu od śruby spustowej :duh:

objawy/wynik/ jest taki, iż nie dałem rady jej dokręcić spowrotem i samochód został na kanale - mam zamiar wymienić śrubę czy to jakaś specjalna śruba, czy problem urywaniem gwintu to norma, czy potrzebny jest specjalny klucz?

 

i drugie pytanie - mam zapalone 5 pól zielonych w inspekcji - żółte się nie pali - czy po samodzielnej wymianie oleju te pola mi się zresetują na kompie czy konieczna jest jakaś dodatkaowa interwencja? jeśli tak to jaka?

 

thx

Opublikowano

Potrzebujesz wykretak aby wykrecic reszte sruby z miski olejowej.

Nie jestem pewien czy srodek sruby w silniku M40 jest czesciowo nawiercony.

Jezeli jest to wystarczy ci tylko dopasowac odpowiedni wykretak, wlozyc go do otworu znajdujacego sie w urwanej srubie i delikatnie wykrecac calosc.

W przypadku gdy urwana sruba jest pelna mozesz ja nawiercic i rowniez wykrecic wykretakiem. Przy nawiercaniu uwazaj bo obroty wiertarki moga wkrecic twoja urwana srube do srodka miski olejowej i aby ja wyjac bedziesz musial zrzucic cala miske.

Opublikowano
mozesz dopasowac jakakolwiek srube. oczywiscie byloby milo, gdyby czubek miala namagnetyzowany, aby zbierac opilki, ale nie jest to konieczne. oczywiscie bedziesz musial tez nagwintowac od nowa spust, poniewaz spust ma zawsze nietypowy, drobny gwint i bedzie problem z dopasowaniem takiej sruby.
DIESEL POWER
Opublikowano
zerwałem niestety / na szczęście tylko końcwkę gwintu (w śrubie) - śruba wyszła - olej spuszczony - tylko wkręcić nie mogę bo teraz za mało gwintu aby się trzymała - gwintu zostało niecałe 2 zwoje
Opublikowano

Kup nową śrubę w ASO. Przerabiałem temat niedawno. Cena 8,30 z podkładką + VAT :cool2:

 

P.S. Co do Twojego podpisu pod postem. Spróbuj znaleźć książkę WKiŁ - dotyczy e-36 (bodajże od 316 po 328)

Człowiek nabiera doświadczenia z wiekiem. Szkoda, że jest to wieko od trumny.
Opublikowano
Potrzebujesz wykretak aby wykrecic reszte sruby z miski olejowej.

Nie jestem pewien czy srodek sruby w silniku M40 jest czesciowo nawiercony.

Jezeli jest to wystarczy ci tylko dopasowac odpowiedni wykretak, wlozyc go do otworu znajdujacego sie w urwanej srubie i delikatnie wykrecac calosc.

W przypadku gdy urwana sruba jest pelna mozesz ja nawiercic i rowniez wykrecic wykretakiem. Przy nawiercaniu uwazaj bo obroty wiertarki moga wkrecic twoja urwana srube do srodka miski olejowej i aby ja wyjac bedziesz musial zrzucic cala miske.

 

tak zrobiłem - niestety wcześniej doradzono mi abym zdjął miskę i zakupił uszczelkę - uszczlkę zakupiłem ale jak sprawdizłęm ile trzeba z tym roboty to zrobiłem jak doradziłeś - na szczęście jet nawiercona :) - uszczelka została ehh szkoda 30 zyli

 

śruba wyszła bez większego problemu - thx

mam nadzieję, że nie będzie ciekło - bo w sobote pierwsza większa trasa

 

Kup nową śrubę w ASO. Przerabiałem temat niedawno. Cena 8,30 z podkładką + VAT
bardzo dobra rada - nastepnym razem wale do serwisu - w zwykłym sklepie z częściami do BMW na Pabianickiej w Łodzi zapłaciłem 15 zyli :mad2: info z serwisu dostałem godzine później

 

dzieki za pomoc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.