Skocz do zawartości

E39 520i 2003 Toledoblau


Tomsonowy

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

od kwietnia 2017 jestem szczęśliwym właścicielem E39 z silnikiem M54B22 z instalacją LPG.

Kolor Toledoblau, skrzynia biegów manualna, kierownica wielofunkcyjna, szyberdach, grzane fotele, czujniki parkowania przód / tył

 

Co dla mnie ważne, nie było żadnych tuningów, dziwnych modyfikacji i ingerencji. Samochód jest taki, jaki wyjechał z fabryki

Auto bardzo zadbane, środek w zasadzie jak nowy, ma tylko kilka małych odprysków na masce, dwa parkingowe przetarcia na zderzaku. Poniżej zdjęcia:

 

TsXyg6d.png

fJQ65wR.png

tjSerRq.png3wcmccv.png

 

Rozkodowany VIN:

S167 EU4 exhaust emissions standard

S210 Dynamic stability control III

S235 Towing hitch, detachable

S249 Multifunction f steering wheel

S403 Glass roof, electrical

S423 Floor mats, velours

S428 Warning triangle and first aid kit

S430 Interior/outside mirror with auto dip

S431 Interior rear-view mirror with auto dip

S464 Ski bag

S465 Through-loading system

S494 Seat heating driver/passenger

S500 Headl.washer system/intensive cleaning

S508 Park Distance Control (PDC)

S520 Fog lights

S521 Rain sensor

S522 Xenon Light

S534 Automatic air conditioning

S548 Kilometre speedo

S555 On-board computer V with remote control

S661 Radio BMW Business (C43)

S725 Basic Package

L801 NATIONAL VERSION GERMANY

S851 Language version German

S863 Dealer List Europe

S879 Operating instructions German

S915 Omission of outer-skin preservation

S970 Business Package

 

Co zostało zrobione:

- nadwozie oczyszczone, glinkowane i nawoskowane Soft99 Fusso

- kupione oryginalne kołpaki 15' na sezon zimowy

- kupione felgi na lato - styling 81 17'

- wymienione halogeny z zderzaku, poprzednie były bardzo zmęczone

- wymienione klocki

- wymiana znaczka na masce na OEM, poprzedni był chiński i szybko wyblakł

- pranie i zabezpieczenie tapicerki, łącznie z podsufitką i bagażnikiem

- polerowanie przednich kloszy reflektorów

- dołożony cupholder

- wymiana oleju na Millers Oil Trident 5W30

- czyszczenie i nabicie klimatyzacji + wymiana filtrów kabinowych

- czyszczenie i pielęgnacja kierownicy

- montaż przesuwnego podłokietnika

- wymiana korka wlewu paliwa

- wymiana emblematów w kołpakach i w felgach

- kupiona brakująca latarka ze schowka

- wymiana regulatora xenon'ów

Co jest do zrobienia:

- wymiana taśm z martwymi pixelami

- wymiana lusterka wstecznego (wylane i fotochrom nie działa)

- czyszczenie mechanizmu lewego lusterka, nie zawsze składa się do końca

- zamek w bagażniku otwiera się tylko z pilota

- od jakiegoś czasu wariują czujniki PDC, podejrzewam, że gdzieś jakiś kabel jest zaśniedziały i do wymiany

- koretka lakieru i nałożenie OptiCoat przed zimą 2018 ew. po zimie w 2019

- zdarza się, że lewy halogen trochę mruga zanim się rozgrzeje - żarniki będą wymienione na OSRAM Xenarc D2S Night Breaker

 

Kosmetyki:

Opony: Meguiars Endurance Tire Gel

Felgi: ADBL Vampire Liquid, AUTOGLYM Wheel Protector

 

Odświeżacz: Chemical Guys Citrus Fresh Scent

Wnętrze: SONAX Do Czyszczenia Kokpitu, SONAX gąbka

Kierownica: SAPHIR + RENOMAT, Avel Mydło

Szyby: Soft99 Glass Compound Z, SOFT99 ULTRA Glaco

Plastiki na zewnątrz: Soft99 Nano Hard

Metalowe opiłki: Shiny Garage D-TOX

 

Rękawica: CarPro Cquartz Wool Wash Mitt

Ręcznik: GYEON Q2 SILK DRYER

Mikrofibra: Liquid Elements Ultra Finish

Aplikatory: ZYMOL PRE-WAX, MEGUIARS Soft Foam Pad

Glinka: Soft 99 Surface Smoother Mini

 

Cleaner: Dodo Juice Lime Prime

IPA: TENZI IPA Cleaner

APC: ADBL APC PRO

Wosk: SOFT99 Fusso Coat 12 Months Dark

Glaze: Poorboy's World Black Hole Show Glaze

Gloss: Poorboy's World Spray & Gloss

 

Piana aktywna: ADBL YETI Cherry Ice Cream, GOOD STUFF White Bear Snow Foam

Szampon: MEGUIARS Gold Class Car Wash Shampoo

 

I tak, jak na razie służy bardzo dobrze. Byłem na wakacjach w Czechach w zeszłym roku, żadnych problemów, sprawuje się bardzo dobrze.

Martwi mnie tylko problem niepalenia na 1-2 cylindry na zimnym, ale może uda się go rozwiązać w tym roku.

 

Zapraszam do komentowania, dzięki i pozdrowienia :)

Edytowane przez Tomsonowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ładny egzemplarz :cool2: tylko zdjęć mało, szczególnie środka brak :roll:

- ostatnio potrafi mi się zapalić kontrolka oleju, mimo, że poziom jest prawie MAX, może czujnik?

Jeżeli na pomarańczowo to czujnik poziomu oleju.

- i co najgorsze, borykam się z problemem nazwanym Cold Start Misfire. Na zimnym silniku przy zew. temp. poniżej 15* auto nie pali na 1 lub 2 cylindry.

Tylko wypadanie zapłonów masz? Te same cylindry czy losowo?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapala się na czerwono i nieregularne mruga.. Dziwna sprawa

 

Nie sprawdzałem czy te same wypadają, ale czuć, że czasami odpali na 5, a czasami nawet na 4 i ledwo przyspiesza.

Wystarczy że nagrzeje się za niebieskie pole, wtedy gaszę i zapalam jeszcze raz i jest po problemie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na czerwono to masz problem z ciśnieniem oleju :? Nie bagatelizuj tego, bo możesz zatrzeć silnik. Jaki masz przebieg? Od kupna tak jest? Sprawdź błędy, i zacznij o sprawdzenia świec i zamiany cewek, może to być prostsze niż zakładałeś.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik wtedy głośniej pracuje?

 

Ja bym jechał jak najszybciej na kontrolę ciśnienia oleju. Spróbuj znaleźć kogoś kto podłączy manometr i będzie można sprawdzić ciśnienie w takiej sytuacji kiedy się zapala. Jeśli wtedy będzie prawidłowe ciśnienie masz problem z czujnikiem albo instalacją. Inaczej masz spory problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz tego, że zapłony wypadają na zimnym, to jak trochę się nagrzeje to pracuje idealnie. Żadnego łomotu, stuków, nic, bardzo cicho

 

Poczytałem trochę tu i tam, w większości przypadków problemem jest odma

 

- Zawór Odpowietrzający Skrzyni Korbowej Silnika, OEM: 11 61 7 501 566

 

Kupię nową Febi z przewodami i zobaczymy, oby pomogło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę raz jeszcze choć zwykle nikt nie słucha jak mówię...

Mam ten sam silnik i miałem ten sam problem. Żadne odmy, żadne lewe powietrze ani wtryski. Winne okazały się wyrobione hydropopychacze zaworowe. Po zdjęciu pokrywy zaworów okazało się że wałki rozrządu są porysowane.

Mechanik zmienił wałki na używkę od E60 z tym samym silnikiem, nowe popychacze (24zł sztuka) i problem ustąpił.

 

Więcej o tym pisałem chyba w swojej galerii, serdecznie zapraszam.

 

A Twoje autko całkiem fajne, widać że zadbana seria :cool2:

BMW E39 520i - tomtom1994


SPRZEDAM CZĘŚCI E39 <--- klik



http://images.chomikuj.pl/button/tomtom1994.gif <<<----- Folder BMW - hasło BMW


Znajdziesz tam różne przydatne pliki dotyczące BMW, softy, mapy i instrukcje obsługi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odma i zapalajaca się kontrolka? Wątpię..

 

Zobaczymy u mechanika, sprawdzimy też czujnik ciśnienia oleju. Odma wymieniona będzie przy okazji, razem z czyszczeniem krokowego, wymiany przewodu przepustnicy, to też może być przyczyna wypadania zapłonu i nierównych obrotów na zimnym

 

Mam ten sam silnik i miałem ten sam problem. Żadne odmy, żadne lewe powietrze ani wtryski. Winne okazały się wyrobione hydropopychacze zaworowe. Po zdjęciu pokrywy zaworów okazało się że wałki rozrządu są porysowane.

Mechanik zmienił wałki na używkę od E60 z tym samym silnikiem, nowe popychacze (24zł sztuka) i problem ustąpił.

 

Dzięki za poradę, napisałem na PW :D Podniesiemy pokrywę i zobaczymy co się dzieje

Niestety to jest temat rzeka, na jednym z forów znalazłem checklistę co po kolei sprawdzić, żeby zdiagnozować problem.

 

Mniej więcej po kolei:

- przepływomierz i przewody

- silnik krokowy

- pompa paliwa

- odma i przewody

- czujnik wałków rozrządu

- czujnik wału korbowego

- uszczelki vanosa

- czujnik położenia przepustnicy

- DISA

- uszczelka pokrywy zaworów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja. Byłem dzisiaj u mechanika podłączyć komputer, celem znalezienia błędów od kontroli oleju. No i generalnie sprawdzić jak tam błędy, bo nie miałem jeszcze okazji podłączać.

Błędów.. około 20 :D

 

- z oleju nie pokazało nic, czujniki też ok

W maju mam przegląd i plan jest, żeby zmienić olej z 5W40 Trident na jakiś 10W40 + czujnik oleju do wymiany

 

Poza tym:

- błąd telefonu.. telefonu nie ma, został już dawno, dawno odłączony

- błąd klimatyzacji automatycznej.. a działa wszystko ok

- błąd poduszki.. poduszka jest

- błąd mat grzewczych (obu z przodu).. a maty są i działają

- błąd ABS.. a nic się nie pokazuje, ABS działa

- jakieś błędy od napięcia. Podejrzewamy, że te powyższe błędy spowodowane są akumulatorem. Co prawda auto stało 2 tygodnie i odpaliło od strzała przy -10, jednak doładujemy akumulator i zobaczymy jak wtedy będzie wyglądać sprawa.

 

- znalazło błąd czujnika parkowania (tylny prawy), więc wiem który wymienić, żeby wszystko wróciło do normy

- wywaliło oczywiście wypadanie zapłonu na cylindrach 1, 4 i 6, i dodatkowo w związku z tym błąd czujnika położenia wałka rozrządu i mieszanki

 

Umówiłem się na 22 lutego na diagnozę co z tym wypadaniem, czy to odma, czy to popychacze.

Zobaczymy, poniżej zestaw doszczelniający:

 

OUTJL9F.png

 

- odma z przewodami

- uszczelka przepustnicy

- przewód przepustnicy

- uszczelka vanosa

 

I do tego czujnik powietrza dolotowego i regulatory do lamp. Zobaczymy jak z terminem na montaż, na razie części są ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak chcesz sobie silnik dobić to mieralny olej od razu wlej, po co w półśrodki iść? :mrgreen:

 

A przy okazji - po co Ci uszczelka vanosa, będziesz uszczelniacze wymieniał, czy tak dla sportu?

 

Co do kontrolki oleju, Daniel, nie było gdzieś na forum, że to objawy puszczającego zaworu w obudowie filtra? Olej z niego spływa po zgaszeniu i zaraz po odpaleniu przez chwilę na sucho chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie wydaje mi się to najlepszym pomysłem, tak zasugerowali. Więc wybiję im to z głowy ;)

 

A uszczelka jest gdyby obecna była do wymiany, zobaczymy czy się przyda

 

Gdzie ten zawór dokładniej się znajduje? Sprawdzałem stan obudowy filtra i nie ma oznak wycieków, chyba, że jest gdzieś głębiej / pod filtrem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bierz jakiś olej dowolnej marki, ważne żeLL01 Full-synthetic 5w30, ewentualnie 5w40.

Bardziej uszczelka pokrywy zaworów by się przydała, bo i tak będziesz ją zwalał jak chcesz wałki ogladać. A jak za uszczlkę vanosa chcesz się brać to przy okazji zamów sobie komplet oringów do regeneracji vanosa i to zrób przy okazji.

Ten zawór gdzieś pod filtrem, dokładnie nie wiem, poszukaj na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
...Ten zawór gdzieś pod filtrem, dokładnie nie wiem, poszukaj na forum.

Podstawę filtra musisz zrzucić i wtedy do wymiany jej uszczelka.

Zawór widoczny na zdjęciu mojej podstawy.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic401/v2016042923201713138330.jpg

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tylko, że ten zawór puszcza chyba do miski olejowej, więc nie zobaczyć. A jesli coś zobaczysz to uszczelka podstawy filtra, którą widać na tym zdjęciu - bardzo częsta przypadłość, paręz złotych kosztuje tylko.

Pamiętaj, żeby nie przykręcać tej podstawy za mocno jeśli będziesz ją odkręcał, bo uszczlka będzie puszczać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dokładnie,

objawów uszkodzonego zaworka nie zobaczysz patrząc na blok silnika.

Jeżeli będzie zapaskudzony olejem, to będzie znaczyło tylko tyle, że uszczelka podstawy do wymiany.

U mnie wyglądało to tak jak poniżej na zdjęciach.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic238/v2016042923201747783468.jpg

I stara uszczelka.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic106/v2016042923201795971579.jpg

 

Natomiast zawór, po zdjęciu podstawy, możesz wstępnie sprawdzić naciskając go i patrząc czy lekko odbija.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pamiętaj, żeby nie przykręcać tej podstawy za mocno jeśli będziesz ją odkręcał, bo uszczlka będzie puszczać.

Dlatego przy większości prac przy aucie używa się klucza dynamometrycznego i do tego też go polecam :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Auto po 1szej wizycie u mechanika

 

1. Wymieniony czujnik położenia wałka rozrządu

2. Przewód pod vanosem mocno puszczał olej, więc został wymieniony

3. Wymieniona odma z przewodami

4. Wymieniony przewód od przepustnicy + uszczelka

 

Powyższe naprawy jednak nic nie pomogły w temacie wypadającego zapłonu, natomiast auto lepiej / stabilniej wchodzi na obroty

 

Z racji tego, że mam LPG, zasugerowali, żeby sprawdzić całą instalację, komputer LPG itd., co zrobię 12 marca

I tak przegląd mi się zbliżał, to wymienimy wszystkie filtry itd., zajrzymy do sterownika

 

Jeśli z LPG będzie wszystko ok, to pozostaje zdjęcie pokrywy i przejrzenie szklanek. Bardzo prawdopodobne, że za dużo oleju daje na 1szym cylindrze, który wypada jako pierwszy, a w dalszej kolejności 4 i 6. Poza tym, silnik i osprzęt silnika jest w bardzo dobrej kondycji

 

Także zabawa trwa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Aktualizacja.


Jakiś miesiąc temu wychodzę z roboty, chcę odpalić auto. Odpala, po 2 sekundach spadają obroty i gaśnie. Pompa paliwa do wymiany, siedziała fabryczna 15 letnia, wymieniona na Pierburg.


W międzyczasie zrobiłem też przegląd LPG, nowe filtry itd., wymienione obejmy węży.


Dzisiaj mam urodziny, a nie było dobrych wiadomości, w zasadzie same złe.. :))


W sobotę pojechałem na serwis, wymienione:

- olej silnikowy Millers XF 0W40

- olej w moście OEM

- płyn hamulcowy OEM

- płyn chłodnicy OEM

- filtry wszystkie Knecht

- świece na NGK BKR6EQUP

- czujnik temp. powietrza w dolocie

- czujnik ciśnienia oleju


Wszystko pięknie wymienione, wyjechałem z serwisu, nagrzał się olej i.. na każdych światłach zaczęła wywalać kontrolka ciśnienia oleju. Także tak, tak jak pojawiał się ten problem raz na miesiąc przy parkowaniu, tak teraz przy każdym zatrzymaniu kontrolka wali po oczach. Najpewniej w poprzednim oleju (pierwszy raz wymieniałem) był jakiś moto doktor czy inny syf, żeby zamaskować problem.. dosłownie po wymianie na świeży olej zaczęły się cyrki. Dodam, że ciśnienie jest OK


Tak czy inaczej, jutro umawiam się na wizytę kompletną, żeby usunąć zarówno problemy z ciśnieniem (zaczną od pompy oleju) jak i z wypadaniem zapłonu (zaczną od szklanek).

Niebawem chcę jechać na wakacje do Chorwacji, lipa jakby auto stanęło na środku Europy


Trochę się podłamałem, ale stwierdziłem, że zrobię.. bo trzeba :)


A z fajniejszych rzeczy, kupiłem felgi Styling 81 (zdjęcie z google), obecne 15' pójdą na zimówki

760cd2e341a9b31bee9089198c2a


Dodatkowo cieknie ze zbiornika płynu wspomagania - już mam nowy + oba przewody, wszystko będzie wymienione + płyn OEM ATE D2

Widać delikatny wyciek z dolnego węża chłodnicy, najpewniej oring do wymiany


No i ułamało się ramię od przedniego czujnika poziomowania xenonów - i tak już było w kiepskim stanie. Kupiłem nówkę, czeka na wymianę


Ehhh.. piękne auto, zadbane, sama przyjemność z jazdy, a tak potrafi popsuć humor ;) Mam nadzieję, że po wszystkich tych naprawach już nic mnie nie zaskoczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Po krótkiej przerwie.. trochę się zmieniło, ale najgorsze nadal trwa


Odebrałem dzisiaj auto, to co zostało zrobione:


- planowanie głowicy

- wymiana uszczelki miski, głowicy, podstawy filtra oleju, vanosów

- wymiana zaworu zwrotnego oleju w głowicy

- sprawdzenie popychaczy i wałków rozrządu

- ciśnienia wszelakie trzyma książkowo


Pompa oleju wygląda jak nowa, góra silnika w zasadzie nie ma żadnych oznak zużycia, pracuje idealnie cicho

Po złożeniu.. nadal wywala ciśnienie na jałowych obrotach jak nagrzeje się olej. Także pod koniec tygodnia auto wraca do warsztatu


Udało się zdiagnozować przyczynę wypadania zapłonu - wtryskiwacze LPG są do wymiany (mają ok. 80-90k przebiegu), po kompletnym odłączeniu instalacji silnik odpala bez problemu na wszystkich cylindrach

Nie polecam firmy NAGAZ w Łodzi, sprawdzili wszystko i mówili, że jest super pięknie, jednak nie było, a dość słono zapłaciłem :) Wtryskiwacze zrobię w lipcu


Dzisiaj robiliśmy przegląd podwozia. Amortyzatory mają +70%, do wymiany tylko komplet łączników stabilizatorów, poza tym wszystko pięknie.. chociaż to ;)

W najbliższych dniach auto jedzie na regenerację przekładni kierowniczej + wymianę przewodów i zbiornika płynu wspomagania


Nie ukrywam, tęsknię za samochodem, szczególnie jeżdżąc tramwajem przy 30 stopniach na zewnątrz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.