Skocz do zawartości

Luz na wałku xdrive


Krzychcu e60

Rekomendowane odpowiedzi

Witam swoje pytanie kieruje głównie do osób które miały doczynienia z napędem xdrive ponieważ jak okazało się mam luz na wałku wychodzącym ze skrzyni rozdzielczej na wałek napędzający przedni most nie jest to duży luz jednak zaczęło już się trochę pocić olejem i chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość wymiany łożyska i uszczelniacze bez rozbiórki skrzyni rozdzielczej

Rysujek pogladowy znajduje się w linku chodzi mi o elementy nr: 9,10,11 czy można je wyciągnąć bez rozpołowienia skrzynki

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E61/Europe/530xd-M57N2/oct2006/browse/transfer_box_electric_gearbox/single_parts_f_transfer_case_atc_300/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz może jestem jakiś nierozumny ale nie mogę zrozumieć jak ten wałek ma wyjść ? Tak po prostu da radę go wyciągnąć ? Mi sie wydaje ze on jest zabezpieczony od środka jeszcze żeby się nie wysował

To jest zdj od tylu : https://c.allegroimg.com/s512/03a42b/9e67494e4dbfa00bf97e23fe759c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Lozyska sa la zebatki nr 44 - mozesz foto dac dla pewnosci

element 42 -walek nie jesl lozyskowany i klinuje sie w wewnetrznej czesci zebatki pierscieniem rozpreznym - jak nim szarpniesz to wyjdzie

jak lozyska nie wyja to na uszczelnieniu mozesz zakonczyc naprawe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczę już innych zdjęć nie mogę znaleźć niestety mi tez wydaje się ze sam uszczelnisz już by załagodził sprawę bo łożyska nie wyją. A czy później da radę włączyć normalnie wałek ? Nie będzie problemów ?

Nie wiem czy to zdj co pomoże : https://9.allegroimg.com/s512/018fb3/3075f3fa4fd29590f86858fd4c49

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Spoczko

j

Jak masz roszenie czy juz wyciek a nie wyje to po co dokladac sobie roboty...

Jak popatrzysz na element 42 to wzdluz walka masz nafrezowania -wieloklin to jest naped dla zebatki 44 i tu musi byc luz tego nigdy nie zlikwidujesz

na zebatce 44 z tej strony co widac jest wypust na lozysko i z drugiej strony pewnie tez jest a wewnatrz zebatki jest wieloklin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do łożysk trzeba rozebrać skrzynke niema wyjścia,przy okazji można sprawdzic jak to wyglada w srodku poniewaz są tam łożyska igiełkowe i lubią być padnięte ,kosz też sie lubi przytrzeć co za jakis czas bedzie skutkowalo wyciem .Wiem że to kosztuje kupe kasy bo sam robilem i nie było mi do śmiechu.Więc jeśli masz luz na tym wałku to raczej sama wymiana simeringa nic nieda a jak już to na krótko,mi szpec od tych skrzynek powiedział że dłuższa jazda z padnietym łożyskiem moze skutkować wyrobieniem obudowy i wtedy dopiero źaczyna sie problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.