Skocz do zawartości

Bmw 316ti E46 (n42) - Rano odpala i gaśnie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Mam Bmw 316ti E46 (silnik n42) - Od jakiegoś czasu mam zagwozdkę - auto tylko i wyłącznie rano odpala na 2-3 sek i gaśnie, potem przy próbie odpalenia kręci tylko rozrusznik. Jak zostawię je na 30 min znowu odpala na 2-3 sek. I teraz UWAGA - jak już je odpale to mogę jeździć cały dzień lub dwa, gasić i odpalać - pali na strzała.

 

Mam nowy akumulator, filtr paliwa, filtr oleju i świece.

Oczyściłem styki cewek zapłonowych i kabli idących do nich.

Sprawdziłem przekaźnik pompy paliwowej - jest ok

Pompa słychać i czuć że pracuje jak ją dotknę (odkręciłem czarny dekiel nad nią żeby móc przyłożyć rękę)

 

Na impie pokazuje Fire mising na 3-4 cylindrach i miga ikona check engine. Jak już auto odpali to po chwili gaśnie.

 

 

Ktoś ma jakiś pomysł????

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wtedy gdy nie odpala pompa pracuje?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Tak pracuje. Dzisiaj rano coś się zmieniło bo jak odpaliłem pierwszy raz odpaliła na strzała. Zgasiłem sam po jakiś 20 sek i później znowu nie mogłem odpalić. Słychać było że pompa pracuje i że auto próbuje odpalic ale nie może.

 

https://youtu.be/sACv4z51eYk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podmieniłbym czujnik położenia wału korbowego.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie, z przodu masz czujniki położenia wałków rozrządu oraz elektrozawory vanosów, chodzi o czujnik położenia wału, czasem zdarza się, że nie daje błędu a świruje.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to może z cewkami jest problem? skoro daje wypadanie zapłonów, albo zaryzykuj i kup nowe, albo jak masz od kogo, to podmień
Opublikowano

Witam ponownie. Po pierwsze dziękuje koledzy za próbę pomocy. Dzisiaj auto znowu odpaliło na strzała. Diagnozowanie takiej usterki, która występuje na chwilę jest strasznie trudne.

 

Jeżeli chodzi o cewki zapłonowe to też je w pierwszej kolejności podejrzewałem. Sprawdziłem więc miernikiem uzwojenia pierwotne i mają rezystancję 0,9 ohma , więc raczej są ok. Jedyne co może być to, że gdzieś nie stykają, dlatego oczyściłem ich styki. Dziwne jest to, że problem występuje tylko rano. Zważając na to, że te cewki to zwykły transformator (czyli 2 uzwojenia drutu), to na chłopski rozum nie mam możliwości żeby były raz dobre raz zepsute.

 

Jeżeli chodzi o ten czujnik położenia wału, to raczej sprawa na razie odpada. Czujnik nie wyrzuca błędu a jego wymiana to podobno rycie silnika na 5-6 h. Jest zimno a ja nie mam garażu.

Opublikowano
Mam pytanie bo widzialem ze na impie mozna odczytac wartosc cisnienia paliwa ale w mojej ni jak noe moge znalezc. Czy w n42 da sie odczytac wartosc cosnienia paliwa za pomoca inpy?
Opublikowano
Dzisiaj rano nie mogłem odpalić samochodu przez godzinę. Znalazłem na forum peugeota prawie identyczny przypadek jak mój. Problemem był zawór zwrotny paliwa i cofające się paliwo do baku. Mam pytanie czy w Bmw 316ti 2001r. (silnik N42) znajduje się taki zawór i gdzie?
Opublikowano
Sprawdziłem ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej i okazało się, że paliwo prawie nie leci. Pompa paliwowa niby pracowała ale nie dawała ciśnienia. Po wymianie pompy paliwowej auto odpala rano od 2 dni na strzała, więc raczej po problemie. Koszt naprawy 60 zł i 20 min roboty. Co najważniejsze nie dałem się naciągnąć panom mechaniką na rycie silnika na chybił trafił "bo może akurat to"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.