Skocz do zawartości

e46 325i Wypadanie zapłonu 1,2,3 cylinder 2.5 l 192 km M54


Hypnotic

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam na wstępie chciałbym się przedstawić. Ma na imię Mateusz mam 28 lat i jestem dumnym posiadaczem BMW e46 sedan 2.5l + LPG z 2002r.

 

Mój problem polega na tym że ostatnio w moim aucie zaczął wypadać zapłon na początku na 3 i 4 cylindrze dodatkowo pojawił się błąd " niewystarczająca wydajność cieplna ,czujnik tlenu za katalizatorem bank 2". Po zdiagnozowaniu błędu wymieniłem na początku świece na NGK platinium . Niestety po przejechaniu około 50 km zapalił się check auto zaczęło chodzić na 3 cylindrach. Sprawdziłem znowu błędy okazało się ze zapłon wypadł na 3 i 1 cylindrze. Pomyślałem ze problem może leżeć po stronie gazu zajechałem do gazownika na 1 cylindrze za mało paliwa podawało 2.8 a na 3 za dużo 3.6 dodatkowo zamieniłem miejscami cewki z 1 cyl na 5 i z 3cyl na 2 cyl. Skasowałem błędy i pojechałem w trasę 600 km przy czym auto nie sprawiło żądnego problemu jedynie zauważyłem ze trochę brakuje mu mocy. Dziś na zimnym silniku po przejechaniu 5 km znowu wyskoczył błąd wypadania zapłonu tym razem na 1,2,3 cylindrze, niewystarczająca wydajność cieplna ,czujnik tlenu za katalizatorem bank 2, oraz plan aktywacji chłodzenia.

Zauważyłem że na zimnym silniku delikatnie trzęsie cała karoserią,tłumikiem

 

Bardzo prosił bym o pomoc, mechanicy rozkładają ręce i nie wiedzą co zrobić.

 

Pozdrawiam

Mateusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podaj konkretne błędy z kodami, poza wypadaniem zapłonu, bo to jest oczywiste, pozostałe nie. Dodatkowo trzeba obejrzeć korekty na gazie i benzynie. Aby wykluczyć gaz możesz pojeździć na benzynie przynajmniej 100-150km a przed tym skasować adaptacje.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://i64.tinypic.com/2446yr4.jpg

http://i63.tinypic.com/2lys7l.jpg

http://i65.tinypic.com/2hcdjlg.jpg

 

Z tego co mi mówił gazownik mapy idealnie się zgyrwają lambdy pracują idealnie. Może mieć to coś wspólnego z wymiana pierscienia uszczelniającego w skrzyni automatyczne? Bo po wymianie to zaczęło się wszystko dziać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kody z tych programów co pokazałeś mi osobiście nic nie mówią, więc trudno mi powiedzieć co jest przyczyną. Wymiana jako tako na pewno nie ma związku, ale coś wtedy może zostało uszkodzone w układzie wydechowym.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja bym zaczął od pojeżdżenia na samej benzynie jak koledzy piszą.

Jeśli na benzynie będzie OK, to albo sam gaz jest źle wyregulowany, albo kończą się cewki (do zapalenia mieszanki lpg potrzeba więcej energii).

Natomiast jeśli i na PB jest źle, to w pierwszej kolejności wszystkie cewki do wymiany i to na NOWE!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na jakiej podstawie jest wyrok, że sonda uszkodzona?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie wykresów z inpy. Było widoczny problem z lambda bank 2. Niestety problem znów powrócił i to na samej benzynie. Nie jestem w stanie w tym momencie nic zrobic z racji przebywania za granicą przez najbliższe pół roku. Nie wiem co robić z tym autem, zostawiłem je pod opieką taty który zrobił 1000 km bez problemu. Wczoraj gdy chciał przestawić auto odrazu wypadł zapłon zaplon.. Tak się zastanawiam czy problem nie leży po stronie elektryki. Jak wrócę planuje wyjąć silnik postawić na stół i sprawdzać każdy przewód który ma styczność z zaplonem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Odgrzebuje temat gdyż udało się całkowicie usunąć usterki. Za wypadanie zapłonu i reszta dziwnych "jaj" odpowiedzialne było: Uszkodzona listwa wtryskowa gazu (mimo wykasowania z pamięci komputera instalacji gazowej cyrk cały czas się powtarzał), uszkodzony parownik gazowy. Gazownik [BAD] twierdził ze jest wszystko ok, pojechałem w końcu do innego konkretnego który zdiagnozował i usunął usterki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.