Skocz do zawartości

E60 520d kilka błędów. Problem z rozruchem


arcade90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :roll:

Auto to BMW E60 520d 163km (wirus na ok 200km) 2006r, automat. Z racji, że pojawiły się mrozy, wczoraj miałem problem z odpaleniem auta, kręcił, kręcił a gdy załapał to odrazu gasł. Po całym dniu w końcu udało się odpalić. Pomyślałem sobie, że albo świece albo sterownik świec muszę wymienić. Wolałem się upewnić i podjechałem do warsztatu na komputer. Wykryli błędy :

- filtr cząstek stałych

- czujnik sterowania doładowaniem

- czujnik powietrza dolotowego.

Skasowali błędy, kazali się przejechać i po chwili wrócić i jeszcze raz podpieli. Błędów po chwili brak. W czym leży problem ? To moj pierwszy diesel :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podaj konkretne kody błędów, to minimum wkładu żeby coś poradzić.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Polecam Ci zdjąć kolektor dolotowy i wyczyścić go w środku ze smoły, która się tam nazbierała i zapewne zalepiła czujnik, choć może być tak, że i sam czujnik padł, ale często pomaga samo czyszczenie, sam czujnik pada rzadko. Przy okazji, jeśli nie szkoda Ci kasy, to będziesz mógł wyrzucić klapki i wstawić zaślepki. Przyda się też wymiana uszczelek pod kolektorem, całkowity koszt zaślepek i uszczelek 150-200 zł.

Później pojedź na czyszczenie DPF, to te cholerstwo często powoduje, że silnik odpala i po chwili gaśnie, no i tego dotyczył pierwszy błąd. Sprawdź czy autko spełnia warunki do wypalania DPF, czyli czy termostaty masz sprawne.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli ma się wypalać to warto zająć się czujnikiem powietrza dolotowego.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli ma się wypalać to warto zająć się czujnikiem powietrza dolotowego.

No i o tym właśnie koledze napisałem, o czujniku, który znajduje się w kolektorze dolotowym i jest czujnikiem powietrza dolotowego.. oj Maniek :wink:

 

Jak staniesz przed samochodem, to czujnik znajduje się w prawym tylnym rogu od spodu kolektora. Raczej ciężko go wyjąć bez zdjęcie właśnie kolektora. Właśnie często jest zawalony syfem, taka budzącą mazią i wtedy nie czyta wartości powietrza. Polecam wyjąć kolektor i dobrze wyczyścić w środku, zazwyczaj pomaga.

Czujnik jest przykręcony jedną śrubką, już nie pamiętam czy torxem 20 czy zwykłą na klucz 8. Do niego jest podpięta kostka z dwoma kabelkami.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To jest czujnik ciśnienia doładowania a nie powietrza dolotowego, dlatego pytałem o kody błędów, jak dodasz słowo "temperatura" to będzie czujnik, który podałem, oj Krzysiek :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Spoko Maniek, na telefonie nie otwierają mi się Twoje linki.. Teraz na kompie już tak i wiem o co Ci chodzi. Kolega napisał o czujniku ciśnienia doładowania, później o czujniku powietrza, a tak właśnie wielu określa jeden i ten sam czujnik z Twojego pierwszego linka, to mnie zmyliło i tu nadal będę się upierał przy wyczyszczeniu kolektora.

Niech kolega działa i napisze o efektach.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.