Skocz do zawartości

320d - Dymienie na postoju


achmiel92

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie ;) Chciałbym Was prosić o pomoc ;) Pacjent - BMW E90 320d 163 km automat. Przebieg, hm. Na liczniku 250, ale raczej na pewno kręcony. Stan dobry. Ogólnie bez awarii i napraw. Oprócz jednego wkurzajacego mankamentu, mianowicie:

W maju 2017 został usunięty filtr DPF i wyprogramowany ponieważ wywalało błąd zapełnienia, nie dawało nic wypalenie wymuszone (termostaty sprawne, wypalał, ale błąd zostawał, walczyłem z tym parę miesięcy i się poddałem, być może niesłusznie... Ale już tego nie cofnę). Po tym zabiegu w zasadzie nic się nie zmieniło, oprócz tego, ze auto na postoju dymi na ciemnoniebiesko. Zauważalne w światłach stojącego auta za mną no i wyczuwalne przez brak DPF. Strasznie irytujący problem, wiec zacząłem szukać usterki. Ostatnio wymieniłem - regeneracja wtrysków (końcówki i kalibracja na maszynie, wszystko ok), odma oryginalna z BMW w dolocie było sporo oleju. Plus uszczelka pod pokrywa zaworów również oryginał.

 

Oleju przed wymiana odmy znikało mi ok 100 ml na 1500 km po ostrej jeździe ponad 150 km/h. Przy normalnej jedzie auto nie kopci. Po mocniejszym wdepnięciu kopci na ciemno-szaro bądź czarno trochę.

Wkurza mnie te kopcenie na postoju, szczególnie w korkach jak widzę, ze dymi i śmierdzi osobom za mną.

 

Teraz pytanie do Was. Czy zostało coś co może na to wpływać?

Auto nie ma żadnych błędów wg ISTA i INPA.

Kalapa gasząca oprócz tego, ze byka w świeżym oleju nie miała ani grama nagaru na ściance i klapie. Wiec obstawiam, ze EGR tez jest czysty, bo siła rzeczy na klapie tez coś by się zebrało. Ale przyznam się, ze osobiście nie zaglądałem, ale zaufany mechanik mówił, ze czysto, o ile zajrzał tam. W dolocie jak ściągaliśmy oprócz trochę oleju nie było nagaru. Czyściutko.

Turbo zrobił podobno poprzedni właściciel przy 130 tkm. Które padło mu po miesiącu i znów je zrobił. Czyli przejechało już 120 tkm. nie ma żadnego nawet najmniejszego luzu, ale może puszczać na uszczelnieniu, tym bardziej, ze raz im regeneracja nie wyszła... nie wiem czy wchodzić dalej w koszty. A trochę to szukanie po omacku. Auto jeździ. Ma moc. Nie ma błędów. Tylko te cholerne dymienie. Może jakieś pomysły? Przepraszam za długi post, ale chciałem wszystko dokładnie opisać ;P Pozdro! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

DPF został wyprogramowany? Założyłeś przynajmniej katalizator?

 

Wyeliminowałeś DPF i katalizator więc nie ma nic co zatrzymuje dym - auto ma prawo dymić. DPF i kat to nie ozdoby.

 

Na klapie gaszącej nic się za bardzo nie zbiera, bo tam po prostu idzie doładowane powietrze z zawiesiną oleju. EGR, kolektor i kanały dolotowe są za klapą i mogą i raczej na pewno będą w zupełnie innym stanie, bo tam zaczyna się mieszać powietrze ze spalinami. Jeżeli miałeś wymienianą uszczelkę pod pokrywą zaworów to do tego wszystkie uszczelki kolektora też powinny być zmienione, a dolot wyczyszczony.

 

Miałeś robione turbo? Niestety ale po pewnym czasie turbo też zaczyna w tych silnikach dawać się we znaki i przejawia się to m.in. puszczaniem oleju w dolot. Ale przyczyn może być wiele, łącznie z tym że silnik po prostu jest już trochę zużyty.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja tez posiadam ten sam silnik, i też nie mam DPF-a ani katalizatora, i mam jeszcze zrobiony program na 200KM i 415Nm i podczas jazdy w mieście ani w korku nic z rury mi sie nie dymi. Dopiero jak wcisnę do podłogi to chmure wali mocną. Ale na czarno. Może turbo sie konczy. Brat miał tak w swoim aucie jak jechał normalnie jednostajnie na gazie, to było dobrze,a jak puszczał z gazu to auto robiło przedmuchy jak z batorego :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, DPF jest wyprogramowany bez podnoszenia mocy. Wiem, ze to nie ozdoby, po prostu poddałem się w tej walce z błędami, ale bardzo nie chciałem tego robić. Nie mam kata, bo nie zakładałem. Wszystkie uszczelki dolotu są wymienione na pewno. Poprzedni właściciel wyrzucił klapki, ale ja nie chce inwestować w nowy dolot, prędzej auto sprzedam po niższej cenie. Ogólnie kolega ma tez tak samo zrobione i jego nic nie kopci, a mnie to wkurza strasznie.

 

Rozumiem, ze przy mocnym depnieciu może kopcić. Ale na wolnych obrotach to słabo wyglada...

 

Turbo miał robione przy 134 tkm (już po ewentualnym cofnięciu licznika ;) ) Ale poleciało podobno po miesiącu i miał robione znów. Od tamtej pory nic nie robione, a wiec siedzi regenerowane turbo z przebiegiem 120 tkm, luzu nie ma, ale olej może puszczać... Może wyczyszczę EGR. Ech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wirnik w turbo moze być idealny ale uszczelnienia juz moga nie trzymać i puszczają olej. Ja mam u siebie jeszcze ori turbo 291tys nalatane i wirnik ma delikatne luzy ale też puszcza ale i to raczej przez stare uszczelnienie. Ale od wymiany do wymiany czyli co 10tys dolewam okolo 1l wieć nic nie robie bo pompuje dobrze :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogą być zmęczone, aczkolwiek dużo oleju pojawiło się po zmianie odmy z ori na febiego. Teraz znów złożyłem oryginalna i już nie ma wycieków takich, ze jest aż zalany olejem termostat egr. Być może taka ilość oleju plus spaliny mogła zrobić niezły „kłajster” na egr...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy gdyby zużyty był motor to auto nie kopciloby podczas jazdy na niebiesko? Bo przy zwykłej jeździe do 3 tys. Obrotów jak jadą za mną auta nie widać dymu. Chyba, ze pod górkę z redukcja na maksa pod czerwone pole. Wtedy widać taki ciemny dym. Ale tylko wtedy i na postoju. Ten na postoju nie jest ogromny. Widać go w światłach i czuć. Ale nie są to kłęby.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju było trochę w Turbo. I wyciekał z klapy gaszącej przed egr.

 

Na odmie Febiego lało się strasznie. Uznana reklamacja i była odma SWAG, ale to ta sama fabryka i wcale nie było lepiej.

Pojezdzielm trochę tak i teraz założyłem oryginalna odme. Wycieku na zewnątrz nie ma, we wtorek sprawdzę czy w dolocie jest go mniej.

 

Ale jak przez ok 20 tkm leciało dużo oleju to egr może być zawalony strasznie. Poza tym auto ma ok 300 tkm w rzeczywistości, a na 99,9% nikt go nie czyścił.

 

Znajomy mechanik (dobry znajomy) proponuje wyczyszczenie egr myjka ultradźwiękowa. Może być? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro był olej to jest odpowiedź... :D Teraz tylko pytanie czy to odma czy turbo. Jeśli EGR masz czysty to nie ma potrzeby go ruszać, natomiast wziąłbym się za starą odmę lub zakup kolejnej nowej ale oryginalnej. Pojeździj i jak nic się nie zmieni to dalej bym celował w turbo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok... A wiec tak. Egr był czysty, ale dla wszelkiego sprawdzony i błyszczy jak nie powiem co...

 

Auto dymi na postoju. Może nie są to kłęby, ale widać dymek i przy pedale w podłodze na postoju tez dymi na ciemnoniebiesko ciagle. Nie tylko na początku, ale cały czas. Oleju w dolocie trochę jest, ale mechanik twierdzi, ze tyle co nic i to norma ( sam ma taka Becie i tez tak ma)

 

Także chyba sobie odpuszczę póki co, a może kiedyś zrobię turbo, choć wątpię, ze to to... Kupa kasy w sumie wydana po nic. A jestem świetnym przykładem tego, jak można żałować wycięcia DPF ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w takiej sytuacji DPF by często się zapychał/wypalał i byś musiał go i tak wyciąć bez naprawy głównej usterki... Moim zdaniem turbo (może wtryski ale mówisz, że niebieski kolor) do sprawdzenia na stole, a jeśli to nie pomoże to bym podejrzewał pierścienie/uszczelniacze. Może pojedź do innego mechanika. Próbowałeś jeździć z odłączonym egr (jest na podciśnienie czy elektroniczny bo już nie pamiętam)?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc nie wiem czy egr jest na podciśnienie czy nie, bo sam nie grzebałem. Byłem już u 3 mechaników i każdy strzelał w różne rzeczy. Wtryski były na stole, dla wszelkiego zmienione końcówki, kalibracja i założone w serwisie Boscha wtrysków. Egr czysty. Odma nowa ori. Być może w lutym podjade do firmy od turbo, wyjmę, wrzucę na stół i sprawdzę uszczelnienia i luz i wszystko. Aczkolwiek chyba już tak zostanie, bo wątpię, ze to to.

 

DPF między innymi przez to został wyrzucony, ze się szybko zapychał i był problem.

Denerwuje mnie to auto. Jak w lutym turbo będzie dobre to będę jeździł, aż się rozpadnie, albo zacznie brać dużo oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wtryski były na stole, dla wszelkiego zmienione końcówki, kalibracja i założone w serwisie Boscha wtrysków

Te dwa słowa mogą być główną przyczyną :roll: jak wyglądają korekcje wtryskiwaczy? Wpisane zostały nowe kody ima?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz jak miał płyn 40 stopni i pare razy jak 94-89 korekcje podobne. Dymi zawsze. Dziś sprawdzałem, to turbo przy pedale w podłodze daje jakieś 22 ciśnienie, nie pamietam w jakich jednostkach. Wiec chyba ok? A do 100 km/h mierzone jakimś programem podpiętym pod OBD wyszło w 3 próbach 11,3. To słabo. Rok temu miał 10,1.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nic ni te wartości nie mówią, sprawdź w inpa lub ista.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to tak:

Korekcje wtrysku na zimnym silniku, po dwóch dniach na mrozie, jeszcze obroty silnika wyższe niż normalnie

https://www.fotosik.pl/zdjecie/f5064f0033c1f737

 

Korekcje w czasie normalnej jazdy:

https://www.fotosik.pl/zdjecie/8e3bc28db4bb0c79

 

Tutaj korekcje w czasie postoju, już na zagrzanym silniku:

https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/8d85c53f1c9d2d90

 

Tutaj krótki filmik od startu, jazda na trybie sport skrzyni biegów, do 70 km/h, pedał prawie w podłodze, obroty do 4 tys. mniej więcej

(przepraszam za jakość, ale z ręki nagrywane, da się coś tam dostrzec)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wszystko wygląda dobrze, przeładowania nie ma.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie może zrobię jeszcze jednak ta turbinę. Bo zauważyłem, ze mocniej kopci jak porządnie zagrzeje się turbina. I na max obrotach tez. Jak to nie pomoże to diagnoza zostanie jedna...

 

Sprawdziłem teraz znów w dolocie jest trochę oleju. Na mój gust ciut za dużo, choć jeden mechanik twierdził, ze tam zawsze jest dużo oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.