Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

Czy ktoś z Was wie cokolwiek o tym E39?

 

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-individual-ID6zmsXB.html#00a0ed29fe

 

Rozkodowany VIN:

 

WBADS51000BZ89278

 

Vehicle Information

 

Prod. Date 2000-11-13

Type 530I (EUR)

Series E39 (5 Series)

Body Type TOUR

Steering LHD

Engine M54

Displacement 3.00

Power 170kw / 231hp

Drive HECK

Transmission Manual

Colour COSMOSSCHWARZ METALLIC (303)

Upholstery STANDARDLEDERSCHWARZ (N6SW)

Options

S210A Dynamic Stability Control

S227A Sport Suspensionloweredrideheight

S249A Multifunction F Steering Wheel

S255A Sports Leather Steering Wheel

S302A Alarm System

S386A Roof Railing

S403A Glass Roof Electrical

S423A Floor Mats Velours

S428A Warning Triangle And First Aid Kit

S430A Interioroutside Mirror With Auto Dip

S459A Seat Adjuster Electric With Memory

S473A Armrest Front

S481A Sports Seat

S494A Seat Heating Driverpassenger

S500A Headlight WipewashIntensive Cleaning

S508A Park Distance Control PDC

S522A Xenon Light

S534A Automatic Air Conditioning

S555A Onboard Computer V With Remote Control

S672A CD Changer For 6 CDs

S676A HiFi Speaker System

S690A Cassette Holder

S773A Fine Wood Trim

S785A White Direction Indicator Lights

L801A National Version Germany

S863A Retailer Directory Europe

S879A Onboard Vehicle Literature German

S915A DummySALAPA

S970A Business Package

S980A Exclusive Package

Standard Equipment

S266A BMW Light Alloy Wheel Radial Spoke 48

S520A Fog Lights

S548A Kilometercalibrated Speedometer

S661A Radio BMW Business C43

S851A Language Version German

Individual

- Code Description Interface Description EPC S220A NIVEAUREGULIERUNG Selflevelling Suspension S431A INNENSPIEGELAUTOMATISCH ABBLENDEND Interior Mirror With Automaticdip S694A

- S220A

- S431A

- S694A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Raczej jeden z problemów, o którym nie zapomnisz nawet jak się uporasz z wszystkimi pozostałymi :mrgreen:

 

m54b30 zjadało olej litrami. Teraz mam m54b25 i już 12 tysi od wymiany najechane bez dolewki, więc nie wszystkie.

 

Nie lepiej znaleźć sobie coś śweżo targniętego z germanii i samemu zlecić założenie gazu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej jeden z problemów, o którym nie zapomnisz nawet jak się uporasz z wszystkimi pozostałymi :mrgreen:

 

m54b30 zjadało olej litrami. Teraz mam m54b25 i już 12 tysi od wymiany najechane bez dolewki, więc nie wszystkie.

 

Nie lepiej znaleźć sobie coś śweżo targniętego z germanii i samemu zlecić założenie gazu?

 

Czyli polecasz 2.5 192KM? A masz z tym silnikiem właśnie E39?

 

Odnośnie założenia LPG samemu - jak najbardziej o tym myślę. Sęk w tym, że trzeba wtedy budżet na sam samochód zmniejszyć o 3 tysiące złotych ;)

 

Sprowadzane dopiero co samochody odstraszają mnie tym, że do rzeczywistej wartości samochodu dodać trzeba akcyzę (na silniki ponad 2.0) oraz zarobek handlarza. W takim razie skoro w Polsce E39 525 handlarz sprzedaje za 12 000zł, to za ile on kupił ten samochód za granicą? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na czymś musiał handlarz zarobić, czyli albo kupił trzaśnięte, albo uszkodzone mechanicznie.

 

A co do budżetu to wszystko zalezy.

 

Ostatnio forumowicz po sprawdzeniu Draya kupił super m54b30 za 19 tysi nie kombinowaną sztukę z paroma rzeczami do zrobienia

https://www.facebook.com/bimmercheck/posts/1790041267735401

 

Moim zdaniem szykanie po cenie tych fur to i tak jest loteria. Nie ma gwarancji, że jak znajdziesz za 30 to będzie ideał a za 10 to złom. Ale z polskich rąk zazwyczak są niedofinansowane i robione na drutach bardzo często (najtańsze zamienniki, domowe instalacje audio, gaz montowany u "Pana Mietka" w stodole itp. Dlatego szukając obecnej sztuki zmieniłem podejście i wrzuciłem w wyszukiwarkę 3 kryteria "bezwypadkowa" z pojemnością 2.5-3.0 beznyna i kombi, brałem się za te świeżo sprowadzone, po doświadczeniach z moją poprzednią, która po 2 latach w polsce miałą już tak nakobinowane, że momentami za głowę się łapałem :D

 

Sprawdzałem od najtańszej (czujnik, komp, jazda próbna itp, co się dało samemu). Pierwsza sztuka za 12 gruz, druga sztuka za 14 miodzio ( w sensie nie kręcona, nie palona i ogólnie zadbana), sprawdzenie historii z ASO (pełna do roku przed zakupem i 2 właścicieli), na przegląd i kupiona. Miała problem z układem chłodzenia (wymieniona chłodnica i węże przez handlarza), a też kilka mniejszych rzeczy którymi udało się mocno zbić cenę - opłaty i naprawa znalezionego wycieku wspomagania udało się zrobić prawie w cenie wyjściowej - wszystko przez handlarza. Ale doprowadzenie do stanu bezproblemowej używalności już pochłonęło z 5 koła przez trochę ponad pół roku - amory, wahacze, aku, tuleje, opony i inne duperele. Ale taki urok tych samochodów, już kolejne rzeczy na horyzoncie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po doświadczeniach z moją poprzednią, która po 2 latach w polsce miałą już tak nakobinowane, że momentami za głowę się łapałem :D

 

Mógłbyś napisać coś więcej? ;)

 

Sprawdzałem od najtańszej (czujnik, komp, jazda próbna itp, co się dało samemu). Pierwsza sztuka za 12 gruz, druga sztuka za 14 miodzio ( w sensie nie kręcona, nie palona i ogólnie zadbana), sprawdzenie historii z ASO (pełna do roku przed zakupem i 2 właścicieli), na przegląd i kupiona. Miała problem z układem chłodzenia (wymieniona chłodnica i węże przez handlarza), a też kilka mniejszych rzeczy którymi udało się mocno zbić cenę - opłaty i naprawa znalezionego wycieku wspomagania udało się zrobić prawie w cenie wyjściowej - wszystko przez handlarza. Ale doprowadzenie do stanu bezproblemowej używalności już pochłonęło z 5 koła przez trochę ponad pół roku - amory, wahacze, aku, tuleje, opony i inne duperele. Ale taki urok tych samochodów, już kolejne rzeczy na horyzoncie :P

 

Czyli dobrze rozumiem, że kupiłeś od handlarza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

AD1 - chińskie żarniki, chińskie zawieszenie, gaz załaożony na odp totalnie, do przeróbki i kalibracji, wiązka silnika zakombinowana, króćce oleju jakieś od ursusa które lały, stara uszczelka dekla zaworów wysilikonowana bajecznie, a i tak lała, podstawa filtra tak skręcona, że mechanik bał się że śruby urwie, podobnie ze świecami, w odpowietrzniku metalowa śruba itp w skrócie - naprawiana u kowala.

 

AD2 - tak, od handlarza kupiłem. Ale moim zdaniem to nie ma znaczenia, liczy się fura i jej stan, nie pośrednik. :P

Moja pierwsza była od handlarza, druga którą opisałem powyżej od "osoby prywatnej" i obecna też od handlarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
podstawa filtra tak skręcona, że mechanik bał się że śruby urwie, podobnie ze świecami

Mechanicy z doświadczeniem podobno mają w rękach klucz dynamometryczny :lol:

Masz rację, że liczy się auto a nie pośrednik, ale przyjemniej kupuje się auto od kogoś kto je zna i choć trochę dba :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czyli chyba od niemca najlepiej - mniejsza szansa, że będzie na czymś oszczędzał 2 euro żeby zrobić drutem, a nie jak fabryka nakazała.

A handlarze często sami nic nie wiedzą. Do mojej fury rzucił stertę papierów - powiedział "to mam i tu przebieg widać", kupił tanio z wyciekami, naprawił po taniości, to co będzie sprawdzał, że edition exclusive ma w środku. czy wszystkie naprawy w ASO były robione i fury ze świecą szukać ;)

 

Jak sprzedawałem moją pierwszą e39 (super sztuka, dbałem lepiej niż niemiec :mrgreen: ale była w bieda edyszyn) to był taki jeden potencjalny. Dwa razy był, oglądał, szukał, magnesem jeździł po lakierze, marudził, że dizel by mu lepiej podpasił, że jakieś zarysowania na lakierze, historię z aso kserował, bąkał, że cena z kosmosu. Po miesiącu zadzwonił, że koljene 5 szuk sprawdzał i żadna się nie umywałą i bierze bez negocjacji, ale tydzień wcześniej poszła, też bez negocjacji :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby był ktoś zainteresowany tym ogłoszeniem... chciałbym was przestrzec. Dziś zrobiłem sobie 800 kilometrową wycieczkę nad Polski bałtyk z zamiarem zakupu tego egzemplarza, którego właściciel twierdził, że jest w dobrym stanie poza zgnitą tylną klapą...

 

Opiszę pokrótce co zastałem na miejscu:

- zgnita tylna klapa,

- wilgoć w podłodze bagażnika, widoczna rdza,

- tylna szyba, wycieraczka nie działają,

- tylna klapa nie trzyma,

- na słupkach wokół tylnej klapy ogniska korozji,

- tylny zderzak zniekształcony i odrapany,

- na tylnym lewym nadkolu rdza,

- wkład jednego lusterka badziewny zamiennik odbiegający od oryginału, obudowa drugiego lusterka matowa - nie pomalowana,

- radio pikseloza,

- PDC nie działa,

- stuki w tylnym zawieszeniu,

- tylna lampa pęknięta, wszystkie tylne zaparowane,

- prawy błotnik po przygodzie z sarną - wgnieciony,

- prawa lampa pęknięta, zaparowane obydwie,

- brak prawego spryskiwacza lampy,

- brak/połamane nadkola,

- brak pokryw pod silnikiem,

- na komputerze błąd nivo,

- pompa wspomagania wyje i ledwo co "wspomaga",

- przednia maska rdzewieje od spodu,

- mokra maglownica,

- przedni łącznik stuka,

- koła biją,

- błędy ABS, ASC/DSC nie działa,

 

Mało tego, kiedy przyjechałem i odkręciłem korek od płynu chłodniczego w zbiorniczku pustynia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może zabrzmi to brutalnie ale napiszę szczerze - odpuść sobie E39 w takich kwotach, nie wspominając już o 530i z LPG

 

Posłuchasz albo urządzisz sobie kolejne 2-3 wycieczki i wtedy zrozumiesz o czym pisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zabrzmi to brutalnie ale napiszę szczerze - odpuść sobie E39 w takich kwotach, nie wspominając już o 530i z LPG

 

Posłuchasz albo urządzisz sobie kolejne 2-3 wycieczki i wtedy zrozumiesz o czym pisałem.

 

Jeśli chciałbym w takim razie 528i z początków produkcji, to ile - Twoim zdaniem - musiałbym mieć pieniędzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak ma być w godnym stanie to pewnie 15k, druga kwestia to wyposażenie, ponad przeciętne podnosi cenę. Zdarzają się dobre auta w rozsądnej cenie, ale w tym przypadku opis mocno odstraszał, przynajmniej mnie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli chciałbym w takim razie 528i z początków produkcji, to ile - Twoim zdaniem - musiałbym mieć pieniędzy?

 

 

Odpowiedź jest prosta: Tyle za ile znajdziesz furę spełniającą Twoje oczekiwania :D

 

Poważnie, namierz kilka samochodów, które Cię interesują, wsiadaj w furę i jedź, bez organoleptycznego sprawdzenia to na papierze czy zdjęciach wszystko ładnie wygląda. Jak znajdziesz coś godnego zainteresowania, zamawiaj historię, bierz na grubszy przegląd i kupuj. Może trafisz za 10 a może za 20, albo i 30, w tych samochodache reguły nie ma.

 

Można też się takim czymś zainteresować viewtopic.php?f=156&t=330104 :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.