Skocz do zawartości

[E60] automat 6hp26 wyciek-kilka pytań *FILM*


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam!

 

przeszukałem trochę forum i trochę internetu , ale nie mogłem odpowiedzieć sobie na kilka pytań, mam nadzieję że ktoś mi pomoże:

 

1. Od paru dni zauważyłem ,że mam wyciek spod uszczelki miski w skrzyni automatycznej. Czy ubytek oleju może mieć wpływ np na falowanie obrotów w przedziale 1600-2000 obrotów i czasami ślizgnięcie się konwertera ?? nie dzieje się to cały czas , sporadycznie i przeważnie jak już bardzo rozgrzeję auto. Sama skrzynia nie szarpie , nie ma efektu "kopania" , przy postoju pod górkę bez hamulca nie cofnie się nawet o 10 cm , nie słychać żadnego chrobotania czy piszczenia ze środka. Na pewno w tygodniu będę zmieniał uszczelką z miską + nowy olej.

 

2. Czy rozpędzając auto do 120-140 km/h do momentu czucia wibracji na kierownicy i zagłówku fotela , i wrzucając wtedy skrzynię na pozycję N można wykluczyć wibracje pochodzące z konwertera kiedy wibracje nie ustają ?

 

3. Czy wyrobione tuleje pływające mogą przenosić jakieś wibrację i drgania w samochodzie ??

Edytowane przez perzyk44
Opublikowano
witam!

 

przeszukałem trochę forum i trochę internetu , ale nie mogłem odpowiedzieć sobie na kilka pytań, mam nadzieję że ktoś mi pomoże:

 

1. Od paru dni zauważyłem ,że mam wyciek spod uszczelki miski w skrzyni automatycznej. Czy ubytek oleju może mieć wpływ np na falowanie obrotów w przedziale 1600-2000 obrotów i czasami ślizgnięcie się konwertera ?? nie dzieje się to cały czas , sporadycznie i przeważnie jak już bardzo rozgrzeję auto. Sama skrzynia nie szarpie , nie ma efektu "kopania" , przy postoju pod górkę bez hamulca nie cofnie się nawet o 10 cm , nie słychać żadnego chrobotania czy piszczenia ze środka. Na pewno w tygodniu będę zmieniał uszczelką z miską + nowy olej.

 

2. Czy rozpędzając auto do 120-140 km/h do momentu czucia wibracji na kierownicy i zagłówku fotela , i wrzucając wtedy skrzynię na pozycję N można wykluczyć wibracje pochodzące z konwertera kiedy wibracje nie ustają ?

 

3. Czy wyrobione tuleje pływające mogą przenosić jakieś wibrację i drgania w samochodzie ??

konwerter do wymiany, przy okazji łącznik i podpora wału do sprawdzenia :D

852c2d3fdc685c61m.png
Opublikowano
Oczywiście,że będzie.Zależy ile tego oleju ubyło.Bo jak np. 0,5l to nie odczujesz ale 3l juz tak.Jeśli nie wymieniłeś oleju w skrzyni to wymien olej plus nowy filtr z miską i po kłopocie.Ja dwa miesiace temu zapłaciłem 1000zl za wymianę (7l oleju weszło plus filtr z miska ok. 500zl i 200zł wymiana).Pozdrawiam
Opublikowano
Oczywiście,że będzie.Zależy ile tego oleju ubyło.Bo jak np. 0,5l to nie odczujesz ale 3l juz tak.Jeśli nie wymieniłeś oleju w skrzyni to wymien olej plus nowy filtr z miską i po kłopocie.Ja dwa miesiace temu zapłaciłem 1000zl za wymianę (7l oleju weszło plus filtr z miska ok. 500zl i 200zł wymiana).Pozdrawiam

Sama wymiana oleju nie załatwi sprawy, chyba że razem z konwerterem. Przeczytaj pierwszy post.

852c2d3fdc685c61m.png
Opublikowano

dzięki za odpowiedzi !

 

A czy ktoś z was słyszał o przypadłości tych skrzyń jaką są wycierające się panewki na wałkach ?? Tak ciekawostkę powiedział mi dziś mechanik BMW , mianowicie Pan M. z brzegu koło wrocławia :) Twierdzi , że wszystkiego typu falowania obrotów , ślizganie się konwertera i innego typu objawy są właśnie przez zużyte panewki. I podobna sama wymiana konwertera nie pomoże na długo , i tak czy siak trzeba robić cały remont skrzyni . Jestem ciekaw czy mówi prawdę , czy liczy na wyciągnięcie kasy od klienta. Ktoś ma na ten temat jakąś wiedzę ? :)

Opublikowano
dzięki za odpowiedzi !

 

A czy ktoś z was słyszał o przypadłości tych skrzyń jaką są wycierające się panewki na wałkach ?? Tak ciekawostkę powiedział mi dziś mechanik BMW , mianowicie Pan M. z brzegu koło wrocławia :) Twierdzi , że wszystkiego typu falowania obrotów , ślizganie się konwertera i innego typu objawy są właśnie przez zużyte panewki. I podobna sama wymiana konwertera nie pomoże na długo , i tak czy siak trzeba robić cały remont skrzyni . Jestem ciekaw czy mówi prawdę , czy liczy na wyciągnięcie kasy od klienta. Ktoś ma na ten temat jakąś wiedzę ? :)

Miałem takie same objawy jak ty, po wymianie konwertera plus olej i filtr, adaptacja, skrzynia pracuje idealnie . Nie słuchaj tych bajkopisarzy, wyciągają tylko kasę, nawet jak skrzynia po wymianie konwertera za jakiś czas będzie do remontu to się zrobi, a nie od razu bo ktoś coś słyszał, bzdury.

852c2d3fdc685c61m.png
Opublikowano

Witam.

 

Tak, to prawda, że te skrzynie mają problemy z wycierającymi się panewkami, ale po poważnych przebiegach,+400 tyś km. Ubytek nawet 1 litra może powodować złą pracę skrzyni. Jeśli, ktoś twierdzi, że jedynym poważnym problemem z nie prawidłową pracą tej skrzyni są panewki, to nie chce mi się komentować. Generalnie są to świetne skrzynie, a większość ich problemów leży w mechatronice i złej kondycji silnika. Jeśli chodzi o konwerter, to również jest to słaba strona, ale w mocnych wersjach silnikowych, 530d itd. Objawy padającego konwertera są różne, od falowania obrotów po silne wibracje przy przyspieszania na wysokim biegu z obrotów około 1300 do 2000.

 

Pozdr. Emil.

Diagnostyka. Naprawy elektroniki i elektryki. Nawigacje, mapy, język polski. Doposażenia. Specjalizacja seria E.
Opublikowano

Panowie

 

Zdjąłem dziś miskę i zlałem olej :) oleju wyciekło niecałe 3,5 litra , chyba stanowczo za mało :/ olej jak olej przepracowany i już bardzo ciemny. Trochę szlamu przy magnesach i na dnie miski a po za tym nie zauważyłem nic niepokojącego. Po wyjęciu tulei w gnieździe skrzyni okazało się ze była już przez kogoś wymieniana bo jest to nowsza wersja z czarnymi oringami , niestety nie mogę jej swobodnie wyjąć bo jest bardzo ciasno :( muszę chyba odkręcić łapę skrzyni ? przy okazji wymienię poduszkę. Chyba że jest jakiś sposób na to??? druga sprawa to ile oleju powinienem zakupić waszym zdaniem ? będę robił wymianę statyczną , 6 litrów wystarczy ??

 

moja dedukcja jest taka - komuś przede mną ciekło z gniazda mechatronica , ten ktoś wymienił samą tuleję ale już nie uzupełnił ubytku tego oleju który wyciekł i dlatego zlałem go tak mało . Być może dlatego skrzynia przez małą ilość oleju i małe ciśnienia miała jakieś problemy z prawidłowym działaniem.

Opublikowano
wracając do tematu :) olej wymieniony + nowy filtr weszło 6 litrów + zrobiona adaptacja skrzyni. Skrzynia pracuje dobrze , jest róznica, biegi zmienia płynniej i delikatniej. jak narazie nie mam żadnych negatywnych objawów. Falowania również nie zauważyłem , mam nadzieję ze ten brak prawie 2,5 litra oleju był tego powodem i obejdzie się bez wymiany konwertera :) pożyjemy zobaczymy..
Opublikowano

witam !

 

Wracając do tematu , chcę jeszcze dopytać jedną sprawę :)

ogólnie skrzynia zachowuje sie dobrze , biegi wchodzą płynnie nie szarpie nie kopie. Nęka mnie jedna rzecz , mianowicie przy małych prędkościach np. 70 - 80 km/h i niskich obrotach około 1500 - 1700 skrzynia czasami się ślizgnie na 4 - 5 biegu. Lub dalikatnie zacznie przez chwile falować przy dłuższej jeździe z taką prędkością. Być może to faktycznie ten konwerter , a może jest coś z ciśnieniem w mechtroniku ? zabrudzone solenoidy albo już wyrobione tłoczki ? hm. Może najpierw zabrać się za porządne wyczyszczenie mechatronika ? poniżej wrzucam link do filmu z ogólnej pracy skrzyni , jak zmienia biegi , jak przyśpiesza i jak schodzi z obrotów i jak sie zachowuje podczas hamowania. Być może ktoś kto ma większą wiedzę i doświadczenie zauważy coś jeszcze ciekawego :) liczę na pomoc.

 

https://www.youtube.com/watch?v=dditdVhh_k8&feature=youtu.be

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.