Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam niestety mój obecny silnik stracił żywotność , koszty naprawy około 1,5 zł . Stwierdziłem że to dobry ,moment na wsadzenie większego silnika bo i tak zawszę to chciałem zrobić . Podobno przy wymianie na 2.8 nie będę musiał wymieniać skrzyni biegów . Strasznie mnie to zdziwiło , czy to prawda ?
Opublikowano
Rozumiem że odpowiedź brzmi " nie trzeba " ? nie wiem nie znam się na tym moc jest dużo większa więc myślałem że i skrzynia do wymiany będzie.
Opublikowano
Na prawdę zdziwiło Cię, że przy zmianie z silnika 1.8-2.0 na 2.8 będziesz musiał zmienić skrzynię ? :-D

 

Czytaj ze zrozumieniem, napisał że zdziwiło go to, że nie będzie musiał wymieniać skrzyni przy zmianie silnika na większy. Akurat nie siedze zbytnio w benzynach bmw bo mam diesla, ale skrzynka napewno idzie do wymiany, ogarnij sobie jakie były w wiekszych silnikach, napewno troche roboty będzie tak samo jak wymiana sprzęgła itp.

Opublikowano

Jeśli myślisz że wymienisz tutaj tylko słupek z osprzętem i podepniesz tylko do skrzyni z 1.8 to się grubo pomyliłeś. Żeby to miało ręce i nogi trzeba wymienić silnik, skrzynie, wał, dyfer, półosie, hamulce z zaciskami, twardsze sprężyny, nawet akumulator trzeba przerzucić do tyłu. No i jeszcze licznik od mocniejszej wersji, co należy teraz zgłosić jeśli silnik ma inny przebieg niż ostatni z przeglądu (nowe przepisy przeglądów i kręcenia liczników). Masa roboty, chciałem u siebie taki swap wykonać to koszt ok 10k aby stan był taki jak w oryginale 2.8. W końcu przechodzisz z R4 do R6, co też może być problemem jeśli diagnosta dociekliwy.

 

A jeśli jednak podepniesz sobie na chama tylko słupek do skrzyni i reszty którą masz, to prędzej czy później wszystko ci zmieli bo te podzespoły są za słabe aby ogarnąć moment.

Opublikowano
10 tyś zł :O W sumie liczyłem że zamknę wszystko w okolicach 5 tyś . :oops: Rozumiem że różnicy dużej by nie było gdybym zdecydował się na 2.5 ?
Opublikowano

sam silnik pewnie ze 3 lekko. Do tego jak bedzie na zewnatrz to dobrze by było uszczelnić go i zrobić co trzeba jak jest dobry dostęp. Robocizna czyli wyjęcie starego i włożenie nowego pewnie Ci mechanik z 1500 zaśpiewa to już masz 5 prawie :D

 

do tego dolicz sobie rzeczy które jeszcze potrzebujesz, dodaj 20% na wydatki których nie planujesz a które wyjdą w trakcie.

 

moja rada to kupić rozbitego anglika z 2.8, przełozyć wszystko co trzeba i reszte czesci sprzedać czyli swój silnik i naped oraz pozostałości po 328 który był dawcą. Wtedy jest to w miarę tanie. No chyba że silnik jeszcze sam przełożysz bo masz miejsce, czas i umiejętności. To wtedy śmiało.

 

Ogólnie możesz to zrobić tylko bądź świadom kosztów i zrób to jak należy a nie po taniości stworzysz gruza.

szukam
Opublikowano

Jeżeli chodzi o swap na silnik 2.2 to mija się trochę z celem ponieważ koszt wychodzi podobnie jak w przypadku większych pojemności, kwestia tylko tego co i jak kupisz.

Twoja skrzynia podejdzie do większych pojemności tyko musisz pamiętać o tym że będzie inne przełożenie na skrzyni i dyferencjale... Tak czy siak wał do wymiany i podpora skrzyni również.\

Najlepiej kupić angola, bo do dobrego swapa jest potrzebne sporo rzeczy:

- Silnik z osprzętem

- Wiązka

- DME

- EWS kluczyk plus wkładka ( można swój zakodować)

- stabilizator przedni

- sprężyny do wymiany ( są twardsze a amory wszędzie są takie same nie licząc m paka)

- wał

- skrzynia + wybieraki

- most

- półosie

- przewody maglownicy

- licznik ( można kodować)

- o ile dobrze pamiętam to zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego jest inny w r4 aniżeli w r6 ( ten z r6 ma chyba dwa wyjścia na dole)

- kompletny układ wydechowy

- układ hamulcowy ( ty masz chyba 286mm a np. w 2,5 jest juz 300mm...)

Nie wiem czy wymieniłem wszystko bo tak na szybko piszę.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.