Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć Wam!

 

W mojej E60 występuje problem z czujnikiem skrętu. Po odpaleniu wszystko jest (niby) okej, jednak po przekręceniu kierownicy o około 180° wyskakuje trójkąt w kole oraz informacja o mniejszej kontroli na zakrętach. Poza tym nie odbijają kierunkowskazy.

Jadąc bez przekręcania kierownicy o więcej niż 180° w żadną stronę wszystko jest sprawne, kierunkowskazy odbijają, nie ma błędów.

 

Poza tym razem z trójkątem ISTA wyrzuca błędy:

 

005EBA DSC: Steering-angle sensor, plausibility

0094E7 SZL: Steering angel sensor, wiper contact

 

Przeprowadziłem kalibrację czujnika w ISTA. ale niewiele to pomogło.

 

I teraz pytanie. Czy jest sens rozbierać to i czyścić ten czujnik pod kierownicą? Czy też nie robić tego, bo szkoda czasu, znaleźć inny używany, oddać do warsztatu na wymianę i zapomnieć.

 

Macie może jakieś instrukcje jak się dostać do tego czujnika? Dla mnie ściąganie kierownicy z poduszką to czary i magia, trochę strach to dotknąć.

 

Z góry dzięki za pomoc!

Opublikowano

witam

 

przerabiałem to , odpinasz poduszkę, ściągasz osłony kierownicy , odkręcasz kierownicę nasadka 15mm. Potem 3 śruby imbusowe trzymające sterownik , odpinasz dwa kable od spodu sterownika ( żółty światłowód z lewej i czarna kostka z prawej) Wyciągasz taśmę AIR BAG , jest wsadzone na dwa zatrzaski tylko nie kręć nią w prawo i w lewo nie wiadomo ile razy bo urwiesz taśmę. Twoim oczom ukaże się metalowy pierścień który obraca się po ścieżce sterownika , wyciągasz ten pierścień i od spodu będziesz miał pewnie wytarte bardzo miniaturowe szczotki-druciki które zbierają informacje o rezystencji i na tej podstawie określają położenie kierownicy. 0094E7 ten błąd informuje o słabym styku tych szczotek albo o jego braku. Kupujesz na allegro moduł 150 - 200zł i wyciągasz z niego ten pierścień z szczotkami i wkładasz do swojego pod warunkiem że w nim szczotki będą w lepszym stanie niż twoje :) , składasz do kupy i robisz kalibrację sensora SZL , aaa i ścieżki na sterowniku umyj spirytusem albo czymś innym bo pewnie też już są brudne i zakurzone.

 

pozdrawiam

Opublikowano

Rozumiem, że nie ma szans, że samo wyczyszczenie załatwi sprawę?

Fragment tylko nie kręć nią w prawo i w lewo nie wiadomo ile razy bo urwiesz taśmę nieco mnie martwi :D

 

Ale jeżeli w grę wchodzi tu tylko wymiana to raczej zostawię to "profesjonalistom".

 

Dzięki za pomoc @perzyk44 !

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dzięki wielkie za pomoc.

 

Mam jeszcze jedno pytanie - kupując moduł z czujnikiem skrętu z którego chciałbym wymienić szczotkę, muszę szukać modułu z tego samego rocznika co moje auto czy też mogę rozejrzeć się za nowszym modułem?

Wiadomo, że najchętniej rozejrzałbym się za czymś nowszym. Moje auto jest z 2003.

Opublikowano

I nie ma możliwości przełożenia całego modułu / modułu z manetkami z polifta do mojego modelu?

Czy w przypadku gdybym włożył cały moduł, a nie tylko szczotki od przedlifta do mojego auta to trzeba coś kodować?

Opublikowano
Myślę że przełożenie modułu z polifta na 99% może nie zadziałać , chociaż nie dam sobie ręki uciąć. Natomiast przy przełozeniu całego modułu z przed lifta może być potrzebne jakieś kodowanie alby przypisanie twojego numeru vin pod ten moduł.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja wyczyściłem i działa bezbłednie juz rok.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Ja wyczyściłem i działa bezbłednie juz rok.
Posiadałeś czujnik optyczny czy taki na szczotkach? Czym czyściłeś?

 

Swoją drogą jedno pytanie - da się dokupić gdzieś nowe szczotki nie wydając 2000 na cały moduł ? :D

I jedno głupie pytanie - idąc dalej czy da się jakoś te szczotki dorobić :D Nie wyglądają na zbyt zaawansowaną rzecz.

Opublikowano

pierścienia ze szczotkami nie dokupisz nigdzie :) też ich nie dorobisz :) są to bardzo cienkie druciki które dają odpowiednią rezystencję i opór i na tej podstawie sterownik określa położenie kierownicy w stopniach.

 

potrzebujesz zakupić coś takiego i najlepiej przełożyć sam pierścień i zrobić kalibrację. W moim przypadku pomogło i działa :)

http://allegro.pl/modul-kierownicy-bmw-e60-61-e63-e64-6952977-skretu-i7018636358.html

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam.

Mam podobny problem. bmw 3.0d 2003r

Miałem małą stłuczkę na niemieckiej autostradzie. Nic powaznego, trochę zdezak i prawy błotnik.

Po wszystkich formalnościach pojechałem dalej i o dziwo po przejechaniu 20-30 km zapala sie DSC i kontrolka na desce.

Jest tak za każdym razem jak wsiade i przejade kawałek. Na week byłem w Polsce, koleś podłączył mi INPE i wyszło :


5EC0 steering angle sensor : - longterm-Offset- value exceeds limit.

Logistic counter :40


Niby skasował błąd ale kontrolka sie dalej paliła.

Może dla tego ze ma starą inpe do swojego E46


Rozebrałem wszystko i wyczyściłem pierscienie spirytusem, szczątki wyglądają OK

Po złożeniu zrobiłem jakąś amatorską kalibracje { max w lewo, max w prawo, na srodek i wył zapłon.

I dalej się zapala :/



http://i66.tinypic.com/2qbvpue.jpg


http://i63.tinypic.com/2v2xwfn.jpg


Nie wiem czy sie zdjecia dorze wkleiły bo jakąś dziwną strone miałem.

Nie mogłem sie dostać dalej, miałem tylko te szczotki i pierscien. Nie wiedziałem jak to dalej wyciągnąc.

Ja mam przed liftem czyli Taśma.

A co to jest ta puszka plastikowa z tą taśmą ? po srodku przełączników ?

Nie wiem co ja mam dokładnie czyscic i co wymieniać jak by co.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nic nie wymieniał tylko zrób kalibrację przy pomocy programu, nawet w inpa jest taka opcja.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Jak pisałem wcześniej koles ma starą Inpe dla siebie.

Ja muszę zrobić u siebie bo kabel mam ale z instalacją troche u mnie nie bardzo.

Bede w Pl za tydz to moze kogoś znajdę.


No OK kalibracja.

A dla czego błąd sie zapala od stłuczki ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ponieważ rozkalibrował się :lol: nie musi być kolizji aby tak się stało.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.