Skocz do zawartości

Wymiana uszczelki pokrywy zworów F11 525d


piotrek_e38

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

 

Mam jedną wątpliwość , czy po wyciągnięciu wtrysków a potem powtórnym ich montażu konieczna jest ich kalibracja , programowanie etc ? Pytam bo tak wynika z instrukcji TIS ?

 

Pozdrawiam i dzięki

 

Nie trzeba żadnej kalibracji przy zakładaniu swoich wtrysków tylko pamiętaj aby każdy wtryskiwacz wrócił na to samo miejsce gdzie był przed demontażem (nie pomieszaj kolejności). Po złożeniu wszystkiego możesz mieć problem z uruchomieniem silnika z powodu zapowietrzenia układu wtryskowego, przynajmniej u mnie tak było.

 

Ps. Powinieneś też założyć nowe podkładki miedziane pod wtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

 

Mam jedną wątpliwość , czy po wyciągnięciu wtrysków a potem powtórnym ich montażu konieczna jest ich kalibracja , programowanie etc ? Pytam bo tak wynika z instrukcji TIS ?

 

Pozdrawiam i dzięki

 

Nie trzeba żadnej kalibracji przy zakładaniu swoich wtrysków tylko pamiętaj aby każdy wtryskiwacz wrócił na to samo miejsce gdzie był przed demontażem (nie pomieszaj kolejności). Po złożeniu wszystkiego możesz mieć problem z uruchomieniem silnika z powodu zapowietrzenia układu wtryskowego, przynajmniej u mnie tak było.

 

Ps. Powinieneś też założyć nowe podkładki miedziane pod wtryski.

 

Podkładki też zamówiłem . Jak poradziłeś sobie z zapowietrzonym układem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Byłem przy tym jak mechanik podpiął kompa + luzował nakrętki od metalowych przewodów wtryskowych podczas kiedy rozrusznik kręcił, trwało to trochę ale się udało. Na youtube są filmiki gdzie pokazują różne sposoby na odpowietrzenie układu wtryskowego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Po zamontowaniu wtryskiwaczy wystarczy że na jednym nie dokręcisz całkowicie nakrętki rurki doprowadzającej paliwo.

Zaczniesz kręcić rozrusznikiem do momentu jak zacznie wyciekać z pod nakrętki paliwo, przestań kręcić i miarę szybko żeby paliwo się nie cofnęło dokręć nakrętkę. Po ponownym zakręceniu po krótkiej chwili samochód odpali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Mam podobny objaw jak piotrek_e38, tzn. wyciek spod pokrywy zaworów. Zorientowałem się dopiero jak olej zaczął kapać na dpf i smrodek pojawił się na postoju w kabinie. Tymczasem umyłem silnik żeby wyeliminować korek oleju, turbo i wygląda na uszczelkę zaworów. Przy odpalonym silniku odkręciłem korek i lekko dmucha wiatr, tak cykliczne małe ciśnienie, bez żadnego koloru. Dodatkowo demontaż rurki odmy i była mokra u nasady przy wejściu do pokrywy, dalej jest sucha i rurka jest drożna. Zrobiłem doświadczenie i dmuchnąłem w ten otwór przez tą rurkę wytwarzając ciśnienie i kiedy odpuściłem to usłyszałem taki brzdęk jakby gumowej membranki, która się odpręża. Motor chodzi pięknie, równo, nie kopci, dynamiczny. Jedyne co ostatnio zrobiłem to zmieniłem olej z Castrol na Mobil1 ze 2 tyś km wstecz. Próbowałem jeszcze zdjąć dekielek odmy, ale jeden zatrzask połamałem i odpuściłem. Jakieś inne testy proponujecie? Chciałbym znaleźć przyczynę. Czy po prostu uszczelka zakończyła żywot.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Raczej widać od środka. Ok 80proc przypadków wycieku oleju to peknieta pokrywa.

 

Zgadza się, też to przerabiałem, U mnie pękła pokrywa przy około 130tys. Trochę wcześniej kolektor wydechowy, w niedużych odstępach 2 poduchy pneumatyczne i łopatka turbiny...

Zwykle nie jest to uszczelka tylko beznadziejna pokrywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Podepne się pod temat bo walczę z wyciekiem jak mi się wcześniej wydawało oleju na filtr dpf (cieklo spod pokrywy zaworów po uchwycie na którym trzyma sie dpf ) wymieniłem uszczelkę zaworów i teraz cieknie w ten sam sposób diesel tak mi się wydaje bo co innego by to było..Uszczelka była twarda itd wiec wcześniej to byl olej ale juz wtedy wydawało mi się że jakis bardzo rzadki jest wygląda na to że cieknął olej i diesel. Teraz pytanie skąd

sie tam bierze diesel wtryski są suche i były suche kiedy zdejmowałem pokrywe zaworów. silnik n47 f10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Musisz sprawdzić czy to olej czy ropa. Jeśli olej to był problem z pokrywą zaworów która pękała lub się odkształcała i dlatego ciekło, wymiana na nową rozwiązywało problem a jeśli ropa to sprawdź przewód przelewowy skoro gniazda wtrysków suche.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem dokladnie jeszcze raz przewody paliwowe i znalazłem bardzo mały wyciek ....Dokladnie główny przewód zasilania listwy zaraz pod nim w obudowie zaworów jest mały otwór który chyba jest po to aby paliwo w razie wycieku czy zalania pokrywy miało którędy spłynąć przewody dokręcane były z odpowiednim momentem ale widocznie ten się źle ułożył i delikatnie uciekło paliwo prosto w tą dziurkę po której spływalo na silnik i dpf ....dokrecilem wytarłem i narazie jest sucho .....takze dzięki za podpowiedz :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

witam mam ten sam problem w f11 n47n mianowicie z tyłu zaraz narogu nad napinaczem rozrzadu ciekne z pod pokrywy oliwa i co jakis czas kap,kap na dpf ten piekny zapach pojawia sie w srodku :cry2:

móje jedyne zmartwienie to czy trudno bedzie wyjac wtryski ????

dziekuje pozdrawiam :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

w moim f11 525xd ASO przy okazji przeglądu zaleciło wymianę pokrywy wraz z uszczelką.

Silnik był delikatnie mokry praktycznie dookoła. Wycena wraz z wymianą kolektora dolotowego opiewała na kilkanaście tyś.

Rozebrał mi to kolega w garażu i okazało się, że olej leje się z nieszczelnego oringu łączącego wlew oleju z pokrywą.

Może zanim będziecie wszystko wymieniać warto wydać 20 zł na nowy oring, umyć silnik i poobserwować przez jakiś czas....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w N57 serwis przy okazji sprawdzania chłodnicy egr też zwrócił uwagę że jest mokro na końcu pokrywy nad napinaczem. Stwierdzono że uszczelka jest niewymienna i jest zintegrowana z pokrywą???? Należy założyć nową pokrywę za 4 koła :?:

Z kolei na realoem pokazuje uszczelkę wymienną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam! Czy zakładał ktoś zamiennik pokrywy zaworów firmy Vaico V20-3673 chodzi mi o jakość , mechanik po drugiej wymianie uszczelki stwierdził uszkodzenie pokrywy, cena zamiennika około 700zł , oryginał 1700zł a używki od 200-500zł.

Czy posiada ktoś istrukcje wymiany, demotażu i montażu pokrywy w tych silnikach, chodzi mi o kolejność czynności, momenty dokręcanie i ewentualnie miejsca użycia silikonu lub innego środka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.