Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Od jakiegoś czasu osiagi troszkę spadły.Auto juz nie wciska gałek przy przyspieszaniu.Kupiłem kabel i mam inpe.Korekty wtryskow wzorowe,jak w nowym aucie co mnie cieszy.Ale mam kilka błędów.

https://zapodaj.net/b3750894f1a38.jpg.html

https://zapodaj.net/a8d6fc30a187d.jpg.html

https://zapodaj.net/aa159eb6ea531.jpg.html

https://youtu.be/Yu9LP1RcMZo

https://youtu.be/aeeQ1aySiPk

Ogólnie jak wcisne gaz do dechy to auto" dobrze "przyspiesza,ale jak wrzucę np bieg 3 i gaz w podłogę to auto równo i liniowo przyspiesza ,ale jakby mialo z 70km mniej.Ogolnie brakuje mu wigoru jaki miał.

Dpf jest wyciety,ale nie programowo.To info od specjalistow bmw i według nich przez wyciety dpf turbo przeładowuje i dlatego błąd 41AB i czasami pojawia się 41AA.Blad klapy gaszacej to nowosc od ok tygodnia.Błąd.41AB po skasowaniu od razu wskakuje.Jakies pomysły?

Opublikowano

483D Throttle actuator - Siłownik przepustnicy

41AB Charge-air pressure sensor - Czujnik ciśnienia powietrza doładowania

 

Zainstaluj sobie drukarkę do pdf i drukuj błędy na przyszłość. Każdy chętniej odpowie nż jak jakieś obrazki powklejasz.

 

Poza tym ściągnij sobie listę kodów błędów E60 i się sam dowiesz szybko co leży w aucie

 

https://chomikuj.pl/daromega/BMW_INPA_DIS_POD_WINXP/Rozpiska+B*c5*82*c4*99d*c3*b3w+BMW+E60

Opublikowano

Ok dzieki za radę.Czy siłownik przepustnicy to cala przepustnica?tego sie nie naprawia?

I czujnik cisnienia czyli tzw Map Sensor?do kupienia poza Aso?

 

I czy jesli kupię przepustnice to muszę ją kodowac? Czy jest plug&Play ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błąd dotyczy czujnika ciśnienia doładowania, tzw. map sensor, znajduje się z tyłu kolektora dolotowego, od strony podszybia. Parametry nagrywa się pod obciążeniem podczas jazdy z gazem w podłodze, gazowanie na postoju niczemu nie służy, to tak na przyszłość. Zacznij od wyczyszczenia czujnika w kolektorze i zajrzyj do klapy co się z nią dzieje. Nie dam głowy, ale chyba kasuje się adaptację po wymianie klapy w tym silniku.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Zobaczę do sensora bo może coś uszkodzilem jak usuwalem klapy..Z klapa gaszaca jest taki problem,ze twardo gasi silnik i "stuka" podczas gaszenia.Mysle,ze to jest jej kres.Dam znać jak coś zrobie.bo akurat w weekend wymieniam świece i termostat to i do Map zobaczę.A czy ktos zna cenę tego Map Sensora? Bo niestety nigdzie nie mogę go znaleźć jako nowy.Numer to

7792280.Jest on tylko wciskany w kolektor bez zadnych śrubek itp. Tylko znajduję używane,co dziwne po numerze widzę,ze pasuje od kazdego 3.0d ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiem, że dojście słabe i jest trochę rozbierania, ale najpierw zajrzyj do niego, może to problem z wtyczką lub wiązka.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Rozbierania nie jest tak duzo :) w weekend będę wymieniał swiece wiec i tak musze kolektor zwalać.Zobacze bo moze kwestia czyszczenia lub jak mowisz kostka.Na pewno dam znać co i jak.Jeszcze raz dzieki za pomoc !
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam.Po czyszczeniu sensora nie ma poprawy i błąd 41AB wciąż jest,ale pamietam,że był jak kupiłem auto.Spadek mocy nastąpił razem z brakiem kopcenia tzn.Auto puszczało czarne bąki ale wciskało jak głupie a teraz jest bardziej zamulone,ale nie kopci w ogole (brak dpf).I tu nasowa mi sie kierunek na egr.Ale czy może paść egr bez błędu w systemie? Czy jest jakaś opcja w inpie,żeby sprawdzić egr?ew mozna sprawdzić manualnie?ostatnio czysciłem egr ale nic nie poprawiło.Pozdrawiam
Opublikowano
Uff..czyli dobrze :) jal mozna sprawdzić przeplywke?mam kabel i inpe.Jakie powinny być wartosci?no i jakby padła to też powinien byc błąd?czy nie koniecznie? Dziwi mnie to,ze wogole nie kopci a kopcila wczesniej..a
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak nie zaniża/zawyża bardziej niż jest ustawiony "próg" błędu to nie pokaże go. Nagraj zakładkę nominal/actual przy powiedzmy 80km/h z gazem w podłodze bez odpuszczania. Najlepiej to widać od niskich obrotów na 4/5 biegu, ale przy automacie to nie przejdzie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To dawaj przy 1800 rpm gaz do dechy i nagrywaj.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po wejściu w silnik -> status -> f6, o ile dobrze pamiętam w m57 nie jest inaczej. Pobierz na komputer program, np. camstudio i nagrywaj.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Problem rozwiązany.(dzieki Maniek :cool2: )Podczas wymiany przewodów podciśnienia podłączyłem odwrotnie przewody od przetwornika ciśnienia sterujacego Egr.Po zmianie wszystko wróciło do normy wraz z kulturą pracy silnika.Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.