Skocz do zawartości

Zupełnie zablokowane drzwi pasażera....


adec

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Problem polega na tym że, rygiel w drzwiach który powinien się raz chować raz wysuwać .. niestety u mnie został na zamkniętym i nie da rady otworzyć drzwi, rygielek nie reaguje na podnoszenie siłowe, poprostu chowa się sam, niestety po rozebraniu boczka i ruszaniu linką i kombinowaniu, nic nie pomaga !! zamek został na zaryglowaniu i niczym nie można go teraz otworzyć :( Czy kiedyś się komuś to przytrafiło i jak sobie z tym poradził, bo już nie mam pomysłu :( :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zdejmiesz boczek to wymacaj na zamku taki suwak który po przesunięciu go będziesz mógł otworzyć drzwi klamka od środka. Tez tak miałem w e60 dotykałem na ślepo i wreszcie cos się przesunęło i puściło. Weź sobie oglądnij zamek na zdjęciu może cos ci podpowie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zdejmiesz boczek to wymacaj na zamku taki suwak który po przesunięciu go będziesz mógł otworzyć drzwi klamka od środka. Tez tak miałem w e60 dotykałem na ślepo i wreszcie cos się przesunęło i puściło. Weź sobie oglądnij zamek na zdjęciu może cos ci podpowie.

No właśnie mam nowy zamek i próbuję to jakoś logicznie ogarnąć, jednak jestem w dużym szoku, że BMW zupełnie nie przemyślało rozwiązań tego zamka mimo że o problemie wie już bardzo dawno i ma tysiące zgłoszeń o tym bublu jaki wypuścili. Naprawdę miałem sporo aut od alfy przez opla audi vw i nigdy żaden nie wkurzył mnie jak to BMW teraz. Dzięki, popatrzę jak to wygląda i spróbuję się z tym uporać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój mechanizm od strony kierowcy zablokował się do tego stopnia, że nawet po naciśnięciu "łapek" - do których są przymocowane cięgna od klamki wewnętrznej oraz zewnętrznej, nie dało rady otworzyć drzwi :).

 

Rozwierciłem cały mechanizm na zamkniętych drzwiach...kupa roboty, dużo nerwów, ale w sumie mam mały tutorial gdzieś na zdjęciach porobionych jak to nawiercać by dojść do elementu "spustowego"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ściągnąć boczek przy zamkniętych drzwiach? Da radę to zrobić i nic nie uszkodzić? Muszę to zrobić żeby w ogóle zobaczyć czy pójdzie otworzyć drzwi (to będzie połowa sukcesu). Nie wiadomo czy kupować cały zamek, czy zestaw naprawczy. Może macie zdjęcia albo opiszcie jak to zrobić. Z góry dziękuję
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już zamek wyjąłem i założyłem nowy (używany)z allegro. Cały proces wymiany przy całkowicie zablokowanych drzwiach polegał na tym że po zdjęciu tapicerki z drzwi, niestety dwa albo trzy kołki ucierpiały, odkręciłem śrubkę trzymającą zamek i rozerwałem zamek na pół, później znalazłem zapadkę która trzymała drzwi i ją odhaczyłem długim śrubokrętem po czym drzwi się pięknie otworzyły, no a dalej to już standard, wyjąć stary zamek i podpiąć nowy .... Wszystko działa jak należy.. :) :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wstawiłem od e60 z 2004 roku (kupiłem za 20zł), bo do e90 znaleźć przedni używany zamek od strony pasażera w normalnych pieniądzach to była sztuka ( nie wiem jak teraz). Chociaż wizualnie zamki różniły się nic nie znaczącymi detalami to wszystko pasowało i śmiga do dziś bez zarzutu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki zamek kupiłeś? Pasuje tylko od e90 czy od innych modeli i jakich? Dużo jest od Anglików tylko czy pasują??

Zamek kupiłem europa, Ja szukałem do e90 i taki założyłem, ale możesz szukać po nr. katalogowym, też będzie pasował. Mi udało się kupić za 100 zł. po prostu trzeba czekać na okazję na allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po sprawie, zamek trzeba było rozwiercić żeby drzwi się otworzyły. Wstawiłem od F 30 prawdopodobnie (51217229458) i działa jak należy. Zastanawia mnie tylko to że oryginalny zamek miał 7 pinów w gnieździe wtyczki, a ten nowy tylko 4 piny. Może ktoś wie o co chodzi? :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Witam. Właśnie wymieniłem zamek w dzwiach kierowcy. Niestety zamek sie zablokował na amen. Działał tylko dzyndzel od centralnego natomiast drzwi nie dało się otworzyc klamką z zewnątrz anj od środka. Musiałem zamówić nowy mechanizm zamka. Zdjąłem boczek przy zamknietych drzwiach przy czym dwa kołki ucierpialy. Nie dało się otworzyc ciągnąc za cięgna w zamku. Na youtubie sa tylko tutoriale jak wymienić zamek gdy drzwi sa otwarte ale gdy zablokowane i zamkniete nie ma. Niestety nie udało sie uratowac zablokowanego mechanizmu. Poszła w ruch wiertarka i śrubokręt. Zamek rozerwany na strzępy, powydzierałem tryby i silniczki aż sie rospiął w drzwiach na pół i odsłonił blokadę mechaniczną. Kilka ruchów śrubokrętem na ślepo i drzwi otwarte po dwóch godzinach walki. Pierwszy raz miałem taką sytuację i troche sie dziwię ze nie ma możliwości awaryjnego otwarcia drzwi w takiej sytuacji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś i ja to przerabiałem w tylnich drzwiach. Tyle że u mnie się zamykały i otwierały ale dzyndzel chował wychodził powoli. Wyjęcie zamka to 10 minut. Na stół. Rozebranie i wyjecie silniczka od zabawki. Powodem był zasyfiony smarem komutator i szczotki. Papier 1000 i benzyna go ozywiły. Zamek da się rozebrać tak by znów dało się go złożyć. Hula aż miło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.