Skocz do zawartości

BMW E60 525d - Active Stering - Kalibracja powiodła się


CubeBMW

Rekomendowane odpowiedzi

BMW 525d 177KM 2005r Wersja z Active Stering

Panowie pomózcie rozwiązac problem w moim BMW mianowice od kilku miesiecy na desce wyswietla mi się kominikat Active Steering Fault. Błąd wywala po przejechanniu kilku km. Kierownica jest odchylona w lewo.

 

Bład wystąpił po rozładowaniu akumulatora do zera i tak juz zostało.

 

Aktualnie jestem po wizycie u naszego speca z działu diagnostyka komputerowa.

Kalibracja została wykonana programem ISTA. Krok po kroku według programu kalibracja powiodła się. Niestety zaraz po ruszeniu z miejsca kierownica zostaje tak jak była czyli dalej jest odcghylona w lewo. Bład Active Steering Fault wraca po przejechaniu kilku km nic sie nie zmienia po kalibracji.

 

Dodam :

Adaptacje tzw. prawo-lewo max robiłem nic nie pomogło.

Kalibracja ISTA zrobiona prawidłowo. Nic nie pomaga.

Byłem na geometrii choc teraz wiem ze to nie ma nic do rzeczy.

Bład wystepuje ciągle nie wazne czy ciepło lub zimno.

Akumlator został wymieniiny na nowy+adaptacja. Napiecia sa prawidłowe.

Kierownica ogólnie chodzi ok. Nie słychać niepokojących dźwięków czy coś.

Mechanicy nie pomagają każdy mówi coś innego od niedziałającego czujnika kąta skrętu (sprawny sprawdzony) po grzebaniu przy drążkach kierowniczych lub ciągłe wysyłanie na geometrie.

 

błąd AFS po kasowaniu inpa

E R R O R M E M O R Y

---------------------------------------

 

Date: 21.10.2017 10:10:07

ECU: AFS_60

JobStatus: OKAY

Variant: AFS_60

-------------------------------------------------------------

 

RESULT: 1 error in error memory !

-------------------------------------------------------------

 

6142 ECO-Ventil im SGM

 

Error counter: 1

Logistic counter: 0

 

Mileage 250616 km

ZFLS Fehlercode 39.00 --

ZFLS Fehlerart 0.00 --

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Querbeschleunigung 0.14 m/(s*s)

Gierrate 0.00 rad/s

Summenlenkwinkel -24.00 Grad

Fahrerlenkwinkel 0.00 Grad

Versorgungsspannung 12.16 Volt

Motormoment 0.00 ?

diverse SG-Stati 227.00 digital

Motortemperatur 59.00 Grad Celsius

Endstufentemperatur 30.00 Grad Celsius

Abschaltung der Aktivlenkung bit 0 0.00 0/1

Abschaltung der Gierratenregelung bis Klemmenwechsel bit 1 0.00 0/1

Ersatzwert Motordrehzahl fuer ECO-Funktionalitaet bit 2 0.00 0/1

langsame Rueckstellung des Lenkradschiefstandes nach Abschaltung bit 3 0.00 0/1

temporaere Abschaltung der Gierratenregelung bit 4 1.00 0/1

temporaere Abschaltung der Gierratenregelung bit 5 0.00 0/1

Abschaltung der Aktivlenkung nach 100 sec bit 6 0.00 0/1

geschwindigkeitsunabhaengige Lenkuebersetzung bit 7 0.00 0/1

fahrtrichtungsunabhaengige Lenkuebersetzung bit 8 0.00 0/1

Ersatzwert Gierrate fuer Servotronic-, DME-Funktionalitaet bit 9 0.00 0/1

Ersatzwert Querbesch. fuer Servotronic-, DME-Funktionalitaet bit 10 0.00 0/1

Ersatzwert Lenkwinkelgeschw. fuer Servotronic-, DME-Funktionalitaet bit 11 0.00 0/1

Fehler des Fahrerlenkwinkels oder des Motorlagewinkels bit 12 0.00 0/1

konst. Ersatzwert fuer Summenlenkwinkel bit 13 0.00 0/1

Fehler des Summenlenkwinkels oder des Motorlagewinkels bit 14 0.00 0/1

konst. Ersatzwert fuer Fahrerlenkwinkel bit 15 0.00 0/1

ohne Bedeutung 0.00 1

 

kein passendes Fehlersymptom

Testbedingungen noch nicht erfuellt

Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert

Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Allgemeiner Fehler

 

Error code: 61 42 70 00 01 00 7A 5F 27 00 00 01 00 FE 00 9B

00 E3 81 64 00 10 00 00

=============================================================

 

i błędy przed adpatcją

bylo wykonane

1 kalibracja czujnika kąta skrętu (SZL)

2 kalibracja active stering AFS

obie przeszły z powodzeniem na postoju ok a podczas przyśpieszania kierownica zmienia pozycje

błędy przed kalibracją ista

Stan systemu ISTA: 4.06.22.20530 Stan danych: R4.06.22 Dane programowania: 4.06.31

Nr VIN:: WBANC51040CN26264 Pojazd:: 5'/E60/LIM/525d/M57/AUT/ECE/LHD/2004/09

F.p.in.opr.: E060-04-09-550 P.in.opr.(rz.): E060-08-03-510 P.in.opr.(cel): -

Łączny odcinek drogi: 250617 km

Kod Opis Przebieg Klasa

009408 SGM-SIM: Przetwornik ECO 241264

0093FC SGM-SIM: Zbyt niskie napięcie 250480

004447 Komunikat (moment obrotowy aktywnego układu kierowniczego, 0xB9)

nieprawidłowy, odbiornik DDE, nadajnik aktywny układ kierowniczy

250568

004587 DDE: Ogrzewany filtr paliwa 250552

00613F Aktywny układ kierowniczy AL: Wiarygodność kąta skrętu 250568

006142 Aktywny układ kierowniczy AL: Zawór ECO w module SGM 250480

006145 Aktywny układ kierowniczy AL: Brak monitoringu relacji sumy kątów 250488

00614A Aktywny układ kierowniczy AL: Kąt położenia wirnika nie został zainicjalizowany 248792

00CE93 Aktywny układ kierowniczy AL: Komunikat (kąt kierownicy góra, 0C8) 250480

00CE99 Nieprawidłowy komunikat (kąt kierownicy, 0x0C8), adresat aktywny układ

kierowniczy, nadawca SGM/ZGM

248792

00CE9E Nieprawidłowy komunikat (moment obrotowy silnika 3, 0x0AA), adresat aktywny

układ kierowniczy, nadawca DME-DDE

242736

0051B0 Komunikat z DSC (włącznik świateł hamowania / ciśnienie hamowania)

nielogiczny błędny

249016

005014 EGS: Napięcie akumulatora 250120

0051AD Brak komunikatu, odbiornik EGS, nadajnik DSC 250120

005EC0 DSC: Kalibracja czujnika kąta skrętu 250488

00A36E TCU: Dioda LED połączenia alarmowego, przerwanie 245992

00A4F4 Nieprawidłowy komunikat (prędkość, 0x1A0), adresat HUD, nadawca DSC 243872

00A0B2 CAS: Zasilanie zacisku 30E/30L 250128

00A0B0 CAS: Wejście świateł hamowania niewiarygodne 249208

00A3B9 Komunikat (dynamiczna kontrola stabilizacji, 0x1E9) błędny, odbiornik KOMBI,

nadajnik DSC

242160

00A3B1 Komunikat (cykl kontrolek kierunkowskazów, 0x1F6) błędny, odbiornik KOMBI,

nadajnik LM

242608

00A548 Komunikat (aktywny układ kierowniczy, 0x1FC) błędny, odbiornik KOMBI, nadajnik

AFS

249272

009CB1 LM: Potencjometr ściemniacza uszkodzony 241320

009CBF LM: Głębokie rozładowanie akumulatora 249024

 

Co mogę jeszcze dodać jestem zdeterminowany do naprawy obecnie mam wolny czas i mogę działać w tej sprawie. Tylko pytanie do was jak się za to wziąć ? Co mam robić dalej skoro kalibracja została wykonana prawidłowo a błąd dalej występuje ?

Coś tu ewidentnie nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz kierownice przekręconą w lewo po kalibracji to spróbowałbym zrobić jeszcze jedną rzecz jak masz kanał to 15 minut Ci to zajmnie. Spróbuj na drążkach przestawić koła tak żebyś miał kierownicę prosto czyli oba koła przestawić w lewą strone tylko równo obydwa drążki jeden wkręcić drugi wykręcić aż do wyprostowania się kierownicy podczas jazdy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ponieważ już robił ustawienie zbierzności i to nic nie dało miał kierownice po tym lekko w prawo

jak pierwszy raz przyjechał do mnie to udało mi się skalibrować dopiero za którym razem

początkowo myslałem że moze żle skalibrowałem czujnik kąta skrętu i dlatego kalibracja Active steering się udała ale kierownica przestawiła się

przy przyspieszaniu z prędkości 30/40km/h lekko w lewo (podobno o ten kąt co przestawił na geometrii)

jak dla mnie ustawienie zbierzności było błędem

w ista jest instrukcja jak kalibrować Active stering po odłączeniu akumulatora

FTD-ANL-SBT2003-320103001_H1 FTD-ANL-SBT2003-320103001_H1 - General information about

Active Steering - V.2, Nr VIN:: CN26264

General information, Active Steering

General information about Active Steering

Important! Other toe adjustment with Active Steering

After working on the steering, the toe must be adjusted. The toe adjustment with Active Steering

(cumulative steering angle sensor) differs compared to the toe adjustment with conventional steering.

Always read the repair instructions!

Voltage supply

> Active Steering up to 2nd Generation

After the battery has been disconnected, Active Steering must be initialised again. Proceed as follows:

> Active steering from 3rd generation

Because the cumulative steering angle sensor has been discontinued, Active Steering must be activated

differently. The start-up requires the use of a service function of the BMW diagnosis system. A start-up

must also be performed when the signal from the engine position sensor is lost.

Steering angle sensor adjustment

When replacing or programming the steering column switch cluster (SZL) or replacing the steering box: A

steering angle sensor adjustment (offset) must be performed. The engine position sensor (angle) will be

initialised in the AL control unit.

> Active Steering until 2nd generation The cumulative steering angle sensor on the steering box will be

adjusted to the centre position of the racks by the manufacturer.

-----------------------------------

-

- Start the engine (Check Control message "Active Steering inactive" appears).

- First, turn the steering wheel to the left end stop and then to the right end stop.

- As an alternative, the vehicle may be driven at approximately 30 to 40 km/h.

- Stop the engine and deactivate Terminal 15.

- Start engine. Active Steering is available with all of its functions.

- Clear Active Steering fault memory.

Note: Do not forget to mount the shielding for the servomotor!

If the shielding (3 phases of the servomotor) is not connected to the AL control unit holder, radio

reception interference must be expected.

Servotronic valve

The Servotronic valve will switch to the characteristic curve for high driving speeds in the event of a fault

(e.g. de-energized). The steering servo will be reduced accordingly.

czyli mniej więcej odłączamy akumulator na 30min

zapalamy silnik , skręcamy kierownica do końca w lewo , następnie do końca w prawo

wyłączamy silnik i wyłącamy terminal KL15 czyli zapłon , włączamy i tyle powinno się samo skalibrowac

ewentualnie można podczas jazdy na dużym placu z prędkością 30/40km/h skręcamy max w lewo potem w prawo kl15 off i start silnika ponowny

 

w ISTA prcedure kalibracji dokładnie przestudiowałem

tam kalibracja czujnika kąta skrętu i Active steering jest w jednej adaptacji mimo że przechodzimy za poleceniem z jednego do drugiego

cała procedura

najpierw kasowanie wszystkich adaptacji błędów i masa informacji

wyłącz kl15 + R

włącz kl15 engine start

ustaw kierownice prostopadle (czyli równo) (tu kalibracja czujnika kąta skrętu )

ustaw koła na wprost (można ustawić kierownice prostopadle mając koła skręcone o to chodzi ) zawsze utrzymujemy kierownice równo od początki kalibracji

(te dwie info nie miem czy są w tej kolejności ale i tak trzymamy kierownice prosto )

pokazuje kąt odchylenia (za pierwszym razem pamietam 23stopnie ostatnio tylko 2 ,3 stopnie )

polecenie zerować kąt

zerujemy kąt kierownicy do ustawienia na 0 dalej (nie jest łatwo potrzeba dwie osoby jedna dla komputera druga dla utrzymania kąta 0 aby się nie zmienił

klikamy dalej dalej (cały czas utrzymując kąt 0 dostajemy informacje

o lekkich ruchach kierownicy zaczynjąc od lewej do prawej i tak około minuty ale zaczynamy ruchy po kliknięciu dalej

tak około minuty wykonumemy lekkie ruchy kierownica nie można przestać aż do komendy czy się procedura udała czy nie

za perwszy ma razem się nie uda ale można powtórzyć dowoli a za którymś razem się uda

i to cała procedura kalibracji Active steering w ista i dis

Nie wiem dlaczego wykonuje się poprawnie błędy znikają a przy 30/40 km kierownica zmienia pozycje

zaznacze ze wykonałem według instrukcji od

kalibracji czujnika skrętu SZL jak w instrukcji (ale to ten sam ABL w ista )

instrukcja kalibracji może ktoś to mnie oświeci ,oczywiście też myslę o przewodach i po zawsze zostaje błąd zaworu 6142 ECO-Ventil im SGM

przy maglownicy może w tym problem

znalazłem troche na niemiecko języcznym forum o zaworze eco i to prawdopodobnie z tego powodu jest cały czas błąd AFS

http://www.e60-forum.de/index.php?thread/45265-e63-650i-aktivlenkung-eco-ventil-fehler/

Zawór ECO znajduje się na kolumnie kierownicy, w zespole aktywnego sterowania (w którym przekładnia planetarna Adaptive Lenkeinkel w nim, tuż nad klasycznego poprzecznie zamontowane koła kierownicy). Jak rozumiem, kieruje nim SGM, bez SGM prawdopodobnie AFS STG.

opis kalibracji w ista

FUB-FUB-EBU0203SER324102 FUB-FUB-EBU0203SER324102 - Procedure for initialising and adjusting active steering
(AL) - V.3, Nr VIN:: CN26264
The service function Commissioning/Adjusting active steering must be run during or after the following work:
axle alignment/wheel alignment (see Note)
work on the steering column
after replacing or programming the active steering control unit (AL)
after replacing or programming the steering column switch (SZL): only E60/E61/63/64
after replacing the steering column switching centre (SZL): only E90/91
replacing or programming the Dynamic Stability Control (DSC)
after replacing the steering gear
The sequence for Commissioning/Adjustment in the service function is as follows:
Note:
Only perform axle alignment/wheel alignment if:
Stan systemu
ISTA

-
- Default setting of the cumulative steering angle sensor exactly to zero for any axle alignment/wheel alignment. Choice of
calling up (see Note)
- Reset the engine location angle (AL)
- Run a steering-angle sensor adjustment (E60/61/63/64: SZL, E90/91: DSC)
- Clear SZL fault code memory: only E60/61/63/64
- Clear DSC fault code memory
- Calibrate the engine location angle (AL)
- If ARS is included as an option, clear the value for steering angle (ARS): only E60/61/63/64
- Clear AL fault code memory
- Calibrate total steering angle offset (AL): only E60/61/63/64 from 09/2005 and E90/91 after replacement of the steering
gear
- The diagnosis of the active steering leads to no defect (fault entry) and there is a deviation in the position of the steering
wheel
- The guided troubleshooting on fault entry 'active steering' concludes with the with defect 'Wheel alignment'
- Repair measures are carried out that make axle alignment/wheel alignment necessary (see corresponding repair
instructions)

I sprawdzanie wiarygodności czujnika kąta skrętu SZL tez jest poprawne na postoju

505e566dee3f.jpg

Ja u siebie sam wymieniałem magiel wraz z adaptacja. Wszystko przebiegło zgodnie ze sztuka. Potem zbieżność i wszystko działa jak trzeba.

kolego jak rozumiem wymieniłeś maglownicę z Active steering na zwykłą bez AFS

ustawienie zbierzności

odłączenie AFS od magistrali i kodowanie z usunięciem AFS

kalibracja czujnika kąta skrętu (centrum SZL czy ten element też się wymienia do 2005/09 jest zintegrowany z magistralą światłowodową )

do sprawdzenia w ETK wygląda że jest taki sam z AFS i bez do 2005/09 https://www.etkbmw.com/bmw/PL/search/selectCar/E60/Lim/BMW+525d/ECE/61_1722

Edytowane przez Din76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator nie powinien rozładować sie do zera,może to sterownik AFS po rozładowaniu jest przyczyną

Sorry pisząc rozładowany akumulator miałem na myśli że samochód nie chciał odpalić, kontrolki,światła chodziły to nie tak że kompletnie nic nie działało.

 

Sprawdź wiązke w nadkolu od przekładni as pod kątem uszkodzeń, pęknięć itp.

Czytałem o tym to jeśli dobrze rozumiem jak zaśniedział gdzieś kabel nie idzie wykonać poprawniej kalibracji?

 

 

 

Tak to wygląda. Kierownica jest w takiej pozycji podczas jazdy i po kilku km wywala ten błąd.

 

 

http://i1152.photobucket.com/albums/p488/CubeBMW/AS_zps2qf5cow7.jpg

 

http://i1152.photobucket.com/albums/p488/CubeBMW/AS%202_zpsx1fx7rzy.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie ma użytkownika bmw e60 z as, któremu by to dziadostwo nie padło, ja zjeździłem połowę kraju żeby to coś naprawić, wymieniłem maglownicę (do dziś nie wiem czy potrzebnie) później 3x geometria 2x czujnik kąta skrętu przy kierownicy, milion kodowań a i tak to dziadostwo raz na ruski rok sie zapali! Muszę jeszcze zlecić ponowne sprawdzenie wiązki. Na początek dokładnie sprawdź wiązkę tak jak radzili koledzy wyżej bo to w większości jest jej wina.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy morzna zamienić magiel afs na zwykla maglownice tak z ciekawosci pytam bo tez te ustrojstwo mnie denerwuje mialem problem z wiazką polutowalem i jak narazie jest ok ale od czasu do czasu jak wjadę prawym kolem w dziure to sie zapala blad afs po kalibracji prawo lewo jest ok wiec najchetniej bym zamienil na zwykly magiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się do tematu

Miałem krzywo kierownicę błędy na szafie DSC i AFS (dwie lampki) uszkodzona była wiązka w prawym nadkolu-upalony kabel. Po wymianie nie mogę zrobić kalibracji, próbowałem też zdejmowania klemy i kręcenia raz w lewo i w prawo itp i kontrolki nadal są. Dobrałem się do czujnika kątu skrętu i są tam 2 blaszki z których odchodzi po kilka cienkich drucików które chodzą po ścieżkach. Na jednej blaszce włoski są zdarte aż do blaszki a w drugiej też są nieciekawe. Czy dokupię sam element z tymi blaszkami czy muszę kupować cały czujnik?Czy te blaszki mogą być przyczyną problemu z kalibracją?Błędy jakie mam w AFS to CE97-Botschaft , 614A -kąt pozycji silnika nie zainicjowany w DSC 5EC5 Przełącznik centralny w kolumnie kierowniczej, 5F62 signal Austausch AFS DSC unguelting D368-Can fehler

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć ponownie

 

Dobra troszkę mi to zeszło ale jestem już po sprawdzeniu wiązki kabli i co mogę powiedzieć wszystko jak dla mnie w porządku brak jakiś uszkodzeń sprawdzałem dwa razy, lekko rozciągałem kable i ok wszystko się trzyma. CZYLI DALEJ NIC NIE WIEM

 

Słuchajcie z kolegą przy piwie zaczęliśmy rozmieniać o tym AS i wpadliśmy na takie coś yy jak by tu napisać tak skoro kalibracja wykonuje się poprawnie i wszystko w środku działa to możne chodzi o te drążki kierownicze które mi przestawiono pierwszy raz jak mi się zaświeciła kontrolka AS kiera była lekko w prawo prawie ze prosto i zamiast wtedy udać się na kalibracje pojechałem do mechanika który grzebał przy drążkach i od tego momentu kiere wykręciło już całkiem w lewo do tej pory.

 

Do czego zmierzam a możne wystarczy udać się na ustawienie drążków do pozycji prostej a dopiero później kalibracja bo to tak wychodzi ze kalibracja sie udaje ale drążki kierownicze są przestawione i z tego kierownica ciągle jest na lewo mimo ze programowo jest ok ? Sorry możne głupoty piszę i to pogmatwane ale łapię się już wszystkiego co mi do głowy przyjdzie.

 

Czyli podsumowując zrobię jeszcze tak udam sie na geometrie by mi ustawili drążki tak by kierownica była w pozycji prostej i dopiero wtedy kalibracja ? Ma to sens czy już całkiem odleciałem ?

 

patryk w-wa - coś podobnego własnie napisał bym spróbował zrobić.

 

Jeszcze napiszę w kolejności jak to było robione :

1. Bład AS udałem się na geometrie nic nie pomogło kierownica lekko w prawo.

2. Udałem się po geometrii do mechanika co grzebał przy drążkach. Kierownica mocno w lewo.

3. Udanie się na kalibracje ISTA wykonana prawidłowo kierownica nie zmienia pozycji nic a nic.

4. Obecnie kierownica w pozycji takiej jak po grzebaniu przy drążkach czyli mocno w lewo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Raczej nic nie da, ma to racje bytu jeśli:

odkręć kierownicę i sprawdz czy znaki sie pokrywają (dwie kropki na przeciwko siebie )

i ustawia się kierownice na wprost i do tekgo ustawia się drążki kierownicze ,

potem kalibracja czujnika kąta skrętu (który informuje o pozycji kierownicy )

po tym robi sie kalibracje AFS

A jeśli chodzi że nic nie ma, to masz stały błąd zaworu 6142 ECO-Ventil im SGM

który między innymi jest odpowiedzialy za kierownice w pozycji prawidłowej

może od niego sa kable uszkodzone gdzieś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem u siebie magiel as do tego drążki cały komplet. Po włożeniu magla na miejsce ustawiłem na oko drążki tak aby kierownica była równo. Potem odpaliłem ISTE i kalibrowaniem as. Po kalibracji kierownica była lekko skrzywiona. Na drugi dzień pojechałem ustawić cała geometrię. W warsztacie ustawili pozycje kierownicy bez użycia kompa. Tylko regulując śrubują drazkach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 miesiące temu...

Dzień dobry, dzisiaj chciałem się tylko przywitać w tym wątku, właśnie dotknęła mnie usterka Active Stering.

Zaparkowałem auto (e61 530D 2004), a następne przekręcenie kluczyka było z niespodzianką.

Kierownica przekrzywiona na prawą stronę.

Akumulator nowy, jeszcze roku nie ma, ładowanie zmierzyłem 14,3V (nie za niskie?), od jakiegoś czasu też prześladuje mnie błąd czujnika poziomu oleju, a na to podobno też może mieś wpływ alternator,

także, wicie, rozumicie, nie wiem w co ręce włożyć, jutro podepnę się z kompem i spróbuje conieco zdiagnozować,

Powoli rozczytuję się w tematach na forum, ale na pewno pojawią się pytania.

Liczę, że pomożecie.


Pomożecie?

e61 530dA >> spacer.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek odłączyłem akumulator na 30min, podłączyłem ponownie,

Na wyświetlaczu błąd:

20190510_122712.jpg


Prosta inicjacja (kręcenie lewo/prawo) nie powiodła się.


podpiąłem ISTE, odczyt błędów:


AS02.jpg


wykasowałem je,

pozostały:

AS03.jpg


następnie przeprowadziłem kalibrację w ISTA, za drugim razem dostałem info że przebiegła pomyślnie,

Błąd z komputera pokładowego zniknął

jeszcze jeden odczyt błędów:

AS04.jpg


(z tymi narazie muszę żyć i po kolei eliminować je)


Jazda próbna, jest OK,

no prawie OK, znowu nie działa tempomat, ehh, idę do innego tematu.

e61 530dA >> spacer.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.