Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zamówiłem około 2 sierpnia

To i tak masz szczęście, ja zamówiłem we wrześniu a odbiór niestety dopiero w marcu i to nie jakaś tam M40i tylko zwykłe 20d :wink:

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 146
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Nie zdziw się, gdy X3 G01 za 250k będzie więcej warte na rynku po 3 latach niż G30 za tę samą kwotę :D
kupię 540i E39 po lifcie, sedan
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Zamowilem ale co do terminu odbioru cisza... Napenwo ktos juz jezdzi g wiec moze napisze jakie wrazenia z jazdy?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Podepnę się pod temat, nie chcę zakładać nowego.

Zmieniamy w domu auto. Pozbywamy się starej generacji X3 i chcemy coś nowego. Auto chcemy odebrać w okolicach połowy sierpnia.

Mamy skonfigurowany i wyceniony taki egzemplarz nowej X3

attachment.php?attachmentid=6375&d=1515930198

attachment.php?attachmentid=6376&d=1515930243

attachment.php?attachmentid=6377&d=1515930256

attachment.php?attachmentid=6378&d=1515930265

attachment.php?attachmentid=6379&d=1515930278

attachment.php?attachmentid=6381&d=1515930314

attachment.php?attachmentid=6380&d=1515930293

attachment.php?attachmentid=6382&d=1515930326

dodatkowo:Ogrzewanie foteli przednich, Real Time Traffic, System nawigacyjny professional, Parking assistant

Auto muszę zamówić w lutym, żeby odebrać w wyznaczonym terminie.

Wszystko pięknie, ładnie ale... będzie to już 3 BMW w domu i zastanawiamy się czy nie zmienić marki (z BMW jesteśmy zadowoleni).

3 dni spędziliśmy na przeglądaniu testów i prezentacji z youtuba, konfigurowaniu aut itp.

Oto nasze wnioski i uwagi (subietywne) z oględzin różnych marek w salonach (szukamy Suva w okolicach 240-270kPLN brutto ceny katalogowej):

1. Audi Q5- nie podoba nam się stylistyka tylnej części nadwozia (przejście tylnych błotników w klapę bagażnika - jakby w tym miejscu auto było spuchnięte)

2. Lexus NX300h - za takie pieniądze to trochę za słabo wykończone (plastiki i przyciski jakby z tańszej Toyoty), bagażnik wykończony budżetowo

3. Volvo XC60 - bardzo dobre wrażenie, dla nas najmocniejszy rywal X3. Ma tylko jedną wadę wg mnie. Sterowanie przez ten tablet.

Autem głownie będzie jeździł mój tata (starszy człowiek, który z nowymi technologiami rożnie sobie radzi (ma Nokię na przyciski, a nie smartphona, obecne X3 ma bez navi i żadnego przycisku na M-pakietowej kierownicy i w manualu. Do automatu przekonałem go dopiero moją 3GT)

Pozostałe:

4. Mercedes GLC - nie byliśmy w salonie nie jesteśmy w ogóle ta marką zainteresowani

5. Alfa Romeo Stelvio - nie byliśmy w salonie, dopiero teraz sobie przypomniałem o tym modelu

 

6 . powyższe nowe BMW X3 - podoba się, mamy zaufanie do marki, czuć, że to premium i za co się płaci, mechanicznie mam nadzieję ze będzie ok ( w starym wymienione wtryski przy 72kkm i jakieś skrzypienia z przedniej osi).

Nasze oczekiwania:

-żeby w parze szły cena z jakością

-musi palić rozsądne ilości paliwa (ok. 7-8 ltr)

-żeby należało do tych uznawanych za mało awaryjne (Koledzy, wiadomo coś o awaryjności nowej X3?)

 

Co byście Wy koledzy i koleżanki wybrali i dlaczego? Nie mamy "ciśnienia" na żadną z marek.

Opublikowano

Jeśli nie zależy Wam na ,,wodotryskach'' to kupcie Macana, nic nie jezdzi tak dobrze i nie jest tak dobrze wykonane.

Przez kilka miesięcy używałem Macana S w praktycznie podstawowej wersji i niczego mi nie brakowało.

Opublikowano

Nie znam preferencji rodzica, ale to konfiguracja w stronę sportu a nie komfortu. Elektryka/pamięć siedzeń, lusterek? Dostęp komfortowy? Na pewno 19'?

Bardzo stereotypowo patrząc: Alfa pewnie za 'ostra', w Volvo cały czas się uczą elektroniki, MB może ale ten interfejs, Audi chyba blisko i wysoko jakościowo, BMW ciekawe co wyjdzie z jakości wykonania, bo mechanicznie powinno dać radę (ale repair inclusive brałbym maksymalny).

No i muszę zapytać prowokacyjnie o skrajności - a Tiguan i zostaje na wiele innych rzeczy? Roczne X5, które zaraz będzie w tych widełkach? Porsche 2l i po rabacie zmieściłoby się.

Opublikowano
Macan jest poza zasiegiem cenowym.

Z podobnym wyposażeniem tak, z wystarczającym do normalnej eksploatacji raczej nie.

Auto o klasę wyżej, jeśli chodzi o właściwości jezdne i wykonanie.

Opublikowano
Nie znam preferencji rodzica, ale to konfiguracja w stronę sportu a nie komfortu. Elektryka/pamięć siedzeń, lusterek? Dostęp komfortowy? Na pewno 19'?

Bardzo stereotypowo patrząc: Alfa pewnie za 'ostra', w Volvo cały czas się uczą elektroniki, MB może ale ten interfejs, Audi chyba blisko i wysoko jakościowo, BMW ciekawe co wyjdzie z jakości wykonania, bo mechanicznie powinno dać radę (ale repair inclusive brałbym maksymalny).

No i muszę zapytać prowokacyjnie o skrajności - a Tiguan i zostaje na wiele innych rzeczy? Roczne X5, które zaraz będzie w tych widełkach? Porsche 2l i po rabacie zmieściłoby się.

 

Elektryka siedzeń zbędna, lusterek jest wystarczającą. Dostęp komfortowy ja mam i chwalę sobie, ale teraz się dużo słyszy o tych kradzieżach i sam nie wiem co myśleć o tym... Koła 19` najmniejsze jakie mogą być- za małe?

3 lata temu byliśmy blisko na zamianie obecnej x3 na nowe x5(bardzo nam się podoba) i uznaliśmy ostatecznie że za duże. Zdania nie zmieniliśmy.

Porsche 2l benzyna realnie spali pewnie koło 13-14. Nie do przyjęcia. Diesel 3l poza zasięgiem cenowym.

Mnie przez myśl przeszedł Tiquan oraz Ford Edge full wersja i opcja. Father niechce jednak przesiadać się do tańszej marki.

Opublikowano

Na 19 calowych kołach (mam 245/45/19) X3 zachowuje się jak taczka, może i fajnie wygląda, ale w Q5 na 235/60/18 jest ,, o niebo '' lepiej.

Jeśli myślisz o jeszcze większych to powodzenia (szczególnie w Polsce, gdzie często parkuje się na chodnikach)...

Opublikowano
Na 19 calowych kołach (mam 245/45/19) X3 zachowuje się jak taczka, może i fajnie wygląda, ale w Q5 na 235/60/18 jest ,, o niebo '' lepiej.

Jeśli myślisz o jeszcze większych to powodzenia (szczególnie w Polsce, gdzie często parkuje się na chodnikach)...

 

W tym modelu z M-pakietem 19" to najmniejszy możliwy rozmiar. Poza tym zauważyłem w moim F34, że nie tyle rozmiar w calach ma znaczenie, co szersze koła. Na lato mam zestaw z mieszanym ogumieniem i 19" (235/255). Auto na koleinach "pływa". Zimą tego, na 18"(235/235) i takich samych oponach(węższych) na obu osiach, nie odczuwam.

Opublikowano

W F25 35i na lato mamy 245 przód i 275 tył przy średnicy 19”. Dobrze jeździ tylko po autostradzie.

Dziwne że tylko 19” - ja miałem do twstów nowe X3 M40i na 18”... może w konfiguratorze się nie da

Opublikowano (edytowane)

Witam

Podobna konfiguracja w UK to koszt ok 195 tys PLN. Na gotowo z Polskimi opłatami i dostawą pod dom.

Może warto przemyśleć

Edytowane przez MirekGD
Opublikowano
Idąc tą drogą : w Stanach będzie kosztowało pewnie poniżej 150 000 :wink:
Opublikowano
Pamiętaj, że do cen podanych na stronach dealerów musisz dodać stanowy podatek, ale i tak jest tu niezle :wink:
Opublikowano
Ale jak chcesz sciągnąć auto i bez kombinacji je opłacić to niestety się to nie opłaca. Przynajmniej ja nie potrafię z USA przywieźć auta w opłacalny sposób.
Opublikowano
Nie no bez przesady, może nie X3, ale droższe auta to kolosalne różnice i nawet po opłatach są tańsze. Dealerzy o tym wiedzą i część zabezpiecza się podpisaniem przy zakupie ,,no export policy'' :wink: Za cenę Range Rovera w kraju tu kupisz dwa ! za to w Chinach to starczy tylko na ... pół autka .
Opublikowano

Może i tak ale np w przypadku M4, 435i które rozpatrywałem - nie opłacało się. Tzn auta są dużo tańsze ale akcyza i opłaty to zjadały. Ostatnio 911T wyceniałem i ku mojemu zaskoczeniu cena w USA netto była taka sama jak w PL.

Chiny to inna bajka. Ale jak tam kogoś stać na takie auto - ma to w nosie. Znam osobę która już do wysokiego base price w CN dopłaciła 50k$ żeby auto było szybciej...

Opublikowano

Widzę, że w PL M4 zaczyna się od 377 tys. (kosmos), w Stanach od 68 tys usd. Po dołożeniu wyposażenia różnica będzie rosła na korzyść aut zza oceanu. Pamiętam, że porównywałem kiedyś swoje X3 35I i widziałem ceny wyposażenia BMW Polska...

911 to specyficzne auto i raczej trudno kupić je tanio. Z drugiej strony cena w USA nie ma większego znaczenia (większość ludzi korzysta z leasingu i wymieniają samochody po 2,3 latach na nowe). Posiadanie na własność przegrywa w dużych miastach z chęcią posiadania zawsze nowych modeli :wink:

Opublikowano

Akurat X3 35i też nam się bardziej w PL opłacało ;) W USA nie ma co już liczyć na upust poza tym akcyza i reszta kosztów nie zachęcała. Myślę że kwestia jest też tego typu - jak ktoś się tym zajmuje to zawsze dla siebie zrobi tak że się opłaca. Ja nie mam know how, i nie mam czasu na takie mamewry.

Hehe u mnie chęć posiadania 911 przegrała ze zdrowym rozsądkiem i realną oceną moich ograniczeń ;)

Opublikowano
Widzę, że w PL M4 zaczyna się od 377 tys. (kosmos), w Stanach od 68 tys usd.

 

68 x 3,40 = 231k

+ 18,5% akcyza = 273,74k

+ 23% VAT = 337k

+ transport - dajmy na to 3k = 340k

 

nie uwzględniam podatku stanowego, zmiany lamp tylnych, kodowania, zmiany włącznika

 

ale uwzględnię rabat z salonu - dwucyfrowy, dużo wyższa wartość odsprzedaży niż USA

 

konkluzja: nowego, bezwypadkowego M4 nie opłaca się sprowadzać z USA - wyjdzie drożej nawet przy niskim kursie USD 3,40 :-)

kupię 540i E39 po lifcie, sedan

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.