Skocz do zawartości

[E36 320i] wymiana maglownicy i ciężko chodzi kierownica.


krystek93

Rekomendowane odpowiedzi

Witam dzisiaj miałem wymienianą maglownice i drążki kierownicze.

Na poprzedniej maglownicy która ciekła miała luzy kierownice mogłem kręcić jednym palcem na parkingu, po wymianie na nową (z rozbitka wzięta) kierownica tak ciężko chodzi wręcz topornie jakby ją coś blokowało.

W czym problem?

dolałem na maksa płynu, skręcałem do oporu kilkanaście razy prawo lewo prawo lewo i dalej nic żadnej poprawy. Chociaż poprawa jest gdy wkręce auto na obroty tak z 2500 albo i wyzej wtedy lżej chodzi ale nie ma jakiegoś szału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

Będzie chodzić ciężej. Ciężej niż w współczesnych bmkach.

W tym roku miałem okazje sprawdzić w innym egzemplarzu bo tez mi się wydawało ze w mojej chodzi ciężko i chodziło identycznie.

Byłem tez w ASO przy innej okazji i poprosiłem o sprawdzenie. Rozpięli układ, osobno sprawdzili pompę i maglownicę. Opór na układzie robi maglownica, z biegiem lat pomimo że wycieków nie ma i jest sprawna, robi się taki jakby nagar, w środku (w e36 są na to podatne). I powstaje większy opór. Wymiana płynu nie poprawi sprawy lub minimalnie. Po prostu taka uroda :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienialem u siebie maglownice. Przed wymiana, mialem luzy z lewej strony (typowa usterka). Dokrecilem z wyczuciem srube dociskowa, aby ten luz skasowac. Efekt byl taki, ze luz minimalny jeszcze byl, a przy maksymalnym skrecie nie zawsze kierownica wracala sama. Ktoregos dnia, krecac na postoju kierownica uslyszlem jakis trzask z magla... i kierownica nale zaczela sie lekko krecic. Okazalo sie, ze urwal sie teflonowy docisk, ktory ma kasowac luz. Oczywiscie luz sie powiekszyl. Wymienilem magiel na wersje ze zlota tabliczka. Zachwalany na forach... az cmokali co to za cudo bo tylko 3 obrty kierownica, a nie jak w standardzie 3,4 (pomijam fakt, ze te 3 obroty nie wynikaja z innego przelozenia, tylko z ogranczenia skretu przy wersjach z fabrycznymi szerokimi kapciami). BMW skreca gorzej- ma wiekszy promien skretu niz mialem:/ Ale do rzeczy, moze masz za mocno skrecony docisk tefllonowy (ten przy srubie co kasuje luz na slimaku)? Po regeneracji czesto kiera chodzi ciezej, bo ciut mocniej dokrecaja ten docisk aby wszystko sie ulozylo, wytarlo i z czasem lzej chodzilo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.