Skocz do zawartości

[E91] 320d N47D20A - nie wypala DPF


Master_G

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

od jakiegoś czasu dostaję komunikat o problemach z filtrem cząstek stałych i postanowiłem się za to zabrać.

 

Na moje moce diagnostyczne składa si e kabel K+DCAN (viaken), ISTA-D 3.55 oraz BTool Expert.

 

Objawy:

 

Za każdym razem w trakcie jazdy wywala błąd DPF - nieważne czy jadę po mieście, czy na banie (Ostatnio zrobiłem trasę ok 4k km i od stacji do stacji dostawałem komunikat z błędem DPF)

 

Przez BTool Expert nie da się wyzwolić regeneracji - po wciśnięciu request regeneration nic się nie dzieje.

 

ISTA-D pokazuje następujące błędy na ECU DDE...

 

DPF_Error_Codes.jpg

 

... przy czym błąd 04010 jest cały czas obecny, tj, nie da się go usunąć na włączonym zapłonie.

 

Kiedy próbuje wykonać wypalanie przez ISTĘ, widzę że ECU rozpoznaje wniosek o regen, ale nigdy nie dochodzi do jej uaktywnienia, a potem wywala na nowo błąd DPF.

 

Póżniej - wyłączenie terminal R & 15 na kilka minut, kasowanie błędów, nowy wniosek o regen, i tak w kółko.

 

Wartości podczas jazdy poniżej...

 

DPF_Regeneration_Status.jpg

 

... wydaje mi się, że temperatura spalin jest odpowiednia aby zacząć proces wypalania + jechałem ok 80 km/h na obrotach ok 2k.

 

Nie potrafię ocenić czy wartość ciśnienia spalin jest OK - jest ona bardzo zbliżona do tej wartości nawet na wyłączonym silniku oraz maleje wraz ze zwiększeniem obrotów silnika (na moją prostą logikę ciśnienie spalin powinno rosnąć w miarę wzrostu obrotów silnika)

 

Pomóżcie mi zrozumieć - czy problem z regeneracją bierze się z potencjalnie uszkodzonego czujnika spalin, czy też - odwrotnie - wartości na czujniku biorą się z zapchanego DPFa ?

 

:cry2: :cry2: :cry2: :cry2: jajo czy kura ? :cry2: :cry2: :cry2: :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jajo :wink: masz informacje, że błąd dotyczy sygnału z czujnika, dla pewności możesz wrzucić opis i jeszcze zrzut błędu z inpa, ale wygląda na to, że czujnik jest przyczyną. Tak czy siak z filtrem może być już nieciekawie jak długo tak jeździsz.

 

Kolega mnie uprzedził :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za podpowiedzi, panowie - z prędkości Waszych reakcji wnioskuję, że temat jest oczywisty ;-)

 

Błąd jaki pokazuje ISTA - error present + short circuit to positive, czyli wskazuje na ciągłą usterkę polegającą na zwarciu.

 

Wyjąłem również sam czujnik - wizualna inspekcja nie wniosła żadnych nowości.

 

Zamawiam nowy i dam znać w tygodniu czy pomogło.

 

---------

 

Co do zużycia filtra - BTool pokazuje:

 

BTool_DPF.png

 

pozamiatane, czy jest nadzieja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja nie widzę obrazka.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Moi Drodzy, great success!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Udało mi się koniec końców wypalić DPF. Mam nadzieję, że moja historia pomoże innym.

 

Wymieniłem czujnik ciśnienia spalin, skontrolowałem stan wężyka do tego czujnika, skasowałem błedy w ECU DDE - do tego momentu poszło gładko.

 

Wybrałem się na przejażdżkę z BToolem Expert - tu zaczęły się schody.

 

BTool pokazywał na chwilę status regenu - aktywny - później się zerował, a ECU DDE wypluwał 3 błędy:

 

480A - średnio zablokowany DPF (na bazie wartości ciśnienia z czujnika)

481A - mocno zablokowany DPF (na bazie wartości ciśnienia z czujnika)

4D00 - wartość ciśnienia spalin zbyt wysoka (na bazie wartości ciśnienia z czujnika)

 

Po resecie błędów to samo.

 

Zmieniłem zatem narzędzie na ISTĘ i wykonałem procedurę regeneracji DPFa - objawy nieco inne. ISTA pokazywała cały czas stan regeneracji 'aktywny', jednak nie podnosiła temperatury spalin.

 

Zauważyłem podczas jazdy (co prawie przypłaciłem dzwonem), że skasowanie błędów ECU DDE na chwilę podnosi temperaturę spalin, ale za kilka sekund zaczyna ona spadać.

 

Wybrałem zatem najprostszą i najdłuższą drogę w okolicy, prędkość 100 km/h + tempomat i wziąłem się za regularne kasowanie błędów - przy odrobinie dobrego timingu można szybko podnieść temp spalin do 600 stopni.

 

Po ok 30 minutach takiej jazdy, ECU przestał sypać błędem 4D00 oraz 481A, został tylko 480A - który również namiętnie kasowałem.

 

Po kolejnych 20 minutach ECU meldował wszystko na zielono, a moim oczom pokazał się następujący widok :lol: :lol: :lol: :lol:

 

DPF_Regenerated.jpg

 

Dziękuję wszystkim za pomoc! Nie dałbym rady bez Was.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przeciez napisał że wymienił ten czujnik

 

Wymieniłem czujnik ciśnienia spalin, skontrolowałem stan wężyka do tego czujnika, skasowałem błedy w ECU DDE - do tego momentu poszło gładko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przy 481a jest już właśnie potrzebna taka zabawa w kasowanie, na przyszłość nie musi to być 100 km/b, wystarczy 65-70 i obroty najlepiej ok 2000rpm i będzie dobrze :wink: dodatkowo lepiej zabrać ze sobą drugą osobę, wtedy będzie bezpieczniej :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Zeby nie zakladac kolejnego tematu wrzuce swoj problem tutaj.

Panowie mam problem z dpf,w zeszlym roku byl demontowany i wypalany w piecu bo sie zapchal.

Auto do ok miesiaca temu mialo blad sterownika swiec i sterowania klap,nie wiem od kiedy.

Sterownik wymieniony,kolektor ssacy rowniez,egr wymieniony w zeszlym roku przy okazji dpfa.

Po wymianie sterownika i kolektora wywalalo taki blad

b032d5a9300ab032med.jpg


Pozniej udalo sie wymusic wypalanie w ista

dc478e945d5de85bmed.jpg


Nastepnie wywala mi blad w inpa

160cd4a90eae1556med.jpg

Zrobilem wymiane dpf w ista i mam taki blad

0acc87231a43ae76med.jpg


Nie wiem czy nie wymienic czujnika cisnienia spalin bo wczoraj wieczorej jak podlaczylem iste to male cisnienie spalin pokazywalo,cos okolo 2mbar na wolnhch obrotach


Na powrocie z pracy zapisaly mi sie 2 takie bledy w IS LESEN

Jak widac sadzy jest mniej ale jednak bledy dalej sa.

Mam jeszcze problem,ze przy stalej predkosci troche go poszarpuje lub przycina moc.Sprawdzone korekcje wtryskow i sa ok.Obstawialem przeplywke,odpialem ja i przejechalem z 15km i jakby problem ustal.

38b46cb258a0afb5med.jpg

4153a8e8df44dd63med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.