Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiaj podczas robienia geometrii okazało się, że auto lekko siedzi na prawej stronie. (chodzi o przód)

Odleglosc pomiedzy koncem opony a blotnikiem jest minimalnie mniejsza po prawej stronie.

Najdziwniejsze w tym jest to , ze amory sa w b.dobrym stanie (wykazuja 45% zuzycia oba), auto ogladalo wielu fachowcow i zaden nie widzi jakis uszkodzonych elementow zawieszenia, auto nie bylo bite (1 wlasciciel 100% bezwypadkowe).

 

Jedyna hipoteza jaka sie nasówa to zmęczenie materiałowe spręzyny (która wygląda dobrze).

 

Macie jakies sugestie ?

 

samochod z 2001 roku, BMW 530 D

Opublikowano
Nadwozie auta nie spoczywa na amortyzatorach tylko na sprężynach, także amortyzatory nie mają tu nic do rzeczy. Sprawdź sprężyny, może jedna pękła albo bardziej siedzi.
Opublikowano

Jak byłem na ustawianiu zbiezności to przyjechał gość z tym samym problemem - winę ponosiły właśnie sprężyny

Pozdr.

BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
Opublikowano

dziękuję za te informację

czyli podsumowując, czeka mnei wymiana obu sprężyn

trzeba przeszukać allegro ;)

 

p.s. czy po wymianie sprężyn znowu należy ustawiać zbieżność/geometrie ?

 

pozdrawiam

Opublikowano
czy po wymianie sprężyn znowu należy ustawiać zbieżność/geometrie ?

Tak bo rozbierasz całą kolumnę zawieszenia. 45% to nie jest bdb wynik :twisted:

Człowiek nabiera doświadczenia z wiekiem. Szkoda, że jest to wieko od trumny.
Opublikowano
no i jak amorki maja 45% zuzycia to chyba nie sa w bdb stanie...

 

Zużycie amortyzatorów powyżej 65% to jest pierwszy sygnał do zmiany amorów chociaż w rzeczywistości one nadal w wystarczajacym stopniu spelniaja swoja role.

Zuzycie amorów w wysokosci 45% i to obu idealnie tak samo to jest ZADNE zużycie co w sumie odczuwam a w zasadzie nie odczuwam podczas jazdy gdyz auto jest sztywne , prowadzi sie IDEALNIE itd itp

 

Radzilbym ci sprawdzic stan uzycia twoich amortyzatorow a jak masz zamiar wymieniac je w swoim aucie gdy beda wykazywac 45% zuzycia na diagnostyce to gratuluje ci wiedzy i zycze powodzenia w przyszlosci.

(na naszych drogach bedziesz zmienial amory co jakis rok)

 

p.s. licze na to , ze udzielac odpowiedzi beda mi osoby majace jakakolwiek wiedze w i beda pisaly NA TEMAT a nie jakies puste nic nie wnoszace do tematu posty zarozumialych krzykaczy aka Kornelio

Opublikowano
niestety prawda jest taka, ze kiepski amortyzator (kiepskiego producenta) od poczatku ma obnizona sprawnosc, w zwaizku z powyzszym nie czujesz roznicy. natomiast 45% sprawnosci amortyzatora to nie jest powod do zadowolenia w samochodzie spokojnie przekraczajacym 200. jest to po prostu fakt i usterka, ktora powinno sie wyeliminowac. dla porownania drogi sachs adventage po 100 kkm na niskoprofilowych oponach wykazywal 63% sprawnosci. co do geomatrii to faktycznie peknieta sprezyna moze spowodowac, ze sie rozjezdza. nawet zmiana wysokosci calego zawieszenia wymusza zmiane robienia geometrii.
DIESEL POWER
Opublikowano
a drugi fakt to taki ze zaden nowka funkiel amorek nigdy nie bedzie mial 100% sprawnosci...porzadne amorki w stanie fabrycznym maja okolo 90% sprawnosci...
Opublikowano

milek1 to nie jest zaden kiepskiej jakosci amortyzator (kiepskiego producenta) tylko taki jakie montowało BMW przy produkcji tych samochodów

Czyli podsumowujac twierdzisz ze amortyzatory wykazujące 45% zuzycia to jest USTERKA i nalezy je bezwzlocznie wymienic tak ?

:duh:

 

Mysle, ze nie ma potrzeby dluzej drazyc tej rozmowy,

na swoje pytanie otrzymalem odpowiedz i za to dziekuje.

 

p.s. sprezyna nie jest PEKNIETA, gdyby tak bylo nie zakladalbym tego tematu

Opublikowano

Czyli podsumowujac twierdzisz ze amortyzatory wykazujące 45% zuzycia to jest USTERKA i nalezy je bezwzlocznie wymienic tak ?

:duh:

 

 

Myślę że mylisz tutaj pojęcia zużycia a sprawności amortyzatora. Maszyna od kontroli amortyzatorów nie wykazuje zużycia amortyzatora tylko jego sprawność. Nie wiem przy jakiej dolnej granicy sprawności powinno się wymieniać amortyzator , ale ja po wymianie amortyzatorów na nowe miałem sprawność rzędu 78%, co w oczach diagnosty było normalną rzeczą.

 

A poza tym nie ma się co spinać jak ktoś chce pomóc.

Opublikowano
nowe amorki nie trzeba sprawdzac- zdziwiłbys sie moje maja przejechane 10 tys sachs przod 38 lewy prawy 42 procent a pajac w warsztacie mówi ze to bardzo dobry odczyt mam jeszcze na nie ponad rok gwarancji to sa własnie nasi legnicy mechanicy załosne
POZDRAWIAM !!!
Opublikowano
a drugi fakt to taki ze zaden nowka funkiel amorek nigdy nie bedzie mial 100% sprawnosci...porzadne amorki w stanie fabrycznym maja okolo 90% sprawnosci...

 

kiedys zalozylem nowe Bilsteiny B4 i po sprawdzeniu sprawnosci wyszlo 83% (a samochod byl na sprezynach H&R wiec pewnie na seryjnych byloby jeszcze mniej)

 

malo tego - sportowe, niskie sprezyny i felgi o malym profilu i sprawdzanie amorkow mozemy sobie darowac - chyba ze mamy 0% .. inaczej wyjdzie praktycznie zawsze wynik powyzej 60% ..

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.