Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nic nie jest trwałe kolego ale nadgorliwość jest gorsza :)

Zobacz czy są tematy o awariach klapek w tych silnikach. Ja nie spotkałem się z tym

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Może to dlatego że mało kto ma nastukane na N57 ponad 300 tyś w porównaniu do M57 (M47 to porażka - wiadomo)
Opublikowano

Od jakiegos czasu czulem ,ze parametry mojego silnika spadly, slabo bylo odczuwalne przyspieszenie, z pomiarow do 100km/h pokazywalo mi 10.3s. Pojechalem do mechanikow, podlaczyli kompa i znalezli alarm odnosnie kolektora spalin. Wyciagneli kolektor i generalnie zastali syf, jedna klapka polamana ale nie wpadla na szczescie do srodka, pozostale jak mie poinformowali staly w jednej pozycji. Calosc balaganu byla spowodowana nalotem ze spalin( wygladalo to jak asfalt ,mazut) Wymienili uszczelke wymyli kolektor i silnik wrocil do pierwotnych parametrow, okolo 7 do 100km/h.

 

W zeszlym roku mialem rowniez problem z parametrami ale wtedy komputer pokazywal bledy i na samochodzie na tablicy rozdzielczej i po podlaczeniu do kompa, wtedy wymienilem EGR i przepustnice. Przy rozbiorce stwierdzono tez nalot ze spalin, taki sam jak teraz byl na kolektorze.

Teraz z perspektywy czasu i wiedzy, przy wymianie lub czysczeniu egr oraz przepustnicy od razu wyczyscilnym kolektor.

Troche tez jestem zly ,ze takich rzeczy nie wylapuja mechanicy i nie sugeruja pewnych zabiegow wyprzedzajacych ewentualne problemy na przyszlosc.

 

Teraz mam inny problem , mianowicie po wyczysczeniu kolektora jak silnik jest zimny to slysze dziwne ( jak to zwykle bywa ) szelesty, szuranie, tak jakby byla poluzowana oslona na podwoziu. Jak silnik sie rozgrzeje wszystko cichnie.

Zastanawiam sie czy wszystko zostalo dobrze zlozone bo naczytalem sie , ze moze to byc spowodowane nieszczelnosciami na kolektorze i swist powodowany jset przes powietrze wydostajace sie bokiem z kolektora do momentu samoistnego uszczelnienia z powodu wzrostu temperatury.

 

Pozniej postaram sie wrzucic jakies zdjecia zabrudzonego kolektora.

 

X5 E70 4.0D - 224tys

Opublikowano
To niezle cie nabajerowal. Gdyby klapki mozna było naprawiac to moznaby je bylo wymieniac na nowe. A tu niestety nowy kolektor zawsze trzeba kupic. tak wiec dopytaj goscia bo jak mowi prawde to znaczy ze "poskrecał drutem" i ta klapak zaraz ci wpwdnie do cylindra. Chyba wiesz co bedzei dalej.....
Opublikowano
Nie ja poprzednio miałem e60 530d z 2008 w nim zaślepiłem kolektor to jest właśnie taki jak ty masz a nie jestem do końca pewien odnośnie 40d napewno będę go wyjmował razem z egr do czyszczenia to dam znać czy rzeczywiście klapy są w nim na stałe
Opublikowano
Tak w ogole to BMW powinno odrobic lekcje z M47 (i niektore przypadki z M57). I mam nadzjeje, że tak się stało. Wypadające klapki z kolektora, powodujące takie spustoszenie powinny przejsc do histori. Inna sparwa z rozrzadem. Tu sie pogorszyło chyba. Zwlaszcza w 6 cylindowkach, bo w 4 nigdy nie bylo dobrze. Mowa o dieslach oczywiscie. Osttanio jak robilem chipa w dobrym warsztacie w Koszlainie, przyjechala parka ktora, bodajże wracała z germanii. To byla chyba F15 z 80, tys przebiegu. Pompa paliwa zastala zmielona. mechanik mowil mi że teraz w Fkach sa aluminiowe a przedtem byly żeliwne nie do zdarcia. Era dobrych diesli w BMW chyba sie powoli konczy. Rezba kupic pare egzemparzy na zapas by dpo konca zycia starczylo na porzadna jazde. :D
  • 3 lata później...
Opublikowano
Tak w ogole to BMW powinno odrobic lekcje z M47 (i niektore przypadki z M57). I mam nadzjeje, że tak się stało. Wypadające klapki z kolektora, powodujące takie spustoszenie powinny przejsc do histori. Inna sparwa z rozrzadem. Tu sie pogorszyło chyba. Zwlaszcza w 6 cylindowkach, bo w 4 nigdy nie bylo dobrze. Mowa o dieslach oczywiscie. Osttanio jak robilem chipa w dobrym warsztacie w Koszlainie, przyjechala parka ktora, bodajże wracała z germanii. To byla chyba F15 z 80, tys przebiegu. Pompa paliwa zastala zmielona. mechanik mowil mi że teraz w Fkach sa aluminiowe a przedtem byly żeliwne nie do zdarcia. Era dobrych diesli w BMW chyba sie powoli konczy. Rezba kupic pare egzemparzy na zapas by dpo konca zycia starczylo na porzadna jazde. :D

 

które wersje M57 są poprawione?

  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.