Skocz do zawartości

[e39] - lewy tylny czujnik ABS


Manolito77

Rekomendowane odpowiedzi

Temat zakładam jako czysto informacyjny, żeby nikt nie panikował, że po uszkodzeniu lewego tylnego czujnika ABS dziwne rzeczy mu się w aucie dzieją.

Jak wiadomo - albo i nie - z lewego tylnego czujnika ABS sygnał bierze także prędkościomierz. W związku z tym jeśli ten czujnik nie działa to powoduje on, że nie działają (lub działają dziwnie) następujące rzeczy w aucie:

1. prędkościomierz nie działa w ogóle

2. licznik przebiegu auta stoi w miejscu

3. przebieg auta dzienny, ten którego możemy wyzerować przyciskiem na zegarach - stoi w miejscu

4. ekonomizer nie działa w ogóle

5. wskazanie poziomu paliwa (które jest trochę powiązane ze stylem jazdy) potrafi falować wskazówką na tyle dużo, że w jednej chwili pokazuje w baku 15 litrów a za chwilę przesuwa się na 30 (w zależności jak mocno przyspieszamy)

6. DSC - oczywiście nie ma możliwości włączenia/wyłączenia tego systemu przyciskiem przy uchwycie na kubki

7. manetka wycieraczek szyby:

- praca wycieraczek w trybie interwału (manetka przesunięta o jeden stopień do góry) działa tylko w jednym ustawieniu i nie da rady jej zmienić tym dodatkowym pokrętłem w manetce

- nie działa tryb ciągły pracy wycieraczek kiedy manetkę przesuniemy do góry na druga pozycję (zamiast tego wycieraczki machają dalej w trybie przerywanym)

- nie działa najszybszy, ciągły tryb pracy wycieraczek (manetka na maxa przełączona do góry) - zamiast tego jest tryb ciągły ale ten ze standardową prędkością.

 

Dla mnie to właśnie inna praca wycieraczek była największym zaskoczeniem. Ja zamontowałem czujnik firmy Delphi (akurat taki mieli dostępny w sklepie od ręki) i początkowo myślałem, że będzie wtopa bo mimo założenia go kontrolki wcale nie zgasły. Okazało się jednak, że wystarczyło autem przejechać dosłownie z 50-60 m i wszystko zaczęło działać jak trzeba a kontrolki zgasły.

Co do uwalenia czujnika to wystarczy, że na łożysku piasty zrobi się luz na tyle duży, żeby bieżnia, z której czujnik odczytuje impulsy przytarła lekko ów czujnik. Na szczęście wymiana nie jest jakaś karkołomna - wystarczy zdjąć koło i dostęp jest w miarę dobry - odkręcenie jednej śrubki mocującej czujnik, podważenie go jakimś odpowiednim płaskim śrubokrętem i czujnik mamy na wierzchu.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Odkopię trochę temat. Manolito ma rację. Wszystkie objawy, które opisał wynikają z uszkodzneia lewego, tylego czujnika. To samo było u mnie. Kupiłem zamiennik NTY. Żadnej reakcji, dalej to samo. Wyczytałem że z tańszych Delphi współpacują jak nalezy. Dziś zamontowałem Delphi, zegary ożyły, kontrolnki zgasły ale moje szczęście nie trwało długo. Pierwsze hamowanie i znow błąd ABS,ESC. Natomiast zegary działają jak należy. Ponowna diagnoza komputerowa i ciągle wysi błąd tylego, lewego czujnika. Nie wiem już czy inwestować w czujnik VDO czy co? Może ktoś poratuje, napiszę jeszcze że dodatkowo wywaliło błąd Long Term Scatter. Wcześniej go nie wbyło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pewność daje niestety tylko ori/vdo, znam przypadki, że działa tani firmy abs, ale to też nie jest takie pewne.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje że przy rozwiercaniu starego czujnika nie uszkodziłeś bieżni magnetycznej.

Nawet lekko uszkodzona bieżnia powodować będzie w dalszym ciągu błąd.

Temat znam z autopsji mojej ex babci, gdzie sam przypadkowo ją delikatnie uszkodziłem oraz e39 kolegi gdzie czujnik wymieniał mu mechanik.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.