Skocz do zawartości

Cyfrowa zmieniarka - gdzię się podpiąć


michallpk

Rekomendowane odpowiedzi

WItam,

zakupiłem cyfrową zmieniarkę firmy Yatour YT-M06. Mam w niej przewody które podłączam do kabli zmieniarki oraz zasilanie.

Samochód: E39 530i sedan z 2002 roku; oryginalna zmieniarka w bagażniku.

 

http://www.ycarlink.com/pd_18878_BM4H-for-16-9-navigation-BMW-models-USB-SD-AUX-Car-Digital-CD-changer-interface-adapter.htm

 

Gdzie mogę się podpiąć z zasilaniem?

Mam + 12V

oraz + 12V ACC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

12v to stałe zasilanie, w bezpiecznikach miernikiem się wepnij, powinno być cały czas nawet po wygaszeniu elektryki żeby funkcje się nie restartowały.

 

12v ACC to zasilanie akcesoriów, wybudzenie - najlepiej pod zapalniczkę

 

Wszystko znajdziesz w bezpiecznikach w schowku, albo jak chcesz to w kablach za radiem również, zobacz rozpiskę wiążki kablli w Twoim modelu.

 

Aż dziwne, że do zmieniarki instrukcji nie dali :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapalniczka w E39 się nie usypia. Usypia się dopiero w E60.

Zakładam, że to Ci rozładowało akumulator.

W schowku przed pasażerem masz wyjście na ładowarkę do latareczki :) Tam jest napięcie po zapłonie. Żeby nie niszczyć kostki mam zrobioną wtyczkę do oryginalnej kostki i po przekręceniu kluczyka pojawia się tam napięcie (podpinam tam rejestrator, CB...). Może spróbuj tak to zrobić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapalniczka w E39 się nie usypia. Usypia się dopiero w E60.

Zakładam, że to Ci rozładowało akumulator.

W schowku przed pasażerem masz wyjście na ładowarkę do latareczki :) Tam jest napięcie po zapłonie. Żeby nie niszczyć kostki mam zrobioną wtyczkę do oryginalnej kostki i po przekręceniu kluczyka pojawia się tam napięcie (podpinam tam rejestrator, CB...). Może spróbuj tak to zrobić...

 

Wszystko ładnie pięknie, tylko przewody pod zmieniarkę są wyprowadzone w bagażniku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W bagażniku masz radio i tam musisz podpiąć się zamiast zmieniarki, ja mam podpięte właśnie tam i tam też jest cyfrowa zmieniarka bo niestety kabelki są dość krótkie.

Nie wiem jak w sedanie , ale u mnie po lewej stronie w bagażniku są takie plastikowe maskownice pod nimi jest radio .

Sorki za to co poniżej

Jak ktoś nie wie co i jak, lepiej niech nic nie pisze , bo takie podłączenia mogą się zakończyć spaleniem czegoś :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W bagażniku masz radio i tam musisz podpiąć się zamiast zmieniarki, ja mam podpięte właśnie tam i tam też jest cyfrowa zmieniarka bo niestety kabelki są dość krótkie.

Nie wiem jak w sedanie , ale u mnie po lewej stronie w bagażniku są takie plastikowe maskownice pod nimi jest radio . :shock:

 

Dziękuję za podpowiedź. Dasz radę podesłać zdjęcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W bagażniku masz radio i tam musisz podpiąć się zamiast zmieniarki, ja mam podpięte właśnie tam i tam też jest cyfrowa zmieniarka bo niestety kabelki są dość krótkie.

Nie wiem jak w sedanie , ale u mnie po lewej stronie w bagażniku są takie plastikowe maskownice pod nimi jest radio . :shock:

 

Dziękuję za podpowiedź. Dasz radę podesłać zdjęcie?

 

Znalazłem w sieci czerwone kółko to tu odpinasz kabelki i podpinasz od cyfrowej a w otworki wpinasz te .

157b8ca648f6cbf0med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś musiałem zajrzeć do radia bo coś się wyłącza podczas jazdy , więc zrobiłem fotkę .Jak masz problem z kabelkami , to postaram się opisać

2ff8f210797950a0med.jpg

 

Kabelek "A" to jest ten z wiązką ,którą dostałeś z cyfrową , kabelek B to jest ten co idzie razem z wiązką kostki , drugi co wypniesz jest osobny/luźny wywalasz na bok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Niemożliwe , jeszcze raz :)

Od radia w bagażniku odpinasz ogółem 3 kable 1 duża kostka i 2-wie małe które są wpięte w otworach tej dużej kostki.

Kupiłeś zmieniarkę cyfrową z kablem z dwoma kostkami z jednej strony i jedna kostka z drugiej . Kostkę dużą z dwoma otworami wpinasz do radia i drugą taką małą też wpinasz do radia . Pozostały ci dwie kostki małe luzem jedną z nich wpinasz do radia natomiast druga kostka która jest na kablu osobnym wywalasz jest niepotrzebna.

Drugą stronę kabla cyfrowej spinasz z kablem co wyjąłeś z radia i to cała filozofia , w mojej wszystko chodzi jak trzeba łącznie z przyciskami na kierownicy.

Może jakiś bezpiecznik masz uwalony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale się uparłeś :)

Mój kabel ma z jednej strony kostkę przykręcaną typu COM, a drugiej dwie kostki (męskie), w które wpinam przewody zmieniarki oraz dwa przewody oznaczone "+12V" i "+12V ACC".

Twój kabel jest przeznaczony do radia Business, mój do Business Pro. Bez podłączenia tych dwóch radio w ogóle nie widzi zmieniarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.