Skocz do zawartości

E39 530d zgasł podczas drogi.


dylon

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Dzisiaj mi wyskoczył błąd zapłonu (einspiglenze czy jakiś podobnie) i po chwili silnik zgasł.

Przez kilka minut nie chciał zapalić i pokazywał ten błąd.

Poczym, w końcu Zapalił jak gdyby nigdy nic i błędy już nie pokazuje.

 

Mam teraz zgryz, czy to był jednorazowy wybryk, czy utknę jutro w drodze do pracy...

 

Przychodzi mi do głowy, czy takie zachowanie może być wynikiem ilości paliwa w baku? Mam teraz ledwo 15l wg wskaźnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na 99% pada Ci pompka w baku. Też to ostatnio przerabiam. Jak będziesz miał powyżej 15 litrów w baku (paliwo wtedy grawitacyjnie przelewa się z jednej komory do drugiej) to auto będzie śmigało. Jak będziesz miał 15 litrów (lub trochę mniej) to w jednej komorze zrobi się pusto i zdławi silnik bo nie dostanie paliwa.

Ewentualnie sprawdź bezpieczniki - może któryś jest przepalony i może to jest ten odpowiedzialny za pompę paliwa.

Ja u siebie dopiero będę zamawiał pompkę bo teraz bardziej zależało mi na wymianie huczących łozysk w tylnych piastach bo jest z tym dużo więcej upierdliwej roboty. Wymiana pompki w baku przy tym to relaks :D

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info.

 

Wczoraj wieczorem zatankowałem i problem się nie pojawił. Muszę się w weekend przyjrzeć pompie i bezpiecznikowi...

W jaki sposób sprawdzić pompę? Na dotyk czy wibruje po przekręceniu kluczyka, czy macie inny sposób?

 

Gdyby się okazało, że padnięta, to jakiej firmy polecacie kupić?

Czy taka jest coś warta? http://allegro.pl/magneti-marelli-pompa-paliwa-bmw-5-e39-520d-530d-i6838726445.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnie bywa.

Jak miałem w okolicach 15 litrów to nie chciała odpalać. Po zatankowaniu było ok.

Pompa poszła do wymiany, bmw odpaliło i zgasło. Winowajcą okazał się byc zawór w pompie wysokiego ciśniesnia.

Albo zbieg okoliczności albo padająca pompa w baku wykończyła zawór. Tak czy siak, bolało przy płaceniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zacznij od sprawdzenia błędów w inpa, bo trochę nieciekawie wymieniać w ciemno a przyczyn może być kilka.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu miałem chwilę czasu żeby się wpiąć do kompa.

 

Proszę o rozszyfrowanie błędów, bo z niemieckiego jestem zupełna noga :( (nie mam jak inaczej zrzucić listy niż obrazkami :( )

 

http://i67.tinypic.com/2rxtpjo.png

http://i66.tinypic.com/ojmrnr.png

http://i66.tinypic.com/w8xbtf.png

 

Zgasł właśnie gdzieś w okolicy 394k km czyli ew. ostatnie 3 wpisy.

Na razie mam wyczyszczoną pompę paliwa (działała, więc na razie nie zmieniałem) no i mam normalny poziom paliwa. Zazwyczaj tankuję jak mam ok połowę baku, ale wtedy jakoś zapomniało mi się ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przyciąłeś 3 błąd.

Pierwszy to problem z układem grzania świec żarowych, jaką masz dokładną datę produkcji auta?

Drugi to możliwa przyczyna Twoich problemów, czyli pompa progowa.

Dla pewności pokaż jeszcze ten trzeci błąd.

Idealnie byłoby jakbyś nagrał (wtedy gdy nie odpala) podgląd na ciśnienie na pompie. Dodatkowo metoda na słuch też często sprawdza się, czyli jak dajesz na zapłon czy słychać pracę pompy progowej i tej w baku.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jest dość leciwe ;) 02/2002 albo 01/2002 nie pamiętam... wersja polift

 

Pompie progowej muszę się przyjrzeć w weekend. W innym wątku ktoś mi to sugerował, a jakoś przyznam, nie rzuciło mi się w oczy ciśnienie 3.6...

Samej pompy progowej nigdy jakoś nie słyszałem :)

 

Miałem ją wymienianą ok 1,5roku temu, podobno na pierburga (nie widziałem...)

w razie "w" jest na gwarancji :)

 

Błędu odtworzyć nie dam rady, bo od tej pory auto nie zgasło ani raz, nie ma również problemów z zapalaniem.

 

Zobaczę jutro lub w niedzielę co z tą nieszczęsną pompą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Muszę odkopać wątek :(


Dzisiaj na autostradzie auto mi zgasło z błędem einspritzanlage. Potem nie mogłem już go odpalić (kręcił rozrusznikiem, ale nie zapalał).

Na szybko w necie znalazłem jeszcze żeby sprawdzić bezpieczniki 54, 17 i 31 (bodajże) - wszystkie ok.


Zostałem zmuszony zabrać auto lawetą. Po przyjeździe do domu dalej nic :( Znajomy psiknął mi plakiem w dolot i o dziwo auto zapaliło.


Poniżej wrzucam zdjęcia z błędów inpy i statusy. Proszę rzućcie okiem. I doradźcie na co w szczególności zwrócić uwagę.


Po skasowaniu błędów odpalałem kilka razie - za każdym razem auto zapalało bez problemu. Nowe błędy się nie pokazały.


Poprzednim razem okazało się, że pompa w baku działa ok, więc została tylko porządnie wyczyszczona i do dzisiaj problemów żadnych nie miałem.


W planach na teraz mam profilaktyczną wymianę pompy w baku na nową oraz filtr paliwa (już i tak mu się należy) - doradźcie proszę jakiej firmy kupić pompę i filtr (czy mann będzie tutaj dobrym wyborem?)


p.s. zastanawia mnie małe ciśnienie na pompie progowej (o ile dobrze patrzę...) z tym że auto nie ma problemów przy gwałtownym przyśpieszaniu (pompa ma ok 1,5 roku i niecałem 30k km) - dziwne...


5444f7f05132a347med.png


875fb065b435b89amed.png


688821857ab9372bmed.png


3de7a39c82c3ce64med.png


083a049b58609e54med.png


a56d78b83e49c493med.png


e49308922f99672bmed.png


a989ee01ceba3c63med.png


bfa52ee1555bfa23med.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja fantastyczna ;) znajomość z niemieckim, albo raczej z google ;) pozwoliła mi trochę rozszyfrować te błędy.


Jeden z błędów dotyczy chyba świecy żarowej lub sterownika (a czego konkretnie?) czyli chyba nie związane z zasadniczym tematem.


Drugi to coś w stylu "zbyt małe ciśnienie wstępne na uruchomienie silnika"... no w sumie wskazania z pompy progowej mogą to sugerować, ale jak pisałem, zastanawia mnie, że auto przyśpiesza całkowicie poprawnie (przed wymiana pompy progowej miałem ciśnienia trochę większe, ale auto dusiło się przy ok 3,5tys obr).


Czy kolejny błąd "minimaldruck veber motordrehzahl zu klein" to też związany jest z pompą w baku lub/i progową?


A tego "regelabweichung veber motordrehzahl zu gross" to już nie wiem z czym powiązać. google mi tłumaczy jako "odchylenie od prędkości silnika jest zbyt wysokie" ... ale odchylenie czego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kombinujesz jak koń pod górkę a temat jest dość prosty do sprawdzenia...

Wejdź w zegarach w test nr 06, który pokazuje poziom paliwa w baku.


Pierwsze primo: jeśli pompka w baku jest sprawna to mając około np 20-25 litrów paliwa, w lewej komorze będziesz miał poziom 0.0 l a resztę paliwa będzie przelana do komory prawej (jadąc po nierównej drodze/w prawym zakręcie jeśli coś grawitacyjnie przeleje się komory lewej to po chwili powinno to zostać przelane do prawej).


Drugie primo: przy uszkodzonej pompce w baku, w powyższym teście praktycznie cały czas będziesz miał paliwo rozlane po równo w obu komorach. Będzie też widać jak np przy nierównej drodze czy jeździe w zakrętach paliwo przemieszcza się z jednej komory do drugiej ale nie zostaje przepompowane do prawej.


Tak wygląda u mnie teraz poziom paliwa przy SPRAWNEJ pompce w baku:

IRjyQO8.jpg?1


Jak miałem pompkę uszkodzoną to paliwo było rozlane po równo w komorach.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Przyznam, że nie wpadłem na pomysł żeby sprawdzić poziomy paliwa :(

Wybiorę się dzisiaj do auta i rzucę okiem.


Tak czy inaczej i tak już znajomemu mechanikowi zleciłem pompę w baku wymienię i wyczyszczenie profilaktyczne baku. Zobaczę wtedy co pokaże progowa...



Pytanko: pompa pobiera paliwo z lewej komory jakimś wężykiem? On ma schodzić na całkiem dół czy "wisieć" przy dnie? (i co wtedy z syfem jaki się może wytrącić z paliwa?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompka w baku pobiera paliwo z PRAWEJ komory. Tłocząc paliwo do progówki paliwo przelatuje wężykiem przez lewą komorę, w której jest umieszczona pompka strumieniowa - bez żadnej elektroniki i czujników, napędza ją jedynie przepływające paliwo. Na tej strumienicy jest rozgałęźnik i większa część paliwa leci sobie dalej w układ (progówkę i dalej do silnika) a strumienica zaciąga równocześcnie paliwo z lewej komory i osobnym wężykiem pompuje do komory prawej - aby pompka w baku po prawej stronie miała co pompować do układu. Nie pamiętam tylko gdzie jest wylewane paliwo z powrotu z silnika ale zdaje się, że także do komory prawej. Z prawej komory zaciągane jest także paliwo do pompki od Webasto ale wężyk nie sięga do samego dna tylko jest oddalony od tego dna aby poniżej iluś tam litrów w baku Webasto się nie uruchamiało i nie zużywało paliwa.

Pompka w baku jest osadzona w specjalnym koszu plastikowym (na 2 zatrzaski) i po prostu ma w niego wskoczyć i tak być umocowana. Na smoku, którym pompka zasysa paliwo z baku jest sitko, które ma filtrować syfy. Jednak po iluś latach to sitko nie spełnia swego zadania i stopniowo trochę więcej syfów potrafi gdzieś zaciągnąć (jak zdjąłem sitko z oryginalnej pompki to nawet od wewnątrz było trochę syfków).

Nie zdziw się jeśli nowa pompka będzie miała trochę inny wygląd tego sitka - wszystko będzie pasować i się zmieści w tym koszu (jak kupiłem pompkę VDO to ona miała tylko takie okrągłe sitko z oringiem zakładane na króciec pompki na wcisk - myślałem, że nie będzie pasować ale wszystko pasuje i mieści się w koszu). Smok pompy sięga prawie do dna i ma wyciągnąć maksymalnie dużo paliwa z baku. Jak pompka w baku nie działa to paliwo jest wysysane z prawej komory poprzez podciśnienie jakie wytworzy pompka progowa i pompa główna. Dzieje się tak do momentu aż paliwo w prawej komorze się skończy. a ponieważ w baku jest próg przelewowy pomiędzy komorami (pod tym "progiem" idzie wał napędowy) to pomimo, że w prawej komorze jest sucho to w lewej może być jeszcze właśnie około 10-15 litrów paliwa tylko nie ma jak tego przepompować bo pompka w baku nie działa więc nie napędza odpowiednio pompki strumieniowej z lewej komory aby ta przelewała paliwo do komory prawej.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po wymianie pompy w baku, filtra paliwa i czyszczeniu na wszelki wypadek baku.


Test 06 pokazuje 0 po lewej i ok 20l po prawej. czyli chyba ok? :)


Przy okazji, przy dobrze działającej pompie w baku progówka pokazuje na wolnych obrotach 4.02 a przy ok 4500obr/min 3.65 czyli tez jest raczej ok :)


Jak się okazało, kombinując na autostradzie coś skopałem i radio mi nie działa :( podejrzewam, że przy sprawdzaniu bezpieczników z tyłu, musiałem źle wsadzić te od radia... ale nie miałem jak zweryfikować przez deszcz :( Jutro będę wiedział. (sprawdziłem tylko te w schowku i w radiu - są ok)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz nalej sobie na wszelki wypadek w kanisterek z 5 litrów paliwa i pojeździj autem żeby mieć już sporo poniżej 15 litrów w baku. Jeśli auto nie zgaśnie to problem rozwiązany.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.