Skocz do zawartości

E60 530d Wibracje auta od 90km/h do 120km/h


jedrekvx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem ze swoim E60 530d w manualnej skrzyni. Od pewnego czasu chyba po wymianie dwumasy auto wpada w dość wyczuwalne wibracje w przedziale prędkości od 90km/h do 120km/h nie zależnie czy się przyspiesza, zwalnia, czy też hamuje, a nawet na biegu jałowym. Bardzo dbam o samochód zawsze wszystko wymieniane na czas, najmniejsza usterka jest natychmiast zwalczana. Dwóch roznych mechaników nie poradzilo sobie z problemem, mówiąc że w aucie nie ma się do czego przyczepić choćby chcieli, że wszystko jest w idealnym stanie.

W aucie została zrobione geometria, całe zawieszenie dokładnie sprawdzone (tuleje wymienione) razem z wałem i podpora (wyważony), zostały wymienione półosie, nawet 3 zestawy różnych kół nie pomogły. Proszę o pomoc, bo mi się już pomysły kończą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bicie tarcz można zmierzyć, do 7 setek bicia nie będzie wyczuwalne na aucie. Dodatkowo bicie może powodować luz w zawieszeniu albo układzie kierowniczym, a nawet konwerter czy koło dwumasowe. A dwumasę to założyłeś jakiejś dobrej firmy? Skoro po tym to się stało to może od tego zacząć poszukiwania
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje bardzo za odpowiedz.

Z hamulcami przednimi tez mam problem, juz czwart nowy komplet zalozylem i znowu pomalu sie krzywia 3 ATE i 1 Textar i teraz zastanawian sie nad wymiana calego zestawu z 535d, slyszalem, ze to zalatwia sprawe z krzywiacymi sie tarczami, dodam, ze piasty tez zmienilem na nowe z firmy FAG poniewaz tez byly krzywe i jakies tanie, bo dwa razy ciensze od tego co ja zalozylem, mysle ze ktos kiedys zmienial i zalozyl jakas tanioche.

Dwumase z calym sprzeglem zalozylem z firmy LUK, moim skromnym zdaniem mysle, ze to bardzo dobra firma i nie powinno byc tam problemu. Myslicie, ze jak to bylaby wadliwa dwumasa to na biegu jalowym jechajac 90-120km/h tez mogloby wibrowac? Poniewaz tak wlasnie sie dzieje, ze nawet na biegu jalowym gdzie dwumasa praktycznie chyba nie pracuje to wbiracje nadal wystepuja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wibracje nie współgrają z obrotami wału korbowego, skoro po wrzuceniu luzu nadal to występuje, można więc wykluczyć takie rzeczy jak dwumasę, koło pasowe itp. A nie słychać czy bardziej dochodzą one z tyłu, z przodu czy gdzieś może pod autem? Może wjechać na podnośnik i się na nim przejechać i posłuchać
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś miałem sprintera był po lekkim dzwonie w przód wibracje 80-100 wał ważony podpory wymieniane dopiero podmiana wału pokazała że on jest przyczyną -tarcze czy zaciski -jesli krzywe to przy delikatnym naciskaniu na pedał podczas bardzo wolnej jazdy czuć pulsowanie pedału
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Z hamulcami przednimi tez mam problem, juz czwart nowy komplet zalozylem i znowu pomalu sie krzywia 3 ATE i 1 Textar i teraz zastanawian sie nad wymiana...

Mialem identyczne objawy, moze troche inny przedzial bo miedzy 110-130km/h

Nowe opony, 2 felgi minimalne krzywe (tylne) po wyprostowaniu zadnej poprawy. Wywazanie kol w roznych serwisach... Na nic!

Tarcze mialem oryginalne, minimalnie krzywe, glownie czuc to bylo podczas hamowania w przedziale predkosci 100-140km/h.

Dzis zalozylem nowe tarcze przod (ori) i klocki (Jurid White), docieralem niedawno uklad i przy w/w predkosciach 0 wibracji.

W naszych wozach tarcze sa dosc duze i jesli maja bicie to przenosi sie ono na uklad kierowniczy nawet jesli nie hamujemy - tak przynajmniej bylo w moim przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierz jeszcze bicie tarcz, czyli ściągasz koła i czujnikiem zegarowym mierzysz bicie tarczy obracając ją. Jeśli będzie do 0,07 to nie powinno być odczuwalne podczas jazdy. Jeśli nie pomoże to założyłbym na próbę inne koła, które na pewno są dobrze wyważone
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jednak odczuwal minimalne mrowienie na fotelu podczas jazdy 80km/h-130km/h niezalenie czy na biegu czy na luzie (skrzynia manual). W drgania wpada tez zaglowek fotela pasazera

Ostatnio bylem na stacji diagnostycznej i diagnosta zwrocil mi uwage na element nr 2.

 

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NS71-EUR-03-2006-E61-BMW-530d&diagId=26_0202

 

Zszedlem pod samochod i faktycznie guma wyglada na "zmeczona". Czy zyzucie tego elementu moze powodawac dragania podczas jazdy z w/w predkosciami? Co warto wymienic przy okazji gdy wal bedzie rozebrany (podpore walu)?

Przebieg to 256.000km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zdecydowanie łącznik elastyczny wału może być przyczyną, jeżeli podpora jest w dobrym to nie ruszałbym jeżeli masz ori, bo z zamiennikiem może być różnie, chyba, że zainwestujesz w ori to ok.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Po wielu probach i staran w końcu znalazlem problem i to tak banalny, ze aż mi wstyd. Wadą były nowe przednie opon tzw. run flaty, tylko dziwi mnie to że zmieniałem od znajomego wszystkie kola i nic nie pomoglo, dopiero po jakims czasie zmienilem cale kola od innego znajomego i byla cisza, zmienilem opony i jest kompletna cisza. Przy okazji zmienilem zaciski na wieksze od 535d i do tego wszsytkie tarcze i klocki na nowe firmy Zimmerman. Mam nadzieje, ze juz bedzie spokój. Tak czy tak dziekuje wszystkim za pomoc. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.