Skocz do zawartości

E92 335i N55 metaliczny stukot od górnej części silnika


cysmann

Rekomendowane odpowiedzi

Od niedawna jestem posiadaczem BMW E92 z silnikiem N55. Auto z 2011, oryginalny przebieg 140 tys km. Do 131 serwisowana w ASO w Niemczech. Na razie wszystko było ok, ale od wczoraj słychać metaliczny stukot od górnej części silnika. Najbardziej słychać między 1600 a 2000 obrotów :| na zimnym było ciszej, na rozgrzanym bardziej słychać. Nie zapalił się żaden check engine, auto jedzie normalnie. Rano auto odpaliłem w ciepłym garażu to na początku przez chwilę kopcił na biało.

 

Wczoraj zrobiłem autem 15km i na razie stoi. Prawdopodobnie jutro oddam auto do serwisu, ale chciałem podpytać czy ktoś z kolegów może się orientować o co chodzi?

Kończy się łańcuch rozrządu, wtryski? :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisie zdjęli filtr oleju i znaleźli złote opiłki metalu... pan z serwisu powiedział, że to prawdopodobnie opiłki z panewek (?) :mad2: i pytał czy mają rozbierać cały silnik... powiedziałem, żeby się wstrzymali.

Czyli szykować się na remont silnika, ew. szukać innego silnika :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety tą przypadłość maja te silniki jak stosuje się kiepski olej i wymienia go co 30tyś. Raczej sugerowałbym szukanie silnika jednak znaleźć jednostkę która będzie w dobrym stanie też nie jest lekko. Wały w tym silniku niestety nie nadają się do szlifu, mi do swojej udało się kupić z US wał używany w bdb stanie i założyłem nowe panewki, jednak koszt takiej operacji z remontem głowicy itd to ok 7 tyś zł. Wybór zależy do ciebie rozebrać i tak by warto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odczułem nic takiego. W ogóle od momentu zakupu do tej awarii zrobiłem niecałe 1000km :roll:

W zeszłym tygodniu, wracając do domu przez miasto, słyszałem chwilę jakieś dziwne stuki, ale nie myślałem, że to z mojego silnika. Kolejnego dnia zrobiłem ok. 10km - im silnik cieplejszy tym bardziej było słychać (w zakresie 1600-2000 obr). Nie chciałem już ryzykować i auto pojechało na lawecie do serwisu.

 

Na razie dostałem wycenę z ASO na 23tys zł, więc chyba każda inna opcja będzie lepsza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jesli nie bierzesz pod uwage zakladania sprawy w sadzie to powiem Ci co ja bym zrobil bedac na twoim miejscu a decyzje co dalej musisz sam podjac.

Zabral bym auto z ASO do prywatnego warsztatu wczesniej ustalajac ceny poszczegolnych etapow naprawy bo scenariusze moga sie zmieniac.

Demontaz miski olejowej i wszystkich panewek celem oceny stanu czopow walu i panewek oraz gladzi cylindrow -nic nie piszesz o utracie cisnienia oleju wiec czopy powinny byc Ok.

Teraz trzeba zdemontowac pompe oleju , walki rozrzadu i wyplukac uklad z zalegajacych w nim opilkow a nastepnie wrzucic nowa pompe oleju,rozrzad i poskladac reszte.

Na 100% masz do wymiany rozrzad i pompe oleju

Na 80% panewki glowne a na 50% panewki korbowe a wal trzeba widziec

Sa tylko dwie opcje takiej awarii:

Rozciagniety nadmiernie lancuch i wtedy ogniwa nie trafiaja nalezycie na zeby kola i je scieraja-ta bylo prawdopodobnie w twoim przypadku

Druga opcja to scieranie panewki oporowej ( twe kto to wymyslil powinien dostac Kare Smierci ) wal ma wtedy mozliwosc ruchu przod tyl i efekt podobny-lancuch bedzie scieral kolo zebate

Gdybys mial opilki z panewek to srebrne z kompozycji lub pomaranczowe z miedzi a zlote to kola zebate

Edytowane przez kotin44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyczerpującą informację :cool2:

 

Gadałem z gościem i jutro ma mi potwierdzić, ale raczej oddam mu auto i wezmę kasę. Na szczęście jest to osoba z mojego miasta ('znajomy znajomego'), może nie będzie chciał robić gnoju i załatwić sprawę po ludzku.

Brałem pod uwagę remont silnika, wymianę, ale to może być loteria...

 

Prawdopodobnie auto jak było w Niemczech jeździło na zasadzie 'kupić, zalać paliwo i jechać' i dopiero jak coś więcej migało z kontrolek to robili.

Teraz jestem w stanie uwierzyć, że pierwsza wymiana oleju była baaaardzo późno... (chyba, że poza ASO było robione)

 

11.01.12 - 1km - belki bagażnika, przegląd przedsprzedażowy, koła zimowe

06.02.13 - 45 544 km - klamka zewnętrzna drzwi przednich lewych

11.10.13 - 67 707 km - opony zimowe Bridgestone, zmiana opon, wyważenie kół, klocki hamulcowe tył, serwis olejowy, olej, kontrola pojazdu

31.10.13- 68 613 km - kontrola pojazdu

10.04.14 - 89 408 km - serwis olejowy, olej, mikrofiltr, kontrola pojazdu

10.07.14 - 100 446 km - klocki hamulcowe przód, uzupełnienie oleju

21.10.14 - 110 705 km - serwis olejowy, olej, kontrola pojazdu, logo BMW

02.09.15 - 117 585 km - klocki i tarcze hamulcowe tył, kontrola pojazdu

13.11.15 - 120 570 km - podstawa filtra oleju

17.05.16 - 131 634 km - serwis olejowy, olej, mikrofiltr, kontrola pojazdu, filtr powietrza, świece zapłonowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Gadałem z gościem i jutro ma mi potwierdzić, ale raczej oddam mu auto i wezmę kasę.

Jak Ci to wypali to jestes w czepku urodzony.

Na forum serii 1 kolega ma identycza sytuacje ale jak sie ostatnim razem odezwal to juz mial ekspertyze i kierowal sprawe do sadu.

Prawdopodobnie auto jak było w Niemczech jeździło na zasadzie 'kupić, zalać paliwo i jechać' i dopiero jak coś więcej migało z kontrolek to robili.

Co sie robi w warsztatach niemieckich to widzisz w ksiazce serwisowej a jak auto ma powazniejszy problem tak jak twoje to trafia do internetu z dopiskiem TYLKO NA EXPORT i nie ma gwarancji ale jest dobra cena

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.