Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Od dłuższego czasu borykam się ze znanym i lubianym tematem dotyczącym M54 czyli nadmierną konsumpcją oleju. Co 1000 km muszę robić ok. 0.5 l dolewki.

Myślałem zatem w pierwszej kolejności o wymianie odmy i węży (to jestem w stanie sam zrobić), ale to raczej nic nie da. Chciałbym również wymienić uszczelniacze zaworów oraz pierścienie tłokowe.

I tu pojawia się moje pytanie, co oprócz tego warto lub trzeba zrobić jak już głowica będzie zdjęta i mniej więcej jaki będzie koszt wymiany pierścieni i uszczelniaczy (chodzi o koszt robocizny, bo części sam ogarniam)?

Czy do M54 można włożyć pierścienie z M52, bo podobno są lepsze konstrukcyjnie (może głupie pytanie, ale nie jestem mechanikiem i podobno kto pyta nie błądzi)?

 

Podobno uszczelniacze zaworowe można wymienić bez ściągania głowicy, ale boję ruszać się rozrząd, bo nigdy tego nie robiłem, więc taka opcja odpada i wolę komuś oddać.

 

Z góry dzięki za odpowiedź.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najpierw zrob olejowy pomiar kompresji-przy takim zuzyciu oleju powinny byc ok.

Da sie przeprowadzic wymiane uszczelniaczy bez sciagania glowicy ale trzeba sie postarac o znalezienie mechanika-tylko rozrzad Cie przeraza zeby samemu to wykonac?

Opublikowano

No dobra, a orientujesz się może jaki jest tego rząd cenowy?

A coś bardziej powinno mnie przerażać?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cena to juz zalezy od warsztatu.

Nie wiem jaka jest twoja wiedza i ile potrafisz zrobic sam przy takiej naprawie...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lukne w niedziele bo slabo mi smiga necik ale najpierw zrob olejowy pomiar kompresji bo male prawdopodobienstwo zeby puszczaly a koszt nowych to spora kwota i bez sensu jest wymieniac dobre na nowe
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do tych pierscieni to popytaj ludzi co robili taki manewr.

Pan ladnie tlumaczy i skupia cie na szczelinach tzw zamkach ale ani slowa o rozszerzalnosci a to jest najwarzniejsze.

Ja nigdy czegos takiego nie testowalem...

Opublikowano
ale ani slowa o rozszerzalnosci a to jest najwarzniejsze.

Chodzi Ci o rozszerzalność temperaturową pierścieni? Z tego co kojarzę to w jednym z filmików mówił ze dwa pierścienie z m52 można zastosować w m54 a trzeci musi być z m54.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chodzi Ci o rozszerzalność temperaturową pierścieni?

Tak.

Ja nie mam takich doswiadczen-jesli chcesz sprubowac czy to sie sprawdza w praktyce musisz podjac ryzyko...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.