Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie. Posiadam bmw 316i 1993r. z gazem. Chciałbym zwiększyć osiągi bo to skromne 102km szału nie robi, niekoniecznie chodzi o v-Max tylko żeby szybciej zbierał sie przy wyprzedzaniu. Zmiana silnika raczej nie wchodzi w grę ponieważ moje 316 jest bezawaryjne i chciałbym żeby tak zostało. Chip raczej tez nie wchodzi w grę bo słyszałem że przy dużych przebiegach lepiej sobie to podarować.

Dziękuję bardzo za pomoc :wink:

Opublikowano

skoro chip i zmiana silnika odpada to pozostaje:

1. wywalenie całego środka żeby odciązyć auto

2. turbo lub kompressor XD

 

a tak na powaznie to nic z tego silnika nie zrobisz.

Albo swap na coś większego albo nic.

Opublikowano
90km różnicy to już coś tylko że nikt mi nie da gwarancji że będzie wszystko w porządku z nim a koszt takiego silnika zaczyna sie od 2tys
Opublikowano

silnik to nie wszystko

potrzeba jeszcze

wał, dyfer, wydech, hamulce

nie chcesz zatrzymywać auta które ma 200 koni hamulcami z 100 koni :(

plus do tego jak piszesz nikt nie da gwarancji ze kupisz silnik w dobrym stanie.

Opublikowano
Dyfer 4.44 lub 4.45 i odczujesz różnice. Vmax będzie ok 180 ale będzie się lepiej zbierał.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam serdecznie. Posiadam bmw 316i 1993r. z gazem. Chciałbym zwiększyć osiągi bo to skromne 102km szału nie robi, niekoniecznie chodzi o v-Max tylko żeby szybciej zbierał sie przy wyprzedzaniu. Zmiana silnika raczej nie wchodzi w grę ponieważ moje 316 jest bezawaryjne i chciałbym żeby tak zostało. Chip raczej tez nie wchodzi w grę bo słyszałem że przy dużych przebiegach lepiej sobie to podarować.

Dziękuję bardzo za pomoc :wink:

 

102 km to miała 24 lata temu jak wyjechała z fabryki, zwiększysz osiągi jak doprowadzisz silnik do stanu fabrycznego.

Chipy w silnikach benzynowych nic nie dają bo chipuje się tylko diesle, które mają rezerwę, to zwykłe naciąganie kasy na chińskie atrapy. Zobacz na profesjonalne warsztaty, które chipują silniki, w ofercie mają tylko silniki diesla.

 

Wymiana dyfra na 4.45 to głupota bo tym na trasie się nie będzie dało jechać, spalanie będzie ogromne a silnik zakatujesz. Vmax 180 to będzie dobrze jak na aktualnym dyfrze uzyskasz.

 

Jedyne opcje to dbanie o stan techniczy tego co się ma albo swap na większą pojemność. Ja robiłem swap z M43B16 na M52B20, jestem zadowolony, różnica duża ale suma kosztów też nie mała jak chce się mieć wszystko jak trzeba. Przykładowo z drobniejszych rzeczy, które się pomija: inny wąż do wspomagania (inne gwinty), linka gazu, poduszki silnika, sprężyny, osłona pasa przedniego z dolotem do alternatora, osłona wentylatora wiskotycznego, akumulator w bagażniku (da się zmieścić z przodu ale wtedy gniazdo diagnostyczne nie wejdzie tam gdzie być powinno), pewnie by się jeszcze znalazło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.