Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witm oglądam się za bmw 4 ale nie rozumiem jeden kwestii...chodzi o tryby jazdy jeden mają ich 3 a inne 4 dochodzi chyba sport+

 

Czy to tylko kwestia wgrania oprogramowania czy silnik jest zupełnie inaczej zestrojony i większą filozofia.

 

Chodzi o to czy warto przy kupnie samochodu zwracać na to uwagę ? Czy jest ta opcja z plusem coś warta?

Czy da sie wgrać to jakoś jak sie tego nie ma??:D

  • Odpowiedzi 104
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli auto ma amortyzatory, które są regulowane elektronicznie , to ten tryb jest domyślnie .

Jeśli pojazd ma zwykłe amortyzatory, to można po prostu zakodować tryb Sport+, który automatycznie wyłącza system stabilizacji

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Nie mam amortyzatorow z regulacja a mam sport +. W f20 tez był bez edc. Nic nie było kodowane.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zalezne to jest od rodzaju skrzyni biegow sportowa z lopatkami czy normalna

absolutnie nie zależy. To błędna info

Opublikowano
Mam w domu 2 szt F30 jedna wlasnie ze sportowa skrzynia i ma sport+ a druga ja jezdze i nie ma tej opcji
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam w domu 2 szt F30 jedna wlasnie ze sportowa skrzynia i ma sport+ a druga ja jezdze i nie ma tej opcji

Zakoduj i bedzie, to nie jest problem

Opublikowano
Mam w domu 2 szt F30 jedna wlasnie ze sportowa skrzynia i ma sport+ a druga ja jezdze i nie ma tej opcji

Zakoduj i bedzie, to nie jest problem

Chyba nie chodziło o to czy problemem jest to zakodować czy nie tylko czy są jakieś różnice w samochodach mających to fabrycznie a tymi bez.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
chodzi o to ze kazdy f moze mieć sport+ . czy chce właściciel tego czy nie - to już inna historia. tak samo jak i sportowa skrzynia biegów - kto nie ma, ten jedzie na aktywację
Opublikowano
miałem F30 ze zwykłą skrzynią i było sport+, także nie ma reguły chyba
Opublikowano
Czyli krótko mówiąc jeśli samochód nie ma tyej opcji.nNe ma się czym przejmować.Mozna zakodować i tyle.Swoja drogą jest to warte ? jest to jakaś mega różnica?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli krótko mówiąc jeśli samochód nie ma tyej opcji.nNe ma się czym przejmować.Mozna zakodować i tyle.Swoja drogą jest to warte ? jest to jakaś mega różnica?

 

Różnica pomiędzy sport a sport+ jest chyba tylko taka iż dezaktywuje działanie systemów wspomagających. Czyli niepotrzebne przy normalnym użytkowaniu,chyba że baczki chcesz podkręcić.

male-bmw-2.png
Opublikowano

Żeby był Sport+ musi być co najmniej jedna z opcji:

- 2VL (sportowy układ kierowniczy)

- zawieszenie adaptacyjne

- sportowa skrzynia biegów

 

Zakodować skrzynię można, ale moim zdaniem to w działaniu nie ma większej różnicy. Jest inny lewarek (IMO ładniejszy) i manetki pod kierownicą, które przydają się przy potrzebie redukcji przed wyprzedzaniem.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Nikt z was nie ma racji :)

Trzeba mieć M pakiet albo sport line

Info ze strony bmw

MODEL M SPORT. / MODEL SPORT LINE.

przełącznik właściwości jezdnych z dodatkowym trybem SPORT+

 

natomiast comfort+ pojawia się gdy w samochodzie jest EDC.

 

Sport+ to tryb sport z wyłączoną "do połowy" kontrolą trakcji, czyli coś tam zamiecie ale tak żeby mama nie krzyczała. W każdym modelu można wyłączyć kontrolę do połowy lub całkowicie przytrzymując przycisk kontroli przez 2-3s.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
To by się zgadzało, F20 miałem sportline, stąd Sport+ ;)
Opublikowano
U mnie za to w 328i F30 , po wyłączeniu DSC całkiem , samochód wraca do trybu jazdy comfort ( wolniejsza reakcja na gaz) da się zakodować żeby pozostał w Sport + ?
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Niestety w każdej tak jest i jeszcze nie widziałem żeby ktoś to przekodował.
Opublikowano
Niestety w każdej tak jest i jeszcze nie widziałem żeby ktoś to przekodował.

Chyba jednak nie w każdej. Dsc off z trybu comfort można wyłączyć jak i z posiomu sport+ i wtedy masz off z wszystkim ustawionym na sport

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Nie. Po wyłączeniu wszystkiego kierownica i pedal gazu wracają do domyślnych ustawień. W każdej serii F jaka jeździłem a kilkanaście tego było.
Opublikowano
Nie. Po wyłączeniu wszystkiego kierownica i pedal gazu wracają do domyślnych ustawień. W każdej serii F jaka jeździłem a kilkanaście tego było.

Czyli wiesz lepiej jak jest w moich dwóch autach. :) Zostaje w trybie sport przy dac off jak robisz to z poziomu sport lub sport plus i masz to na iDrive wyświetlone. I jest tak zarówno w X3 35i jak i 435i. Oba z mpakietem, zf i aktywnym zawieszeniem.

Opublikowano
Nie. Po wyłączeniu wszystkiego kierownica i pedal gazu wracają do domyślnych ustawień. W każdej serii F jaka jeździłem a kilkanaście tego było.

Czyli wiesz lepiej jak jest w moich dwóch autach. :) Zostaje w trybie sport przy dac off jak robisz to z poziomu sport lub sport plus i masz to na iDrive wyświetlone. I jest tak zarówno w X3 35i jak i 435i. Oba z mpakietem, zf i aktywnym zawieszeniem.

A teraz przytrzymaj DSC OFF przez 4 sek. i zobacz co się stanie ;) Widać nigdy nie wyłączyłeś kontroli trakcji całkowicie...

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Fajnie że się sugerujesz animacją na ekranie. Poniżej filmik ode mnie, gdzie wyłączam DSC z poziomu Comfort - animacja jest identyczna jak u Ciebie :)

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.