Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie mogę nigdzie znależć: F48 2.0i sDrive - jaki olej i ile na wymianę w silniku?
  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przede wszystkim olej o lepkości 5w30, spełniający normę LL-04.

 

Ja Ci polecam Shell Helix Ultra, który uważam za doskonały olej, a jeździłem na wielu olejach (z Motulem i Millersem włącznie).

Trzeba tylko uważać na podróbki (bo Shell jest niestety często podrabiany, tak samo jak Mobil1) i kupować z zaufanych źródeł.

 

Do silnika B48 (2.0i) wchodzi według różnych źródeł podobno pomiędzy 4.9 a 5,2 litra.

Piszę "podobno", bo jeszcze nie wymieniałem - moje auto się dopiero produkuje :mrgreen:

Myślę, że śmiało możesz kupić opakowanie 5l (pomiędzy mix a max z reguły jest ok. 1 litra, więc najwyżej będziesz miał tuż poniżej max; potam zawsze można dolać).

 

P.S.

I nie daj się skusić reklamom na oleje 0w40.

Opublikowano
Dzięki pe.te. :lol: właśnie żona zrobiła 10 000, chociaż komp pokazuje jeszcze 16k to i tak zmieniam. :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To daj znać ile oleju Ci weszło :)

 

Bardzo dobrze robisz z 2x częstszymi wymianami.

Ja też pomimo tego, że mam Service Inclusive (gdzie wymiany przypadają co ok. 30.000 km*) i gwarancję, to i tak w połowie tego dystansu wymieniam poza ASO.

Kupuję tylko oryginalny filtr oleju, żeby panowie z ASO później przy wymianie nie zachodzili w głowę "o co kaman" :mrgreen:

Choć tak naprawdę "oryginalny" filtr to i tak w większości modeli BMW jest Mann (rzadziej Mahle), no ale ma dodatkowo nadruk BMW.

 

*)

U mnie te "30.000 km" z reguły wychodzi jakieś 20.000-22.000 km, bo nie lubię pająków w wydechu :wink:

Ale żona w swoim bolidzie wykręciła kiedyś... 34.000 km :shock: (oczywiście w połowie tego dystansu miała dodatkową wymianę, poza ASO)

Opublikowano
Filter Mann z nadrukiem BMW i "wejszło" 4,8 ltr oleju jakości LL04, 5W30 - wskażnik pokazuje max. Dzięki Pe.te :cool2:
  • 1 rok później...
Opublikowano
Najlepiej stosować pełny syntetyk 5W30 (PAO) nie mylić z 5W30 (HC) nazywane w Polsce bo tak prawo dopuszcza FULL SYNTETIC + filtr oleju MANN + filtr powietrza/ u nas mimo iż mamy nakaz wymiany co 30 000km / wszystkie auta firmowe wymieniane oleje co 15 000km / jedynie w TIR-ach nakaz wymiany jest co 100 000km to wymieniamy co 60 000km.
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może przy okazji warto wspomnieć, że w obudowie filtra oleju znajduje się dodatkowy korek (oprócz tego w misce) do spuszczenia resztek oleju z obudowy filtra przed wymianą wkładu.

Chodzi o to, że obudowa filtra oleju znajduje się pod silnikiem. Rozkręcając obudowę, aby dostać się do wkładu, gwarantujemy sobie zalanie olejem „po łokcie” (wylewającym się pod wpływem grawitacji z samej obudowy oraz z kanałów olejowych).


BMW rozwiązało to w ten sposób, że na spodzie obudowy filtra oleju (na tej części obudowy, którą się odkręca aby uzyskać dostęp do wkładu) przewidziało miejsce na korek. W fabrycznie nowym aucie zamiast korka jest zaślepka sklejona z obudową i przy pierwszej wymianie trzeba ją zerwać. Przez powstały otwór wyleje się całość oleju z obudowy/przewodów i wtedy można bez obaw rozkręcić obudowę aby wymienić wkład.

Natomiast w oryginalnym zestawie filtra oleju w komplecie znajduje się korek, który wkręca się w miejsce po zerwanej zaślepce.


Wspomniana zaślepka - to ten mniejszy sześciokąt, wewnątrz większego.


image24.jpg

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Jaki olej polecacie

Bmw f48 2.8i xdrive

50tys przebiegu ?

Chodzi mi o lepkośc jakość , jakiej firmy najlepszy będzie olej i ile wchodzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano

Dziękuję za info

A macie jakiś sprawdzony sklep internetowy z olejami które są napewno oryginalne ?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam to znowu ja

Pomóżcie mi w wyborze oleju bo się nigdy nie zdecyduje

PMO 5w30 C3 czy

shell helix ultra 5w30

Albo BMW TwinPower Turbo 5W30 Longlife-04

Które ma więcej PAO w składzie bo nigdzie to nie pisze i który wy polecacie nie chodzi o pieniądze tylko o jakość

Dzięki za pomoc

Opublikowano

Nie wiem co w tym dziwnego.

Hhaha widzę że jesteś najmądrzejszy. POZDRO

Pytam ponieważ nw czy auto było płukane

A wiem jak jest z nowymi silnikami

Opiłki są w oleju

Co w tym dziwnego że wolę się zapytać?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Twoje auto ma 50.000km, wiec jeśli były jakieś opiłki to zostały usunięte z olejem przy poprzednich wymianach.

Odpuść sobie płukanie, wlej dobry olej (polecane masz w tym wątku), użyj dobrego filtra (Mann, Knecht, etc.) i ciesz się jazdą. Aby cieszyć się dłużej polecam dodatkową wymianę oleju (z filtrem) w połowie interwału wskazywanego przez komputer.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jaki olej wiem, ale mam inne pytanie. Czy spotkaliście się w ASO z odmową wymiany oleju na własny olej (BMW Twin Power Turbo (butelki 1l), bo naruszy to warunki gwarancji. Wymiana nie jest w ramach pakietu BSI, tylko mój "kaprys". Wczoraj rozmawiałem z doradcą i powiedział OK, ale olej ma być oryginalny BMW, dzisiaj absolutnie nie, bo nie weźmiemy odpowiedzialności za usługę. W paru wątkach poczytałem i co leje ASO to wie tylko ASO.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Cześć!


Mam 18i. Chcę zmienić olej po 15.000 km, mimo, że komp nie sugeruje tego. Chcę zrobić to w serwisie.

W instrukcji mam olej BMW Longlife-04.

Niby ma wejść 4,25 litra.


Czy ten zakup będzie dobry? Źródło sprawdzone?

https://www.kolegaberlin.pl/product-pol-5552-5x-BMW-TwinPower-Turbo-5W30-Longlife-04.html


Gdzie dostanę oryginalny filtr oleju z nadrukiem BMW? Jakoś nie mogę znaleźć w necie...

Wiem, że ma być BMW OEM 11 42 8 593 186.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kupowałem kilkukrotnie oleje we wskazanym miejscu - jest OK.


Co do filtra, wpisz w Google BMW + podany nr filtra, na pierwszym miejscu będziesz miał jeden ze sklepów oferujących części BMW OEM (tak naprawdę jest to ASO sprzedające w sieci części z rabatem).

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam małe pytanko

Czym różni się olej o specyfikacji bmw ll-01 A bmw ll-04

Ponieważ ostatnio rozmawiałem z gościem z serwisu bmw

I zalecił że do mojego silnika lepiej wlać olej o specyfikacji ll-01 A nie ll-04


Silnik benzynowy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

LL-04 to nowsza norma.

Co istotne jest kompatybilna w dół (tzn. oleje LL-04 można stosować w silnikach wymagających LL-01).


Generalnie główna zmiana w nowej normie LL-04 dotyczy niższej zawartości popiołów, co powinno przełożyć się na większą trwałość układów wydechowych wyposażonych w reaktory katalityczne i filtry cząstek stałych.

Ponadto BMW twierdzi, że stosując oleje LL-04 uzyskujemy mniejszą skłonność do tworzenia się osadów, większą czystość elementów silnika i mniejsze jego zużycie (w stosunku do olejów LL-01).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.