Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Pod tylna kanapa mam dwa dekle.. po lewej i prawej stronie. Odkrecilem obydwa i widze jakby dwie pompy paliwa..... W zwiazku z tym pytanie....Czy 325 ma dwie pompy paliwa??? Do jednej wchodza dwie wtyczki ( 4 kable ) do drugiej jedna ( 2 kable ).. ?
Opublikowano
Podejrzewam że masz podobnie jak w e30, za fotelem kierowcy - czujnik poziomu paliwa, a za fotelem pasażera pompa paliwa.

http://img291.imageshack.us/img291/9725/3500ga.jpg

Pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Podejrzewam że masz podobnie jak w e30, za fotelem kierowcy - czujnik poziomu paliwa, a za fotelem pasażera pompa paliwa.

 

Dokładnie, tutaj to widać na rysunku:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BF31&mospid=47430&btnr=16_0317&hg=16&fg=15

 

Reserved jak już ożywisz swoją bawarke to nie zapomnij napisać co było przyczyną awarii.

BMW to samochody, reszta to tylko nieudane próby...
Opublikowano
Podejrzewam że masz podobnie jak w e30, za fotelem kierowcy - czujnik poziomu paliwa, a za fotelem pasażera pompa paliwa.

 

Hmmm.... u mnie w E30 zarówno pompa jak i czujnik (pływak) są za fotelem pasażera. Za kierowcy też jest jakaś klapka ale nie miałem potrzeby jej otwierać. Ktoś wie co tam się znajduje?

Every weapon needs a master.
Opublikowano
Hmmm.... u mnie w E30 zarówno pompa jak i czujnik (pływak) są za fotelem pasażera. Za kierowcy też jest jakaś klapka ale nie miałem potrzeby jej otwierać. Ktoś wie co tam się znajduje?
Za fotelem kierowcy pod tą klapką masz właśnie czujnik poziomu paliwa, który odpowiada za działanie "wskazówki", a pływak przy pompie zapala "pijaka" czyli kontrolkę rezerwy, jakoś tak to powinno wyglądać :think:.

Jeżeli się mylę, to proszę mnie poprawić :wink: .

http://img291.imageshack.us/img291/9725/3500ga.jpg

Pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

Cuba ,mylisz się :mrgreen:

Wymieniałem ten pływak przy pompie już dlatego jestem na 100% pewien ,że odpowiada zarówno za rezerwę jak i za wskazania poziomu paliwa. Wystarczy go wyjąć, ruszyć ,to i wskazówka wesoło lata i rezerwa się zapala.

 

No i nadal nie wiem co pod tą drugą klapką jest...

Every weapon needs a master.
Opublikowano
W starszycch modelach E30 za fotelem pasażera mieści się pływak, a później z powodów koniecznych był on razem z pompą paliwa. W modelach z końcówki produkcji za siedzeniem kierowcy występowały już ddodatkowe pływaki i tak pozostało to już montowane w modelach E36 i późniejszych, gdzie baki mieszczą się pod tylnim siedzeniem w postaci dwóch komór.
Opublikowano

Moje autko jest z grudnia 90 - czyli raczej końcowe wypusty coupe.

 

Jesteście więc pewni, że tam też jest jakiś pływak?

Jak pisałem , padł mi ten przy pompie i paliwowskaz przestał działać. Wymieniłem i jest gut. Czy gdyby był dodatkowy taka sytuacja by miała miejsce?

 

Prowokujecie mnie normalnie do rozkręcania tej tajemniczej klapki :mrgreen:

Every weapon needs a master.
Opublikowano

Modele E30 mają dwa typy baków.

Pierwszy typ jest opracowany na zasadzie uzupełnienia drugiej połówki poprzez mały przelew znajdujący pomiędzy nimi w dolnej części. Jest to mała rurka w kształcie litery S przykręcana pomiędzy bakami tuż pod wałem napędowym.

Drugi typ jest to już zastosowanie nowsze gdzie uzupełnienie drugiej połówki znajduje się nie na zewnątrz lecz wewnątrz baku. Są one połączone tylko górą i w tych wersjach z powodów czysto koniecznych muszą się znajdować dwa pływaki aby przedstawić faktyczną ilość paliwa w obu połówkach.

Dodać tylko mogę, że bez większego rozbierania ustalić można jaki typ baku się posiada. Po prostu pierwszy typ to dwa baki o takiej samej głębokości i widać rurkę pomiędzy nimi, a drugi typ baku to lewa połówka czyli za kierowcą jest płytsza i owej rurki pomiędzy połówkami nie ma.

Opublikowano

Chwila Robert bo czegoś nie rozumiem :mrgreen:

Mam nowszy bak ,cały bez jakiejś tam rurki a czujnik raczej jeden - po odłączeniu licznik nie działał.

 

Spojrzałem na bak takiej daty jak moje auto

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AF51&mospid=47254&btnr=16_0043&hg=16&fg=05

 

i na nim nie ma tej klapki od kierowcy :? a u mnie jest.

 

Czyżbym miał jakiś inny bak wsadzony?

 

Mam nadzieję, że nie jestem upierdliwy ale trochę mnie to zaintrygowało :wink:

Every weapon needs a master.
Opublikowano

Dla powiększenia Twojej wiedzy dodam, że po odłączeniu pływaka z połówce za pasażerem wskazówka opadnie, gdyż oba pływaki jeżeli są, są połączone szeregowo a nie równolegle. Zanik sygnału jednego z nich robi przerwe w obwodzie i wskazówka musi opaśc.

To zastosowanie było także w późniejszych modelach, ale już wskazy z tych czujników są oddzielne i komputer zajmuje się przeliczaniem ilości paliwa w baku.

Opublikowano
Czy 325 ma dwie pompy paliwa???
Nawet M3 ma jedną, chociaż robią modyfikacje na 2 pompy.

Schemat baku w E36:

http://img.photobucket.com/albums/v283/Wiesmin/BMW/e20fc723.png

http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.