Skocz do zawartości

E60 525i 192km jakie amortyzatory


pietrov

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od dwóch dni jest posiadaczem E60 525i 192km kolor szary :-) dopiero zacząłem przygodę i jest to moje pierwsze bmw ;-) przejdę do rzeczy. Dziś pojechałem na przegląd i okazało się że amortyzatory przód i tył są do wymiany, reszta podwozia ok. Chciałabym zapytać czy w grę wchodzą tylko oryginały czy są też jakieś dobre zamienniki? I czy przy wymianie amortyzatorow zaleca się wymianę jeszcze czegoś? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Co do amortyzatorów to zależy jaką masz wersję zawieszenia... zwykłą czy sportową. Jeżeli masz zwykłą wersję zawieszenia to bedzie Cię to kosztowało najmniej bo z reguły amortyzatory są tańsze od wersji M-Pakiet. Ja osobiscie przy wymianie wymienilbym dodatkowo z poduszkami amorków jeżeli są mocno zużyte bo odboje i osłony to zawsze wymienia sie, przynajmniej ja tak robię.

Tu masz przykładowy zestaw zwykłych amortyzatorów. Oryginał też jest Sachs.

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6117438055

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś pojechałem na przegląd i okazało się że amortyzatory przód i tył są do wymiany, reszta podwozia ok.

 

Stwierdzone po wyniku procentowym na maszynie czy amory widocznie zużyte (wycieki etc) ? Bo jeśli po tym pierwszym a auto prowadzi się dobrze i nie pływa to nic bym nie ruszał. Te przeglądy amorów na stacji są o kant tyłka rozbić. Przejedz się po progach zwalniających, auto przy zjeżdzaniu z progu powinno zabujać raz i stanąć sztywno. A gdy buja jak głupie to wymieniaj.

 

do sportowej zawiechy polecam bilstein b8 ze swojej strony.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi i za link do zestawu. :)

Zawieszenie mam zwykłe.

Procentowo wyszło przód 24% 25% a tył 21% 21%. Co do odczuć to według mnie jeździ chyba dobrze. Na progach zwalniających dobije raz, wraca do "normy" i nic nie buja. Nie wiem czy mogło mieć to wpływ na wynik badania ale auto stało na zimówkach(225x45x17) podczas kontroli. Mój mechanik mówił żeby się nie spieszyć z wymianą bo musi sam ocenić stan amortyzatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie nie wymieniaj amorków na podstawie tych głupich badań na stacji diagnostycznej. U mnie na jednej stacji z przodu było 30% a z tyłu 10% a na innej stacji, w budynku obok, z przodu 80% a z tyłu 75%, więc te badania są zupełnie bez sensu. Amortyzatory wymieniałbym w przypadku widocznego uszkodzenia, wycieku, niepokojących dźwięków, problemów z prowadzeniem lub gdy wiadomo że mają jakiś duży przebieg.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I słusznie zrobisz :cool2:

Kwota to żadna, bo ok 20 zł :norty:

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Pojeździsz to się dowiesz.

Za 3 miesiące zdaj relację z wymiany.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie żartuj sobie :wink:

 

Mimo wszystko mam z tą firmą kiepskie doświadczenia.

W 1997 roku kupiłem amortyzatory tej firmy do Opla Kadeta. Wytrzymały mi ok 1,5 roku.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w E60 ale w E90 Kayaba się trochę trudniej montuje bo nie mają dobrego miejsca na klucz do kontrowania w dolnej części, a w górnej wymagają specyficznego, jakiegoś poręcznego klucza francuskiego żeby skontrować. W sachsie u dołu kontruje się zwykłym płaskim a na górze nasadką sześciokątną.

 

Z amorkami wypada wymienić wszystkie poduszki i mocowania bo inaczej może się okazać że niedługo amorki zaczną mocno skrzypieć na nierównościach a w najgorszym wypadku jak któreś z mocowań się już rozleci, amorki przedwcześnie padną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawka, nie będę się wypowiadał żeby nie wprowadzać w błąd, bo widzę że w E60 amorek wygląda zupełnie inaczej i jest w jednej kolumnie niż ze sprężyną więc sposób montażu jest zupełnie inny i już trudniejszy niż w E90.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.