Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od dwóch dni jest posiadaczem E60 525i 192km kolor szary :-) dopiero zacząłem przygodę i jest to moje pierwsze bmw ;-) przejdę do rzeczy. Dziś pojechałem na przegląd i okazało się że amortyzatory przód i tył są do wymiany, reszta podwozia ok. Chciałabym zapytać czy w grę wchodzą tylko oryginały czy są też jakieś dobre zamienniki? I czy przy wymianie amortyzatorow zaleca się wymianę jeszcze czegoś? :-)

Opublikowano

Cześć. Co do amortyzatorów to zależy jaką masz wersję zawieszenia... zwykłą czy sportową. Jeżeli masz zwykłą wersję zawieszenia to bedzie Cię to kosztowało najmniej bo z reguły amortyzatory są tańsze od wersji M-Pakiet. Ja osobiscie przy wymianie wymienilbym dodatkowo z poduszkami amorków jeżeli są mocno zużyte bo odboje i osłony to zawsze wymienia sie, przynajmniej ja tak robię.

Tu masz przykładowy zestaw zwykłych amortyzatorów. Oryginał też jest Sachs.

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6117438055

Opublikowano
Dziś pojechałem na przegląd i okazało się że amortyzatory przód i tył są do wymiany, reszta podwozia ok.

 

Stwierdzone po wyniku procentowym na maszynie czy amory widocznie zużyte (wycieki etc) ? Bo jeśli po tym pierwszym a auto prowadzi się dobrze i nie pływa to nic bym nie ruszał. Te przeglądy amorów na stacji są o kant tyłka rozbić. Przejedz się po progach zwalniających, auto przy zjeżdzaniu z progu powinno zabujać raz i stanąć sztywno. A gdy buja jak głupie to wymieniaj.

 

do sportowej zawiechy polecam bilstein b8 ze swojej strony.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi i za link do zestawu. :)

Zawieszenie mam zwykłe.

Procentowo wyszło przód 24% 25% a tył 21% 21%. Co do odczuć to według mnie jeździ chyba dobrze. Na progach zwalniających dobije raz, wraca do "normy" i nic nie buja. Nie wiem czy mogło mieć to wpływ na wynik badania ale auto stało na zimówkach(225x45x17) podczas kontroli. Mój mechanik mówił żeby się nie spieszyć z wymianą bo musi sam ocenić stan amortyzatorów.

Opublikowano
Absolutnie nie wymieniaj amorków na podstawie tych głupich badań na stacji diagnostycznej. U mnie na jednej stacji z przodu było 30% a z tyłu 10% a na innej stacji, w budynku obok, z przodu 80% a z tyłu 75%, więc te badania są zupełnie bez sensu. Amortyzatory wymieniałbym w przypadku widocznego uszkodzenia, wycieku, niepokojących dźwięków, problemów z prowadzeniem lub gdy wiadomo że mają jakiś duży przebieg.
Opublikowano
Dzięki za odpowiedźi, podjadę jeszcze kontrolnie na inną stację diagnostyczną sprawdzić amortyzatory ☺
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Nie żartuj sobie :wink:

 

Mimo wszystko mam z tą firmą kiepskie doświadczenia.

W 1997 roku kupiłem amortyzatory tej firmy do Opla Kadeta. Wytrzymały mi ok 1,5 roku.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano

Nie wiem jak w E60 ale w E90 Kayaba się trochę trudniej montuje bo nie mają dobrego miejsca na klucz do kontrowania w dolnej części, a w górnej wymagają specyficznego, jakiegoś poręcznego klucza francuskiego żeby skontrować. W sachsie u dołu kontruje się zwykłym płaskim a na górze nasadką sześciokątną.

 

Z amorkami wypada wymienić wszystkie poduszki i mocowania bo inaczej może się okazać że niedługo amorki zaczną mocno skrzypieć na nierównościach a w najgorszym wypadku jak któreś z mocowań się już rozleci, amorki przedwcześnie padną.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.