Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam , mam problem ze swoją e36 2,8 vanos. silnik strasznie "klepie" na ciepłym, zaraz po odpaleniu samochodu z rana przez ok 2 sekundy, słychać jakby hydro popychacze, po czy silnik się wycisza, aż do momentu nagrzania , na ciepłym silnik pracuje jak słynny 2,5 tdi z zatartymi wałkami rozrządu . samochód normalnie ma moc na ciepłym i zimnym silniku, mierzyłem kompresje na ciepłym silniku i tak :

-ostatni cylinder od ściany grodziowej 12b

-5 cylinder 12b

-4 cylinder 12,5b

-3 cylinder 11b

-2 cylinder 10b

-i pierwszy niecałe 10

następnie dolałem co cylindra troszkę oleju i ciśnienie na 1,2,3 cylindrze podniosło się do 12,5 b

niestety nie miałem możliwości zrobić pomiaru na zimnym silniku

 

zaraz po zakupie ok pół roku temu zrobiłem płukankę Liqui Moly i zalałem olejem motul 5w30 już wtedy było słychać klepanie ale nie aż tak jak teraz, po 10tys km znowu zrobiłem płukankę i zalałem motul 5w30 i po tej wymianie hałas się nasilił.

 

co może być przyczyną takiej pracy ? wałek rozrządu ? szklanki? vanos ? pompa oleju-jak ją sprawdzić ? a może pierścienie ? spadek kompresji na tych 3 cylindrach to wina zaworów czy dołu silnika ?

proszę o pomoc

link do filmików z pracą silnika :

-zimny

-ciepły

Opublikowano

Klepie jak cholera. Na moje ucho to szklanki tak tłuką. A skoro mówisz, że zrobiłeś próbę olejową i podniosło ciśnienie to pierścienie też puszczają.

Tu olejem nic nie naprawisz. Trzeba rozebrać i wymienić popychacze i przy okazji rzucić okiem na pierścienie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.