Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie zerknijcie proszę na filmik. Nagrane na wolnych, podczas powolnego przyspieszania jest taki sam efekt, jak depnę to nie wiem bo kończy mi się skala i nie widać, wartości podane w cyfrach już tak nie latają. Nie wiem teraz czy to problem INPY, bo ISTA tak nie "rozrzuca", czy może INPA jest szybsza dlatego to widać. Od czasu do czasu mam efekt czkawki, tak jakby sterowanie turbiną falowało, ale błędów nie ma a live pokazuje że coś jest nie tak z przepływką. Co o tym sądzicie?

Opublikowano
Witam mam taki sam problem z przeplywką od jakiegoś czasu , tylko u mnie az tak mocno ta wartość nie skacze . W e46 to to te parametry staly w miejscu nie bylo takich skoków
Opublikowano
No w e39 takich dziwactw też nie było, dlatego nie jestem pewien czy to inpa kłamie czy ista nie nadąża.
Opublikowano
Mam to samo w swojej bmw 525d manual przy delikatnym przyspieszaniu czuc poczarpywania zwlaszcza na 2 biegu. Lecz gdy odepne podcisnienie wezyk od egr wszystko ustaje i jest ok. Egr wyczyszczony
Opublikowano

Powiem Cie co jest przyczyna. Do niedawna mialem to samo. Pytalem na forum i wstawialem filmiki ale nikt nie pomogl.

Myslalem ze przeplywomierz ale winowajca okazal sie przetwornik cisnienia sterujacy zaworem egr. Zmienilem na nowy razem z wezykami i od tej pory wszystko jest ok.

Jak obejrzysz jak pracuje ci zawor egr teraz to bedzie bez przerwy otwieral sie i zamykal z czestotliwoscia podobna do tej ktora widzisz na skaczacym wykresie. Przez to wlasnie tak skacze ilosc mierzonego powietrza.

Opublikowano
Dzięki kolego za wskazówkę! Dziś raczej nie dam rady tego zbadać ale jutro jak najbardziej. Odezwę się jak już się coś wyjaśni.
Opublikowano

Podepnę się pod temat bo widzę że ktoś usunął mojego posta...

 

BMW e61 525d z 2005 r 163KM manual

W niedziele na trasie taki problem wystąpił:

1b7a917646e2a.jpg

 

Powrót / komputer/ błędy:

12 DME/DDE OKAY 8 Error stored

4212 24 Glow plug,cylinder 1

41AB 02 Charge-air pressure sensor

4332 04 Rail-pressure control valve,activation

3F31 A2 Rail-pressure sensor,signal

3F40 11 Rail pressure sensor, offset test

3FF1 B2 Air-mass flow sensor

4530 11 Charge-air pressure control

4298 18 Oxygen sensor

 

Po wykasowaniu (kontrolka zniknęła) i zrobieniu 100 km drogi (powroty z długiego weekendu = korki) zostały:

12 DME/DDE OKAY 3 Error stored

4530 31 Charge-air pressure control

3FF1 92 Air-mass flow sensor

4298 18 Oxygen sensor

 

Brak mocy właściwie w pełnym zakresie obrotów... no może powyżej 3000 coś czuć. na 6 biegu pedał w podłogę i reakcja żadna - żółwia ...

 

Ktoś pomorze? Czy to przepływomierz/ dpf/ elektrozawór ? czy coś innego?

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Opublikowano
Ja się moim po pracy nie mam jak zająć, bo mamy ponad 30 stopniowy upał i silnik nie chce stygnąć. Co do postu wyżej, bez live daty ciężko coś powiedzieć. Opcje są trzy: przepływka, czujnik ciśnienia w kolektorze, sonda.
Opublikowano

Znalazłem problem.

Jakieś 3 miesiące temu mechanik wymieniał uszczelkę nr 2 (Zamówiłem na aledrogo niby oryginał).

686x484

Coś marudził że nie taka i coś przycinać musiał...

Numer części: 11617801222

Część zastępuje: 11617789049

Wtedy było ok. Z czasem coraz mniej mocy...

W sobotę brak mocy i znowu ikonka check engine... jadę do mechanika... nie ma czasu ... wracam zaglądam pod maskę... a tam wywalony kawał uszczelki na całym obwodzie ... śruby poluzowane...

rura prawie luzem lata... wracam do mechanika... Ten twierdzi że kupa roboty i dziś nie da rady i że zła uszczelka była od początku bo nie chciała wejść i musieli przycinać. Całe szczęście że starą kazałem mu zachować. więc maiłem ją w garażu.

wracam. biorę się za robotę sam... w miedzy czasie do sklepu po trox 45 do odkręcenia rurki/drążka usztywniającego, filmy z yt też pomogły. wymiana nie była łatwa ale po zrzuceniu filtra powietrza jakoś dałem rade naciągnąć rurę i podmienić uszczelkę na starą. przykręcanie z powrotem to była męka... ale dało radę. (trzeba mieć długą cienką przedłużkę).

Kasowanie błędów i już ok.

 

Na tygodniu podjadę do serwisu bmw po oryginał uszczelki...

 

Tylko został mi teraz błąd świecy

4212 Glow plug,cylinder 1

 

Świece wymieniane w styczniu razem ze sterownikiem (świece beru, sterownik bosch)

Co to może być?

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Opublikowano

Ja wymieniłem sterowanie podciśnieniem EGR (zawór PIERBURG), ale niestety poprawy nie ma. W wolnej chwili spróbuję wyczyścić przepływomierz jak to nie pomoże, pójdzie do wymiany.

@roiter gdzieś na tym forum był temat o błędzie pomimo nowego kompletu świec i sterownika. Chodziło o jakiś kabelek zasilanie lub masa sterownika, gdzieś się przetarło ale szczegółów nie pamiętam.

Opublikowano

Szukam ale ciężko coś znaleźć... jak trafisz wrzuć linka. Z góry dzięki.

Mam już plan na urlop sierpniowy - czyszczenie intercoolera ...

https://bmw5e61.blogspot.com/2017/06/bmw-x5-e70-intercooler-cleaning.html

https://bmw5e61.blogspot.com/2017/01/jak-wymienic-chodnice-w-bmw-5-e60.html

i podmiana świecy. zobaczę co będzie.

Pora chyba samemu się zająć autem bo wszystkie te mechaniki to ... szkoda czasu.

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Niestety czyszczenie i adaptacje nie pomagają z wymianą się wstrzymałem ponieważ problem jest bardziej złożony.

Podpiąłem vacuometr do obwodu sterowania EGR i okazuje się, że coś jest nie w porządku. Bez różnicy w temperaturze silnika objaw jest taki, że zawór daje podciśnienie -0,7 bar przez jakieś 20-30 sekund po odpaleniu, potem podciśnienie znika. Nie pojawia się na wolnych obrotach, podczas przygazówek (schodzenia z obrotów) jak i pod obciążeniem w czasie jazdy - totalna cisza. Drugi zawór, który podejrzewałem o uszkodzenie funkcjonuje identycznie. Zastanawiam się dlaczego ECU odcina podciśnienie na EGR i jakoś pomysłów mi brak. Błędów nie ma żadnych - objaw przejściowy to niechętnie redukująca ASG (zrzuca dopiero na Kickdown'nie) co daje dość odczuwalnego muła. Wartości przepływomierza skaczą ciut mniej niż na początku, wartości EGR też pływają (pomimo braku podciśnienia), nieszczelności w dolocie nie ma. Ciśnienie zwrotne z DPF na wolnych max 14 mbar inne parametry w normie.

Jakieś pomysły Panowie!?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.