Skocz do zawartości

328i coupe-czasem potelepuje silnikiem


Brando

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,jak w temacie.Rzecz tyczy się wolnych obrotów.

Mam tylko wrażenie,że na zimnym silniku jest spokój.Dodam,że wymieniłem wszystkie płyny paski,filtry,cewki,przewody,świece,przemywany był przepływomierz,silniczek krokowy również, a także 5 razy byłem na komputerowej diagnostyce,która mówi,że jest wszystko ok...

Objaw jest zbliżony do gubienia cylindrów,wtedy poszarpuje,potelepuje.Zaznaczam,że nie ma problemu z wchodzeniem na obroty,wchodzi szybko,nic nie dzwoni,nie stuka,b.dobrze się spina,jest cisza.Nie bierze oleju,nic z tych rzeczy.Tylko te wolne obroty..nie zawsze ale z coraz większą częstotliwością.Mnie jak i mechanikom brakuje już pomysłów,wszyscy rozkładają ręce.

Proszę o pomoc ludzi,którzy mieli taki objaw,bądź wiedzą o co chodzi bez wymyślania cudów na kiju.

Szukałem na forum podobnych tematów i nawet do niektórych wskazówek zastosowałem się ale poza przeciągiem w portfelu nie zmieniło się nic na długo.U mnie to trochę inne objawy.

Może sondy?Może to sprzęgło?Pare razy je przypaliłem ruszając,już nie wiem.

Dzięki z góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wskazówkę,sprawdzę to,choć póki co nie orientuję się jak to zrobić.Poczytam na forum może.

Jeśli chodzi o komputer,to dwa razy byłem na ul.Długiej 5 i pare razy w BRJ na Al.Warszawskiej 150 (chyba ten numer).Pozdrawiam i dam znać jak sprawdzę ten potencjometr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interesuje mnie jeszcze jedna rzecz,otóż:

Czy ten potencjometr ma być wyregulowany,czy wymieniony?

Wczoraj miałem go w rękach,wygląda ładnie ale to może nic nie oznaczać oczywiście.

Czytałem też o regulacji samej przepustnicy i nie wiem czy mam ją też regulować czy zostawić w spokoju i kupić po prostu nowy potencjometr i basta.Jeżeli nowy,to gdzie najlepiej?(Jestem z Lublina)Czy montaż tej części nie wymaga w następstwie podpięcia autka pod komputer i ponownej regulacji?

Proszę o odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem jeszcze jedną dziwną rzecz,otóż wszystko wraca do normy po włączeniu klimy.Silnik się uspokaja,obroty stoją jak drut a o "gubieniu cylindrów" nie ma mowy.O co tu chodzi?Proszę was o pomoc.

Potencjometr przepustnicy odbieram w poniedziałek ale czy to na pewno to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój warsztat już nie istniej, a czy jeszcze kiedykolwiek istnieć będzie tego nie wiem. Na dzień dzisiejszy nie mam zamiaru powracać do kraju, gdyż nic mnie tam nieprzyciąga - z wyjątkiem klubu.

Brak możliwości rozwijania się i spadające ceny za usługę nie pozwalają na utrzymanie interesu. Ja sam przyznam szczerze za mało rozwijałem swoją wiedzę o BMW, gdyż za mało nowych modeli jeździ do podrzędnych warsztatów. Tu mi tego nie brakuje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem post o tym potencjometrze,fachowy materiał.

Mnie jednak ciekawi w dalszym ciągu,czy ktoś z was ma pojęcie dlaczego przy włączeniu klimy robi się wszystko ok?Czyżby w momencie jej włączania wzbogacała się mieszanka paliwa i stąd powrót do normy?Wychodzi na to,że może mam zbyt ubogą przy braku obciążenia silnika?Czy między innymi za to odpowiedzialny może być ten potencjometr?A może to co innego?

Proszę o odpowiedź ludzi kompetentnych.

Z góry dziękuje.

 

P.S.

Oczywiście dam znać po wymianie tej drogiej pierdółki,spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy okaże się że czujnik położenie jest dobry, sprawdź wężyka podcisnieniowego z kolektora ssącego do regulatora cisnienia paliwa na listwie.

Masz 2,8 i nieraz trudna w sprawdzeniu jest membrama z odstojnikiem olejowym pod kolektorem ssącym.

W swoich dążeniach do ustalenia przyczyny w miarę dobrze myślisz że coś jest nie tak z dawką paliwa i przy większym obciążeniu problem się uspokaja.

Nakieruję Cię jednak w pewnej kwestii.

Przeważnie problemami jest lewe powietrze. To ono sprawia, że obroty fiksują a czasem silnik lubi szarpać w swojej pracy. Obciążenie silnika dodatkowym urządzeniem automatycznie powoduje, że muszą wzrosnąć obroty silnika aby utrzymać go na obrotach stałych. Do zwiekszenia dawki służy nie tylko paliwo, ale także i powietrze aby było ono w normie.

Ty po włączeniu klimy zmuszasz sterownik silnika do zwiększenia dawki paliwa ale powietrza dostaje on mniej gdyż gdzieś już kolektor może niewielką lewiznę łapać, ale praca silnika się wyrównuje.

Poszarpywanie silnika bardziej tłumaczy zubożona mieszanka, a falowanie na obrotach za bogata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też zrobię,posprawdzam te wężyki jeśli wymiana potencjometru nie pomoże.Najlepiej chyba będzie wymontować kolektor ssący,żeby się tam i owam dostać,prawda?

Swoją drogą będąc w niby dobrym warsztacie,pan stwierdził,że z membraną mam wszystko ok. upuszczając powietrza z jakiegoś plastikowego zaworka umiejscowionego niedaleko obudowy filtra powietrza.Syczał,syczał i mówił zadowolony,że powietrze uchodzi równo i owa membrana jest ok.Wierzyć w takim razie,czy też mam tam pojechać i wcisnąć panu zaworek w d...e?

Oczywiście mogę się mylić.

Dzięki za zainteresowanie się tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworka w d..ę panu nie wciskaj. Dobrze zdiagnozował że pracuje właściwie, lecz tak jak i nie do d..y tak również nie jest on do sprawdzania stanu membramy.

Koloektora ssącego wyciągać nie musisz - za dużo roboty. Jeżeli już chcesz koniecznie wyjąć membramę to wystarczy porozkręcać parę elementów przy przepustnicy i pod nią masz śrubki od membramy.

Jest inna metoda na sprawdzenie membramy lecz trudno jest ją opisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co na Boga on diagnozował?Ręcę opadają.

No nic,trochę odszedłem od tematu.

Jak sprawdzić ową membranę nie rozkręcając i nie wyciągając jej?

Co oznacza,że kolektor z czasem może łapać lewe powietrze?A jeżeli tak jest to skąd miałby je brać?

Z drugiej strony zastanawiam się,czy może coś z sondami jest nie tak?

Póki co,zrobię to wszystko o czym pisałeś Robercie.

Dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert a co w moim przypadku moge sprawdzic. Objawy identyczne tylko silnik 1.8 m43. Druga rzecz to obroty jalowe powinny byc 850 +-50 a u mnie wedlug obrotomierza sa okolo 700. U mnie moze tak silnikiem nie telepie ale dokladnie mozna uslyszec jakby silnik co 10 sekund podnosil troche obroty (tak o 100) i z powrotem na 700. Dodam ze obrotomierz nawet nie drgnie. Jesli chodzi o zawor biegu jalowego jest u mnie zamontowany na kolektorze i czyscilem go. Nie wiem czy tak ma byc ale w nim przyslona w ustawieniu domyslnym jest na wpol otwarta i sprezynuje w kierunku otwarcia i zamkniecia. Kable, swiece, filtry powymieniane, na diagnostyce 0 bledow. Jeszcze jedno. Czy moze to miec jakis zwiazk z zaworem DISA? Zauwazylem ze u mnie na biegu jalowym cos w nim telepie tak jakby ta przeslona w nim grzechotala. I ostatnie pytanie. Podobno te silniki maja automatyczne ssanie a umnie zadko sie zdaza zeby silnik po odpaleniu na zimno mial obroty wieksze niz 700 tak jakby wogole ssania nie wlaczal. I tak samo jak u kolegi po wlaczeniu klimy wszystko znika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie.

A więc problem się rozwiązał.Dziś wreszcie dostałem ten potencjometr,wymieniłem i jest ok.Nie "gubi garów",chodzi równo.Mam wrażenie,że są lekko wyższe obroty a silnik pracuje tak jakby "gęściej"-nie wiem jak inaczej to opisać.

Dziękuję za pomoc.

 

P.S.

Do wiadomości-potencjometr nie występuje w zamienniku a cena jaką ja dałem,to 215zł. oryginał.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik pracuje tak jakby "gęściej"-nie wiem jak inaczej to opisać.

Doskonale wiem co masz na myśli :D

 

Do wektor-a

 

Czasem nie należy się sugerować wskazaniami obrotomierza, gdyż zdarzają się przypadki nieprawidłowości wskazań. Silnik faluje co 10 sek. to wynika z pracy sondy lambda - zmiennie wzbogacenie i zubożenie.

Możesz dla pewności również przemierzyć czujnik położenia przepustnicy, by sprawdzić czy nie oszukuje z opornościami.

Co do zaworów Disa to dla mnie jest to zbędny temat w silniku, ale skoro już wystepuję to normą jest wibracyjna praca tego elementu. Tu w irlandii bardzo często spotykam się z przypadkami w tych silnikach błędu komputerowego związanego z mieszanką i czasem pracą jednego cylindra. Trudno jest mi powiedzieć w jakich sytuacjach dochodzi do załapania takiego błędu, ale po wykasowaniu problem nie powraca. Na 10 modeli w 7 taki problem występuje. Może ma to związek z paliwem, albo może z występującymi tu często deszczami. Od jakiegos czasu nie pada intensywnie i problemy się nie pojawiaja. Znane są bowiem każdemu przypadki zalewania wtyczek od sondy lambda. Ich lokalizacja w E36 zasługuje na szczególną krytyke.

 

Ssanie. Rozwiązanie ssania jest tak precyzyjne, że silnik nie musi mieć wcale wyższych obrotów. Starsze systemy wtryskowe miały zauważalnie wieksze obroty na zimnym, a obecnie dawka paliwa jest tak precyzyjna, że nie ma potrzeby zwiększania obrotów,

 

Przyjrzyj sie jeszcze pracy elektrozaworu EVAP, czyli aktywnego powietrza, jak pracuje, czy nie przepuszcza powietrza w momencie kiedy nie pracuje a zapłon załączony lub pracujący silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie sprawdzilem czujnik przepustnicy. Miedzy 1 a 3 pinem 3800, miedzy 2 i 3 1280 (przepustnica zamknieta), 3800 (otwarta). W trakcie otwierania przepustnicy opornosc rosnie plynnie. Czy takie wartosci sa oki ?

Jak dokladnie moge sprawdzic ten zawor EVAP ?

Jak dokladnie powinna wygladac praca zaworu powietrza dodatkowego ? U mnie gdy go wyjolem ta przeslona jest na wpol otwarta i sprezynuje w obie strony (zamkniecia i otwarcia). Jest to wersja montowana na kolektor przy przepustnicy z 3 pinami. Jakie powinny byc na nich wartosci ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Podepnę się pod temat bo nie chce zakładać nowego a myślę,że problem tkwi w tym co jest napisane :)

 

Otóż : Do dzisiejszego ranka wszystko było ok .Odpalam samochód i obroty od razu "wskakują" na poziom 2500 obr.W trakcie jazdy teoretycznie wszystko jest ok , przy zmianie biegów np z 2 na 3 przeciągam obroty do np 4500 wciskam sprzęgło a obroty zatrzymują mi się na tej wartości (4500 obr) i dosłownie wolniej niż powoli opadają. Tak na każdym biegu. Dojeżdżam do świateł hamuje silnikiem tak by obroty spadły do ok 1000 wciskam sprzęgło ,staję - a obroty rosną do wartości 2500 :? Cóż to może być? Czytając ten temat myślę,że może to być spowodowane którąś częścią (przepustnica,czujnik,krokowy) . Auto : 328 .

Mam nadzieję , że w miarę jasno opisałem to co mnie trapi .Z góry dziękuje za odpowiedzi (podpowiedzi :) ) i sorka za podczepienie się do tematu.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.