Skocz do zawartości

[E90] Problem z blokowaniem kierownicy


Luker

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

BMW E90 2006 318i

Któregoś "pięknego" styczniowego dnia zatarłem sobie silnik i musiałem holować auto na linie ok 300-400 metrów. Auto stało w zimie na dworze ok 1,5 miesiąca z akumulatorem w środku. Odrazu po wymianie silnika zaczęła się pojawiać żółta kontrolka od blokowanie kierownicy, tylko podczas wsadzania i wyjmowania kluczyka ze stacyjki.

Teraz pytanie czy to może mieć związek z holowaniem na linie zgaszonego auta

czy winnym może być akumulator ?

Czy porostu zbieg okoliczności.

 

Z tego co się orientuje to trzeba albo zrobić aktualizacje sterownika lub wymiana kolumny kierownicy.

 

Dodam że przed zatarciem miałem problem z kontrolkami od ABS. Czujnik został wymieniony lecz po przejechaniu ok 2km kontrolki powróciły (podobno jeszcze do wymiany może być koronka). Wczoraj byłem u mechanika i podobno doszedł jeszcze jeden czujnik. Oba lewe przód i tył.

 

 

Dodam jeszcze że świruje mi zasięg paliwa. Raz pokazuje zasięg 100 zaraz 200 km

 

Dodatkowo jeszcze świecą mi poduszki oraz pasy podczas jazdy. To też się pojawiło po wymianie silnika. Błędów poduszek ani pasów na kompie nie ma.

 

 

Co o tym sądzicie ? Bo ja już nie mam sił do tego samochodu.

Auto mam pół roku a jeżdżę nim może 3 tygodnie bo ciągle stoi u mechaników... porażka

 

http://i67.tinypic.com/e81j4m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niezly bajzer tam masz co chodzi o kierownice to adaptacje ncs trza zrobic chyba ze wina slabego akumulatora co o poduszki to prawdopodobnie klema przy akumulatorze do wyczyszczenia styki i do podgiecia na klemie taka zolta kostka jak se nie poradzisz kolo 15 lipca bede w pl to mozna ogarnac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sens drugiej propozycji - zapomnieć o tej funkcji na zawsze bez żadnych napraw i żadnych lawet !!!

Czytaj lepiej mądry blog, na którym ja piszę prawdę http://germancarstvo.blogspot.com/2017/06/programowe-usuniecie-elv-bmw-e60.html , niż słuchać różnego rodzaju bzdury co do programowania (teraz to jest w modzie - programowanie, szkoda tylko tego , kto to robi bez szału i bez zrozumienia mechanizmu działania :duh:, właścicielam BMW specjalnie narzucają proces programowania , uzasadniając to tym, że przyszła naprawa bez aktualizacji może mieć negatywny wynik )))) Biorą 500zl za aktualizację , a następnie naprawić nie mogą, bo nie potrafią nic oprócz klikania przycisków pod czas programowania. Ot i cała logika ).

Konkretnie na temat twojego problemu - w niedalekiej przyszłości licznik ELV osiągnie maksimum i dostaniesz czerwoną kontrolka , ale już bez zapłonu i bez możliwości odblokowania. Po tym - tylko laweta i kolejne programowanie od "kodera" :shock: :mrgreen: i taki cyrk na kółkach w kółko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną jest/był prawdopodobnie słaby akumulator i przez to blokada kierownicy nie dostawała prawidłowego napięcia. Ewentualnie szczotki silniczka znajdującego się w blokadzie już są na wyczerpaniu albo mocno zanieczyściły komutator i przez to moc silniczka nie pozwala na prawidłowe działanie.

Robiłem to w E87 (Ty masz ten sam układ) - zazwyczaj pomaga rozebranie układu blokady (niezbędny torx plus security - 5-cio ramienny), przeczyszczenie i przesmarowanie no i oczywiście zresetowanie ilości błędów ELV (najlepiej Tool'em32)

 

https://zapodaj.net/eac01e172b5c2.jpg.html

eac01e172b5c2.jpg.html

 

https://zapodaj.net/230859df065aa.jpg.html

230859df065aa.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, auto było u elektromechanika a właściwie już u 3 różnych.

Taki emulator to ciekawe rozwiązanie tylko ciekawi mnie czy on rozwiązuje całkowicie problem z tą żółtą kontrolką.

Bo na kompie nie mam żadnego błędu odnoście tej kontrolki od blokowania kierownicy. Ostatni mechanik coś wspominał że prawdopodobnie zamek jest ok tylko problem może leżeć w jakimś module. Auto działa normalnie tylko niestety pojawia się ta kontrolka podczas wsadzania i wyjmowania kluczyka. :cry:

Dzisiaj jeszcze dzwoniłem do gościa pod Warszawą i coś wspominał że może być problem z masą na silniku albo klemą minusową na aku

Ewentualnie ostateczność to całkowicie wyprogramowanie tego błędu ale niestety koszt znaczny (800zł)

 

Jeszcze jakieś sugestie co robić bo ja już nie mam siły do tego auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ty już pewnie wydałes więcej niż 800zl w poszukiwaniu, począwszy od programowania . Dlatego cena jest więcej niż zadowalająca biorąc pod uwagę to, że ci pomóc nikt nie może. A licznik błędów działa dalej, dalej dostaniesz czerwoną kontrolkę jak w blogu z Е60 i dalej tylko laweta. :duh:

Jeśli drogо jeździć BMW i niema juz sil , to sprzedaj samochód - taka prawda. Nie obrażaj się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
T

Bo na kompie nie mam żadnego błędu odnoście tej kontrolki od blokowania kierownicy.

To nieprawda. Nie na ten komputer jeździsz. Błąd w pamięci sterownika jest 100%, gdyż pojawił się w idrive :!:

Możesz kupić emulator - ile to potrwa Bóg jeden wie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną jest/był prawdopodobnie słaby akumulator i przez to blokada kierownicy nie dostawała prawidłowego napięcia

Czy ewentualnie po wymianie akumulatora na nowy + przypisanie go jest szansa że ta ikonka zniknie ? czy trzeba kasować ? Bo z ryglem kierownicy chyba nie ma problemu.

 

 

Ewentualnie ktoś podpowie gdzie jest "4-przewodowe złącze z kolumny kierownicy" bo zamówiłem ten cholerny emulator ELV

W E90 jest podobnie jak na tym filmie w E60 ? :arrow:

 

Przepraszam że tak trochę "marudzę" ale szukam informacji bo na internecie jest bardzo mało info na temat tego ELV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie

Na obecną chwile auto jest zrobione

Pasy oraz poduszki były powiązane z ABS

ABS - problem był z nowym czujnikiem + sporo przegryzionych kabli. Nie polecam kupować czujnika ABS firmy DELPHI kupiłem nowy a po przejechaniu 200metrów błędy powróciły bo czujnik okazał się zepsuty. teraz jest TRW i działa ok

ELV- obeszło się bez wymiany kolumny oraz emulatora. Ponowna adaptacja pomogła

 

Z mojej strony mogę polecić firmę Cars Clinic w Krasnym k.Rzeszowa (www.carsclinic.net) Może tanio nie było ale zrobili to szybko i przede wszystkim zrobili to w końcu :)

W Rzeszowie nikt nie chciał się podjąć tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może tanio nie było ale zrobili to szybko i przede wszystkim zrobili to w końcu :)

O-o-o :wink: I to jest prawda. Bo kto rozumie istotę problemu, to tanio nie będzie nigdy robic.

W Rzeszowie nikt nie chciał się podjąć tematu.

:shock: :shock: :shock:

 

P.S. Co do ELV - rozwiązanie problemu nie na długo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Czy mógłbym prosić kogoś kto rozmontowywał ELV o refleksję, czy ingerencja w tę blokadę jest bezpieczna czy nie? Czy jak się to źle z powrotem poskłada to czy może dojść np do zablokowania kierownicy w trakcie jazdy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.