Skocz do zawartości

N53B30A bierze olej


TR0l0l0l0

Rekomendowane odpowiedzi

Hej kolega kupil Bmw z silnikiem 325i 218km i zauwazyl ze dosc sporo oleju mu polyka co moze byc przyczyna takiego poboru i od czego najlepiej zaczac naprawy z gory dzieks za kazda pomoc pozdrawiam

Odma byla wymieniana niedawno jak cos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

bierze olej? to znaczy ile?

 

n53b30 wymieniona odma? Czyli jednym słowem cała pokrywa zaworów za 1600zyla? Czy robione zestawem naprawczym z vanos-bmw?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odma byla wymieniana w niezaleznym servisie bmw w anglii jest na to faktura a oleju jakies 300 na tysia moze wiecej wymienia teraz olej na nowy i dokladnie sprawdzi czy bedzie bralo dalej Edytowane przez TR0l0l0l0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odma byla wymieniana w niezaleznym servisie bmw w anglii jest na to faktura a oleju jakies 300 na tysia moze wiecej wymienia teraz olej na nowy i dokladnie sprawdzi czy bedzie bralo dalej

 

ogolnie 300ml nie przejmuj się, wg ASO BMW do 1litra na 1000km to jest wszystko ok :shock: :!: :!: :evil:

 

może próbować, kombinować jest poradnik "Rivasi" jak doprowadzić silnik do idealnego stanu ale to nic nie zmieni, ja już to przerobiłem spadło mi spalanie oleju o 100ml :D chociaż to może być też kwestia stylu jazdy przez te 1000km. Na autostradzie zrobiłem 2tys km i nic mi nie ubyło oleju.

 

ten typ tak ma, ciesz się że tylko 300ml :D czytałem watki że trafiają się i jednostki gdzie łyka 1,5 litra na 1000km :shock:

Edytowane przez arolst
gm7CfMp.jpg?1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
u mnie około 250ml na 1000km przy dość agresywnej jeździe :) 5W40 Liqui Moly TopTec 4100. Dużo zależy też jaki dany olej ma NOACK, następny olej jaki zaleję to Neste 5W40 City Pro i wtedy będzie monitoring.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli juz ponad 4 lata nie wymnielaiscie srub aluminowych przy pokrywie glowicy albo macie watpliwoscczy ktos ichnie wsadzil ponownie mimo ze trzeba je wymienic to spalanie moze siebrac rownierz z tego zrodla i jest ono dosyc znaczace. jezeli przy przejsciu na motul xcess 5W40 bedziecie mieli poperawe to jest ro prawdodobna przyczyna

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odma byla wymieniana w niezaleznym servisie bmw w anglii jest na to faktura a oleju jakies 300 na tysia moze wiecej wymienia teraz olej na nowy i dokladnie sprawdzi czy bedzie bralo dalej

 

mi łyka 200ml na 1k obecnie po zmianie na 5W40 mam to samo oznaczenie silnika czyli 3 litrowa benzyna N53, przeczytałem cały internet, te silniki tak mają, nawet w instrukcji BMW jest o tym info :!: :!:

 

ogolnie 300ml nie przejmuj się, wg ASO BMW do 1litra na 1000km to jest wszystko ok :shock: :!: :!: :evil:

 

może próbować, kombinować jest poradnik "Rivasi" jak doprowadzić silnik do idealnego stanu ale to nic nie zmieni, ja już to przerobiłem spadło mi spalanie oleju o 100ml :D chociaż to może być też kwestia stylu jazdy przez te 1000km. Na autostradzie zrobiłem 2tys km i nic mi nie ubyło oleju.

 

ten typ tak ma, ciesz się że tylko 300ml :D czytałem watki że trafiają się i jednostki gdzie łyka 1,5 litra na 1000km :shock:

Nie nie te silniki tak nie maja... Po prostu macie je mocno zajezdzone.. Problemem moga byc aluminiowe sruby,odma, glowica, przegrzanie silnika itd. itp. :shock: Dla mnie spalanie oleju 250ml na 1000 km to niestety nie jest normalka :x . Ale wiem co mowi bo sam przerabialem to w N52. Swoja droga koledzy powzyej napisali jakie jest poprawne spalanie oliwy w tych motorach 8-) Wiec nie wmawiajmy sobie ze tak sie przyjelo. Przy spalaniu 250ml na 1000km silnik najprawdopodobniej wymaga remontu. Spalanie z czasem bedzie coraz wieksze niestety.

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

ENJOY THE RIDE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak spalanie 250 ml/1000km to duzoinigdzie winstrukcjinie pisze ze to normalne :roll:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolewki to chyba normalne dużo mówi styl jazdy mi również 200-300ml pobiera, miałem nie duże pocenie się z tyłu uszczelki pokrywy zaworów, ostatnio na szybszej trasie autostradowej w większych prędkościach przez dłuższy czas po dojechaniu do domu na pokrywie plastikowej silnika było widać osad oleju wypychany z tego pocącego się miejsca, od razu zamówiłem uszczelkę co się okazało były pęknięte 2 śrubki aluminiowe pokrywy zaworów jedna w połowie luźna końcówka w bloku siedziała sobie, po wymianie suchutko zobaczymy jak z dolewkami powinny się zmniejszyć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisalem powyzejto nie jest spalanie oleju tylko defekt mechaniczny ktory wystepuje we wszystkich silnikach bmw, trzeba wymieniac sruby aluminilum co 3 lata max ale to nie jest lykanie oleju tak jak to sie rozumie, nie ma znaczania styl jazdy, przez sruby bedzie lecial olej..

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli juz ponad 4 lata nie wymnielaiscie srub aluminowych przy pokrywie glowicy albo macie watpliwoscczy ktos ichnie wsadzil ponownie mimo ze trzeba je wymienic to spalanie moze siebrac rownierz z tego zrodla i jest ono dosyc znaczace. jezeli przy przejsciu na motul xcess 5W40 bedziecie mieli poperawe to jest ro prawdodobna przyczyna

 

możesz podać jakiś nr seryjny tych śrub ? albo jakiś rysunek z realoem ? u mnie na 100% nic nie było ruszane, pokrywa nigdy nie była ściągana.

 

ja powiem szczerze spalaniem rzędu 100-200ml na 5000 kilometrów wogole bym się nie przejmowal

 

Polecam lepiej sprawdzić kiedy ostatni była u was wymieniana elektroniczna pompa wody !! po 100tys km potrafią kopnąć w kalendarz, szkody mogą być gigantyczne :!:

Edytowane przez arolst
gm7CfMp.jpg?1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

NUMER SERYJNY SRUD / 11120409288

 

@Rivasi : dlaczego podajesz Nr. czesci - zestaw śrub do silnika N52 :duh:

 

m7x33.5 oraz m7x43.5

 

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/11120409288

Edytowane przez Zafi
Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
możesz podać jakiś nr seryjny tych śrub ? albo jakiś rysunek z realoem ?

 

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E91N/Europe/325i-N53/browse/engine/cylinder_head_cover/

 

Nr. 2 : 11 12 7 544 369 - M6X32.5

 

Nr. 3 : 11 12 7 556 977 - M6X38

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

NUMER SERYJNY SRUD / 11120409288

 

@Rivasi : dlaczego podajesz Nr. czesci - zestaw śrub do silnika N52 :duh:

 

m7x33.5 oraz m7x43.5

 

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/11120409288

 

bo zrobilem na szybko i sie pomylilem ? :?:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich,

mam podobnie i również ubywa mi olej w silniku N53.

Czy ktoś już próbował wymienić te śruby w pokrywie zaworów? Rozumiem, że wymieniając śruby nie trzeba będzie wymieniać uszczelki? Pokrywa zaworów zostaje na swoim miejscu tylko stare śruby zastępujemy nowymi, dobrze rozumiem?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam wszystkich,

mam podobnie i również ubywa mi olej w silniku N53.

Czy ktoś już próbował wymienić te śruby w pokrywie zaworów? Rozumiem, że wymieniając śruby nie trzeba będzie wymieniać uszczelki? Pokrywa zaworów zostaje na swoim miejscu tylko stare śruby zastępujemy nowymi, dobrze rozumiem?

pozdrawiam

 

Dołaczam się do pytania 250ml- 1000km :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Cześć,

Odgrzewam temat.

Mam 525i LCI N53 i na wirtualnym bagnecie w przeciągu 5,5tys km spadły mi 3 kreski z poziomu oleju i mam ostatnią kreskę wskaźnika przed minimum.

Chciałbym temu zapobiec i myślę o wymianie wspomnianej pokrywy i śrub przy najbliższej wymianie oleju. Czy przy tej operacji wymieniacie też uszczelkę?

 

Ktoś wymieniał pokrywę z odmą, śrubami i uszczelką? Jakie efekty? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.