Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej kolega kupil Bmw z silnikiem 325i 218km i zauwazyl ze dosc sporo oleju mu polyka co moze byc przyczyna takiego poboru i od czego najlepiej zaczac naprawy z gory dzieks za kazda pomoc pozdrawiam

Odma byla wymieniana niedawno jak cos

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

bierze olej? to znaczy ile?

 

n53b30 wymieniona odma? Czyli jednym słowem cała pokrywa zaworów za 1600zyla? Czy robione zestawem naprawczym z vanos-bmw?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano (edytowane)
odma byla wymieniana w niezaleznym servisie bmw w anglii jest na to faktura a oleju jakies 300 na tysia moze wiecej wymienia teraz olej na nowy i dokladnie sprawdzi czy bedzie bralo dalej Edytowane przez TR0l0l0l0
Opublikowano
raczej wymieniona cala auto mialo jednego wlasciciela od nowoskosci faktur caly skoroszyt na kazda naprawe robiona w jednym warsztacie koles w miare kasiasty byl wiec raczej tandety nie dawal
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jaki przebieg, przy jakim przebiegu wymieniona odma? Zero informacji

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
na jakim oleju jezdzisz i ile ci zjada oleju ??

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano (edytowane)
odma byla wymieniana w niezaleznym servisie bmw w anglii jest na to faktura a oleju jakies 300 na tysia moze wiecej wymienia teraz olej na nowy i dokladnie sprawdzi czy bedzie bralo dalej

 

ogolnie 300ml nie przejmuj się, wg ASO BMW do 1litra na 1000km to jest wszystko ok :shock: :!: :!: :evil:

 

może próbować, kombinować jest poradnik "Rivasi" jak doprowadzić silnik do idealnego stanu ale to nic nie zmieni, ja już to przerobiłem spadło mi spalanie oleju o 100ml :D chociaż to może być też kwestia stylu jazdy przez te 1000km. Na autostradzie zrobiłem 2tys km i nic mi nie ubyło oleju.

 

ten typ tak ma, ciesz się że tylko 300ml :D czytałem watki że trafiają się i jednostki gdzie łyka 1,5 litra na 1000km :shock:

Edytowane przez arolst
gm7CfMp.jpg?1
Opublikowano

Widocznie mój jest nie typowy, albo to kwestja stylu jazdy bo wiekszosc to trasy: motorways, autobahns i autostrady

Od wymiany do wymiany ~15 kkm, bez dolewek. Wczensniej, chyba castrol 0w-30, teraz shell 5w-30.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
u mnie około 250ml na 1000km przy dość agresywnej jeździe :) 5W40 Liqui Moly TopTec 4100. Dużo zależy też jaki dany olej ma NOACK, następny olej jaki zaleję to Neste 5W40 City Pro i wtedy będzie monitoring.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
jezeli juz ponad 4 lata nie wymnielaiscie srub aluminowych przy pokrywie glowicy albo macie watpliwoscczy ktos ichnie wsadzil ponownie mimo ze trzeba je wymienic to spalanie moze siebrac rownierz z tego zrodla i jest ono dosyc znaczace. jezeli przy przejsciu na motul xcess 5W40 bedziecie mieli poperawe to jest ro prawdodobna przyczyna

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
odma byla wymieniana w niezaleznym servisie bmw w anglii jest na to faktura a oleju jakies 300 na tysia moze wiecej wymienia teraz olej na nowy i dokladnie sprawdzi czy bedzie bralo dalej

 

mi łyka 200ml na 1k obecnie po zmianie na 5W40 mam to samo oznaczenie silnika czyli 3 litrowa benzyna N53, przeczytałem cały internet, te silniki tak mają, nawet w instrukcji BMW jest o tym info :!: :!:

 

ogolnie 300ml nie przejmuj się, wg ASO BMW do 1litra na 1000km to jest wszystko ok :shock: :!: :!: :evil:

 

może próbować, kombinować jest poradnik "Rivasi" jak doprowadzić silnik do idealnego stanu ale to nic nie zmieni, ja już to przerobiłem spadło mi spalanie oleju o 100ml :D chociaż to może być też kwestia stylu jazdy przez te 1000km. Na autostradzie zrobiłem 2tys km i nic mi nie ubyło oleju.

 

ten typ tak ma, ciesz się że tylko 300ml :D czytałem watki że trafiają się i jednostki gdzie łyka 1,5 litra na 1000km :shock:

Nie nie te silniki tak nie maja... Po prostu macie je mocno zajezdzone.. Problemem moga byc aluminiowe sruby,odma, glowica, przegrzanie silnika itd. itp. :shock: Dla mnie spalanie oleju 250ml na 1000 km to niestety nie jest normalka :x . Ale wiem co mowi bo sam przerabialem to w N52. Swoja droga koledzy powzyej napisali jakie jest poprawne spalanie oliwy w tych motorach 8-) Wiec nie wmawiajmy sobie ze tak sie przyjelo. Przy spalaniu 250ml na 1000km silnik najprawdopodobniej wymaga remontu. Spalanie z czasem bedzie coraz wieksze niestety.

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

ENJOY THE RIDE
Opublikowano
tak spalanie 250 ml/1000km to duzoinigdzie winstrukcjinie pisze ze to normalne :roll:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Dolewki to chyba normalne dużo mówi styl jazdy mi również 200-300ml pobiera, miałem nie duże pocenie się z tyłu uszczelki pokrywy zaworów, ostatnio na szybszej trasie autostradowej w większych prędkościach przez dłuższy czas po dojechaniu do domu na pokrywie plastikowej silnika było widać osad oleju wypychany z tego pocącego się miejsca, od razu zamówiłem uszczelkę co się okazało były pęknięte 2 śrubki aluminiowe pokrywy zaworów jedna w połowie luźna końcówka w bloku siedziała sobie, po wymianie suchutko zobaczymy jak z dolewkami powinny się zmniejszyć.
Opublikowano
tak jak pisalem powyzejto nie jest spalanie oleju tylko defekt mechaniczny ktory wystepuje we wszystkich silnikach bmw, trzeba wymieniac sruby aluminilum co 3 lata max ale to nie jest lykanie oleju tak jak to sie rozumie, nie ma znaczania styl jazdy, przez sruby bedzie lecial olej..

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano (edytowane)
jezeli juz ponad 4 lata nie wymnielaiscie srub aluminowych przy pokrywie glowicy albo macie watpliwoscczy ktos ichnie wsadzil ponownie mimo ze trzeba je wymienic to spalanie moze siebrac rownierz z tego zrodla i jest ono dosyc znaczace. jezeli przy przejsciu na motul xcess 5W40 bedziecie mieli poperawe to jest ro prawdodobna przyczyna

 

możesz podać jakiś nr seryjny tych śrub ? albo jakiś rysunek z realoem ? u mnie na 100% nic nie było ruszane, pokrywa nigdy nie była ściągana.

 

ja powiem szczerze spalaniem rzędu 100-200ml na 5000 kilometrów wogole bym się nie przejmowal

 

Polecam lepiej sprawdzić kiedy ostatni była u was wymieniana elektroniczna pompa wody !! po 100tys km potrafią kopnąć w kalendarz, szkody mogą być gigantyczne :!:

Edytowane przez arolst
gm7CfMp.jpg?1
Opublikowano
NUMER SERYJNY SRUD / 11120409288

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
witam

 

NUMER SERYJNY SRUD / 11120409288

 

@Rivasi : dlaczego podajesz Nr. czesci - zestaw śrub do silnika N52 :duh:

 

m7x33.5 oraz m7x43.5

 

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/11120409288

 

bo zrobilem na szybko i sie pomylilem ? :?:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam wszystkich,

mam podobnie i również ubywa mi olej w silniku N53.

Czy ktoś już próbował wymienić te śruby w pokrywie zaworów? Rozumiem, że wymieniając śruby nie trzeba będzie wymieniać uszczelki? Pokrywa zaworów zostaje na swoim miejscu tylko stare śruby zastępujemy nowymi, dobrze rozumiem?

pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam wszystkich,

mam podobnie i również ubywa mi olej w silniku N53.

Czy ktoś już próbował wymienić te śruby w pokrywie zaworów? Rozumiem, że wymieniając śruby nie trzeba będzie wymieniać uszczelki? Pokrywa zaworów zostaje na swoim miejscu tylko stare śruby zastępujemy nowymi, dobrze rozumiem?

pozdrawiam

 

Dołaczam się do pytania 250ml- 1000km :(

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie ile jednych i drugich śrub trzeba kupić? Bo wychodzi na to, że są 2 rodzaje do kupienia

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Cześć,

Odgrzewam temat.

Mam 525i LCI N53 i na wirtualnym bagnecie w przeciągu 5,5tys km spadły mi 3 kreski z poziomu oleju i mam ostatnią kreskę wskaźnika przed minimum.

Chciałbym temu zapobiec i myślę o wymianie wspomnianej pokrywy i śrub przy najbliższej wymianie oleju. Czy przy tej operacji wymieniacie też uszczelkę?

 

Ktoś wymieniał pokrywę z odmą, śrubami i uszczelką? Jakie efekty? ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.